کد خبر : 56511

دربی اولی‌ های پرسپولیس و استقلال را بشناسید

دربی اولی‌ های پرسپولیس و استقلال را بشناسید

دربی تهران از رگ گردن به بازیکنان استقلال و پرسپولیس نزدیک‌تر است و در آستانه مهم‌ترین بازی لیگ برتر هستیم.

به گزارش خبر ورزشی ، در دو دربی گذشته لیگ برتر دو بازیکنی درخشیدند که برای اولین بار حضور در دربی را تجربه می‌کردند. در بازی رفت لیگ برتر مهدی عبدی جوان به عنوان یار تعویضی وارد زمین شد و دروازه استقلال را به کمک سیدحسین حسینی باز کرد تا پرسپولیس برنده بازی شود و در بازی برگشت هم نوبت به ارسلان مطهری رسید تا در اولین تجربه خود دروازه حریف را فروریزد. ارسلان هر دو گل استقلال را زد و برترین بازیکن میدان بود اما نتوانست باعث پیروزی تیمش شود. برای بازی پیش رو هم تعداد بازیکنان زیادی هستند که شانس اولین حضور و درخشش در این بازی را دارند.

مهم‌ترین تجربه برای دروازه‌بان‌های دو تیم است؛ لک و مظاهری در حالی اولین دربی خود را تجربه می‌کنند که گلرهای ذخیره هر دو دروازه‌بان یعنی رادو و حسینی سابقه حضور در دربی را دارند و این موضوع مسئولیت دو دروازه‌بان را بیشتر می‌کند. در پرسپولیس به جز لک که اولین تجربه‌اش است سعید آقایی، میلاد سرلک و احسان پهلوان شانس حضور در ترکیب اصلی را برای اولین بار در دربی دارند و آرمان رمضانی، محمد شریفی، مهدی مهدیخانی، علی شجاعی، سعید حسین‌پور، آریا برزگر و احسان حسینی هم ممکن است به عنوان یار تعویضی اولین دربی خود را تجربه کنند. در آن طرف میدان تعداد بازیکنانی که به عنوان یار اصلی می‌توانند دربی را برای اولین بار تجربه کنند بیشتر است و به جز مظاهری که درون دروازه می‌ایستد در خط دفاع محمدحسین مرادمند و سیداحمد موسوی و در خط هافبک هم مهدی مهدی‌پور از گزینه‌های اصلی هستند. در استقلال سبحان خاقانی، فردین رابط و متین کریم‌زاده هم در این تیم می‌توانند به عنوان یار تعویضی بازی کنند.

هر بازیکنی در ایران آرزوی بازی در دربی تهران را دارد و انگیزه حضور در این بازی می‌تواند ابزاری برای عملکرد بهتر بازیکنان باشد که عبدی و مطهری این موضوع را ثابت کردند اما بی‌تجربگی و استرس بازی را هم کنار انگیزه قرار دهید که می‌توانند فاجعه‌ای در این بازی حساس رقم بزند و باید دید کدام مربی بیشتر ریسک می‌کند و بازیکنان کم‌تجربه‌تری را بازی می‌دهد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها