کد خبر : 56931

پیش‌بینی بورس در فردا دوشنبه ۲۹ دی ۹۹ / این هفته بازار مثبت می شود؟

پیش‌بینی بورس در فردا دوشنبه ۲۹ دی ۹۹ / این هفته بازار مثبت می شود؟

شروع معاملات این هفته از بازار سهام با نزول بیش از ۳ درصدی شاخص کل همراه بود و شاخص کل، کف قبلی خود را از دست داد. اما بورس در روز دوشنبه بهبود پیدا می‌کند؟

به گزارش تجارت‌نیوز، شاخص کل بازار سهام امروز به کانال یک میلیون و ۱۸۰ هزار واحدی رسید. عددی که رکوردی جدید در افت شاخص کل محسوب می‌شود چراکه بار قبل شاخص کل در بدترین وضعیت خود تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد پایین آمده بود. اما آیا افت شاخص باز هم ادامه دارد یا رشد می‌کند؟

پیمان حدادی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با بورس دوشبه گفت: به نظر می‌‎رسد به دلیل کاهش نرخ دلار، بورس این هفته نیز روند نزولی خواهد داشت. هرچند بورس ریزش قیمت دلار را پیش‌خور کرده است اما به نظر می‌رسد شرایط بازار سرمایه فعلا به گونه‌ای است که بورس منفی می‌ماند.

این کارشناس در رابطه با زمان بازگشت شاخص کل گفت: شاخص کل کف قبلی خود را از دست داده و این موضوع باعث شده فشار فروش در بازار سهام افزایش پیدا کند. اما این کارشناس در ادامه تاکید کرد در نهایت شاخص کاهش بیشتری ندارد و نهایتا روی عدد یک میلیون واحدی می‎‌ماند و رشد آن آغاز می‌شود.

گفته‌های حدادی درباره تاثیر قیمت دلار بر شاخص کل بازار سرمایه در حالی است که پیش از این هم برخی از کارشناسان با اشاره به اظهارات رئیس‌جمهور پیش‌بینی کرده بودند شاخص کل باز هم کاهش می‌یابد.

روز گذشته محمد خبری‌زاد، کارشناس بازار سرمایه گفته بود بازار سهام کم‌عمق شده و بازیگران اصلی نسبت به بورس بی‌اعتمادند و این بی‌اعتمادی با سخنان رئیس‌جمهور در رابطه با دلار ۱۵ هزار تومانی تشدید شده است. چراکه اگر قرار باشد وعده روحانی درباره دلار ۱۵ هزار تومانی محقق شود، شاخص کل به ۸۰۰  هزار واحد می‌رسد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها