کد خبر : 57627

پیش‌بینی بورس در فردا یکشنبه ۱۲ بهمن ۹۹ / بازار فردا صعودی است؟

پیش‌بینی بورس در فردا یکشنبه ۱۲ بهمن ۹۹ / بازار فردا صعودی است؟

بازار سرمایه اولین روز هفته جاری را مثبت شروع کرد. شاخص کل با ۲٫۵ درصد رشد، به محدوده یک میلیون و ۲۳۷ هزار واحدی رسید. آیا شاخص، فردا هم مثبت است؟

به گزارش تجارت‌نیوز، روند بازار سرمایه در روزهای اخیر نوسان داشته است. در برخی از روزها شاخص با اندکی بهبود عملکرد مثبتی از خود بر جای گذاشته و در روزی دیگر شاخص کمی افت کرده است. اما برخی معتقدند مقدمات رشد بازار سرمایه فراهم شده است و تنها نکته لازم برای بهبود وضعیت، بازگشت اعتماد به بازار است.

ولید هلالات، کارشناس بازار سرمایه هم در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: فردا روند بازار سرمایه همچنان مثبت است و انتظار می‌رود که بازار رشد کند.

به گفته این کارشناس بورسی، به نظر می‌رسد ظرفیت ریزش بورس پر شده است و بازار تمایل چندانی برای ریزش ندارد. از طرف دیگر، تغییر رئیس سازمان بورس امیدواری جدیدی در بازار ایجاد کرده و سهامداران امیدوار شده‌اند که نگاه دولت به بورس تغییر کرده و برخلاف چند ماه گذشته، دولت تمایل به حمایت از بازار سرمایه دارد.

به گفته هلالات دوره اصلاح بورس تمام شده و بازار به اخبار منفی واکنشی نشان نمی‌دهد. او می‌گوید در ماه‌های گذشته بورس به هر خبر و شایعه منفی واکنش نشان می‌داد اما اکنون بازار علاقه خود به این اخبار را از دست داده است.

این کارشناس می‌گوید احتمالا رشد شاخص بورس ادامه دارد، اگرچه نمی‌توان انتظار داشت که رشد شارپی در پیش باشد. اما اگر روند کنونی حفظ شود، بازار می‌تواند تا پایان سال به محدوده یک میلیون و ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزار واحد هم برسد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها