کد خبر : 56437

قابی که سرمربی پرسپولیس باید آن را فراموش کند + عکس

قابی که سرمربی پرسپولیس باید آن را فراموش کند + عکس

یک تصویر خاص هست که یحیی گل ‌محمدی باید با همه وجودش آن را کنار بگذارد و فراموش کند؛ عکس پایان بازی پرسپولیس و النصر در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا که شاگردانش او را در پی صعود به فینال روی آسمان بالا انداخته‌اند. آن قصه تمام شد و رفت، به تاریخ پیوست.

به گزارش دنیای اقتصاد، در فوتبال هیچ‌چیز همیشگی نیست؛ اینجا هر روز یک کارنامه جدید دستت می‌دهند. فرقی نمی‌کند یحیی گل‌محمدی باشی یا زین‌الدین زیدان، اگر خوب نباشی، سرزنش خواهی شد. در فوتبال مرز بین عشق و نفرت بسیار باریک است، کسی بازنده‌ها را به‌خاطر برد دیروزشان عفو نمی‌کند، بنابراین خوابیدن در باد گذشته‌ حاصلی جز تباهی آینده نخواهد داشت.

حالا یحیی باید از آن بالا پایین بیاید. نیمه‌نهایی و فینال آسیا خیلی وقت است که تمام‌شده. او امروز تیمی دارد که رنگ زرد رخساره‌اش از رنج و بیماری خبر می‌دهد. قرار نیست تیم‌های دیگر به پرسپولیس به‌خاطر حضورش در فینال آسیا احترام بگذارند، بلکه برعکس؛ همه سعی می‌کنند بهترین بازی عمرشان را مقابل همین تیم انجام بدهند. تلاقی انگیزه بالای رقبا و افت فنی پرسپولیس، روزهای بدی برای سرخپوشان پایتخت ساخته است.

پرسپولیس عصر سه‌شنبه ضمن ارائه یک نمایش بحث‌برانگیز با نتیجه مساوی بدون‌گل برابر سپاهان متوقف شد. یحیی گل‌محمدی در این بازی دست به انتخاب ترکیبی عجیب زده بود؛ ارنجی بدون مهاجم تخصصی. در حقیقت ترکیب پرسپولیس یک دروازه‌بان و دو مدافع میانی داشت و بقیه نفرات هافبک‌هایی بودند که در دو سمت خط دفاعی، خط میانی و خط حمله به بازی گرفته شدند!

غیر از حامد لک که باز‌هم روز خوبی داشت و زوج جلال حسینی و کنعانی‌زادگان که از فرط استفاده در خطر استهلاک و فرسایش قرار دارد، سیامک نعمتی در پست دفاع راست به میدان رفت و علی شجاعی در سمت چپ خط دفاعی جای خالی سعید آقایی محروم را پر کرد.

یحیی گل محمدی در بازی با النصر

کمال کامیابی‌نیا و میلاد سرلک دو هافبک دفاعی پرسپولیس بودند و امید عالیشاه و احسان پهلوان دو هافبک هجومی سرخ‌ها. اوج شگفتی اما اینجا بود که یحیی گل‌محمدی در خط حمله از زوج وحید امیری و احمد نوراللهی استفاده کرد! ضعف مهدی عبدی و آرمان رمضانی در گلزنی باعث خشم یحیی و انقلاب او در ترکیب تیم شد، اما نسخه جایگزین گل‌محمدی هرگز جواب نداد. به این ترتیب نوراللهی و امیری از بازی خارج شدند و یکی از ضعیف‌ترین نمایش‌های عمرشان را ارائه دادند. بازی بد پرسپولیس باعث نگرانی هواداران شده، مخصوصا که دوشنبه آینده دربی تهران برگزار خواهد شد. این سومین تساوی پیاپی قرمزها بعد از توقف برابر نساجی و ذوب‌آهن بود.

پس از نتایج ضعیف پرسپولیس و تا پیش از بازی با سپاهان، گل‌محمدی مورد حمایت هواداران پرسپولیس بود؛ تا جایی‌که هشتگ «یحیی تنها نیست» ترند اول توییتر فارسی شد و طرح موزاییکی بازی با سپاهان هم به نام سرمربی پرسپولیس اختصاص یافت. با این وجود قطعا حمایت‌ها ابدی نخواهد بود و اشتباهات پیاپی کادرفنی، گذشته‌گرایی، مانور روی بازیکنان جدا شده، میدان ندادن به جوانان، ترکیب‌های عجیب و تعویض‌های دیرهنگام و کم‌اثر موجب تغییر رویه افکار عمومی خواهد شد. این فوتبال است؛ اعتبار ناشی از دستاوردهای قبلی، اشتباهات بعدی را نمی‌پوشاند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها