کد خبر : 56634

شفر در آستانه دربی یاد استقلال افتاد

شفر در آستانه دربی یاد استقلال افتاد

وینفرد شفر سرمربی پیشین تیم استقلال گفت: من نمی‌دانم کدام تیم در بازی دربی برنده خواهد شد. به‌نظرم استقلال تیم خوبی است و در این مدت امتیازات خوبی گرفته و عملکرد مطلوبی داشته و شانس‌های خوبی برای کسب موفقیت در این دیدار دارد.

به گزارش فرهیختگان ، یک‌بار دیگر دربی و یک‌بار دیگر هیجان در فوتبال ایران با این تفاوت که بازهم از حضور تماشاگران در ورزشگاه آزادی خبری نیست و دو تیم باید مقابل سکوهای خالی ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر بروند. البته عده‌ای این موضوع را به سود بازیکنان می‌دانند چون اعتقاد دارند فشار از روی دوش آنها برداشته می‌شود اما بسیاری دیگر معتقدند فقط این تماشاگران هستند که می‌توانند بازیکنان دو تیم را برای یک دیدار جذاب و تماشاگرپسند در میدان تهییج کنند.

با این حال براساس روند اخیر دو تیم و آن چیزی که جدول نشان می‌دهد شرایط استقلال متفاوت از پرسپولیس است و آبی‌ها بعد از سال‌ها بدون حرف و حدیث صدرنشین رقابت‌های لیگ برتر شده و به‌تازگی فوتبال روان و خوبی را هم به نمایش می‌گذارند و با ۳امتیاز دیدار امروز شاگردان فکری به آسمان خواهند رسید. این در حالی است که پرسپولیس بعد از فینال لیگ قهرمانان آسیا همچنان در شوک از دست دادن قهرمانی است، هرچند این تیم هم می‌تواند با پیروزی مقابل استقلال همه روزهای سخت این چند وقت اخیر را به دست فراموشی سپرده و یک‌بار دیگر به لیگ برتر برگردد.

هر دو تیم در سال‌های اخیر مربیان متعدد خارجی را روی نیمکت داشته‌اند که هرکدام از آنها از یک تا چندین دربی را به‌عنوان سرمربی روی نیمکت سرخابی‌ها نشسته و این دیدار خاص را تجربه کرده‌اند. یکی از این نفرات وینفرد شفر، سرمربی تیم فوتبال استقلال است، البته طی چند وقت اخیر شفر به‌خاطر عدم دریافت مطالباتش از آبی‌پوشان به کلی خبرساز شد و حتی کار تا جایی پیش رفت که به‌خاطر مطالبات سرمربی آلمانی پنجره نقل‌وانتقالاتی استقلال بسته شد و این تیم بدون بازیکنان جدید به آسیا و هفته اول لیگ رسید. با این حال دیدار دربی بهانه‌ای شد تا دوباره با این مربی آلمانی هم‌صحبت شویم. گفت‌وگو با شفر را در ادامه می‌خوانید.

عصر امروز استقلال مقابل پرسپولیس به میدان می‌رود. درباره این دیدار چه صحبتی دارید و پیش‌بینی‌تان از نتیجه این دیدار چیست؟

من نمی‌دانم کدام تیم در این بازی برنده خواهد شد. به‌نظرم استقلال تیم خوبی است و در این مدت امتیازات خوبی گرفته و عملکرد مطلوبی داشته و شانس‌های خوبی برای کسب موفقیت در این دیدار دارد.

به‌نظر شما برگ‌برنده استقلالی‌ها در این دیدار کدام بازیکن خواهد بود؟

شانس استقلال این است که برای این دیدار و حتی سایر دیدارها وریا غفوری را دراختیار دارد که یک انسان فوق‌العاده و بازیکنی عالی است.

این بازی یک بازی خاص است که خاطرات و اتفاقات آن در ذهن‌ها برای همیشه باقی می‌ماند. از دیدارهای دربی قبل که هدایت استقلال را برعهده داشتید چیزی به یاد دارید؟

در آخرین بازی که روی نیمکت تیم بودم ما یک بر صفر باختیم با این حال تیم ما به‌خاطر هواداران خود تا پایان جنگید و تلاش کرد. به یاد دارم که هواداران استقلال ما را تشویق می‌کردند اما در این بازی بدشانس بودیم. درمجموع من از دربی‌ها خاطرات بسیار خوبی دارم. ورزشگاه همیشه مملو از تماشاگر بود و نیمی از آن دراختیار پرسپولیسی‌ها و نیمی دیگر دراختیار ما بود.

البته در سال اول حضور در استقلال و در دیدار برگشت با گل غفوری پرسپولیس را شکست دادید.

همه می‌دانند که ما در آن سال تیم خوبی داشتیم و همیشه درحال تلاش برای کسب موفقیت و رسیدن به برد بودیم تا هواداران را خوشحال کنیم. درنهایت هم در آن سال ما به لیگ قهرمانان رسیدیم و جام‌حذفی را هم بردیم.

درنهایت هم کارنامه شما با شکست در دربی به پایان رسید. فکر می‌کنید برای آن بازی استرس داشتید؟

خیر، در آن بازی که فرشید اسماعیلی یک پنالتی را از دست داد استرس نداشتیم و به‌نظرم بازی خوبی انجام دادیم.

وینفرد شفر (استقلال - پرسپولیس؛ دربی برگشت لیگ برتر ایران 1397-1396)

در آن بازی اگر استقلال حتی مقابل پرسپولیس به نتیجه مساوی هم می‌رسید به قهرمانی رقابت‌ها امیدوار می‌ماند اما ضربه پنالتی چیپ فرشید اسماعیلی به اوت رفت و باعث شد بازی را واگذار کنید. بعد از آن‌هم که نتایج و اتفاقات به‌سمتی رفت که از استقلال اخراج شدید. اسماعیلی را به‌خاطر آن پنالتی می‌بخشید؟

درباره اسماعیلی هیچ مشکلی نیست. فرشید می‌خواست یک سوپرگل به ثمر برساند اما ضربه‌اش به بیرون رفت. بعد از آن بازی هم تلاش کرد تا روی مسابقه بعدی متمرکز شود و این اتفاق را فراموش کند.

دو ماه بعد از آن دیدار اسماعیلی ادعا کرده بود که با دستور شما پنالتی‌زن اول استقلال خودش بوده درحالی که شما بعد از آن بازی گفتید من به رحمتی گفتم‌ تا پاتوسی پنالتی را بزند.

دیگر گذشته‌ها گذشته و خیلی نباید به آن پرداخت. درحال حاضر برای استقلال آرزوی موفقیت می‌کنم.

البته رحمتی که در آن دیدار با گرفتن توپ از منشا و سپردن ضربه پنالتی به اسماعیلی کلی خبرساز شده بود حالا خودش سرمربی شده و احتمالا حالا وضعیت سرمربیان ازجمله شما را بهتر درک می‌کند. در این خصوص چه صحبتی دارید؟

رحمتی مرد بسیار خوب و یک گلر موفق و خوب بوده است. او عقاب آسیاست و امیدوارم نتایج خوبی به‌همراه تیمش بگیرد. او نشانه‌های یک مربی را داشت و امیدوارم در کارش موفق باشد و برایش آرزوی موفقیت دارم.

اگر صحبتی باقی‌مانده بفرمایید؟

می‌خواهم از این فرصت استفاده کنم و از یکی از دستیارانم که همیشه به‌یاد او هستم صحبت کنم. بیژن طاهری دستیار دوم در استقلال از اینجا به او سلام می‌کنم و همیشه به یادش هستم. مربی بسیار خوب و باکیفیتی است که می‌تواند در لیگ برتر یا حتی تیم‌ملی امید ایران به سرمربیگری بپردازد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها