کد خبر : 56418

ترکیب جدید یحیی برای پرسپولیس

ترکیب جدید یحیی برای پرسپولیس

یکی از مشکلات پرسپولیس را طی دیدارهای اخیر قطعا می‌تواند بازی گرفتن از بازیکنان در پست‌های غیرتخصصی دانست.

به گزارش "ورزش سه"، کمبود نفرات باعث شده تا یحیی گل محمدی طی دیدارهای اخیر و خصوصا بازی با سپاهان دست به تغییراتی در چینش نفراتش بزند که از جمله آن در سمت راست دفاعی اتفاق افتاد. یحیی برای بازی با سپاهان از این نفرات در ترکیب در پست‌های غیرتخصصی سود برد؛ علی شجاعی در سمت چپ دفاعی. سیامک نعمتی در سمت راست، وحید امیری در پست مهاجم و همچنین احمد نوراللهی نیز در پست مهاجم.

سرمربی سرخپوشان با توجه به محرومیت سعید آقایی ترجیح داد از محمد انصاری به عنوان مدافع چپ تخصصی استفاده نکند و ریسک حضور این بازیکن باتجربه را بعد از مدت‌ها دوری از فوتبال، در ترکیب اصلی نداشته باشد. اتفاقی که برای مهدی شیری نیز در سمت راست دفاعی افتاده است و تنها مدافع راست تخصصی تیم نیز در این بازی همانند دیدار قبلی نیمکت نشین شد. شیری بعد از اتفاقات دیدار فینال لیگ قهرمانان که با پنالتی او همراه بود، نیمکت نشین شد. اتفاقی که البته نوراللهی هم با دادن پنالتی به حریف صورت داد اما به نظر می‌رسد تنبیه فنی تنها متوجه مهدی شیری بوده است. در حالی که در شرایط ضعف در فاز تهاجمی تیم، شاید استفاده از مهدی شیری در پست مدافع راست و آزادی عمل بیشتر به سیامک نعمتی باعث شود تا این بازیکن همانند دیدارهای ابتدایی فصل به عنوان مهره گلزن، نمایش بهتری از خود به جا بگذارد.

پرسپولیس در حالیکه مهدی عبدی، آرمان رمضانی، مهدی خانی و آریا برزگر را نیز به عنوان مهاجم تخصصی در اختیار دارد، از امیری و نوراللهی در پست مهاجم سود برده که این مساله نیز باعث کاهش توان فنی هر دو بازیکن شده است. نگاهی به آمار گلزنی امیری به عنوان مهاجم پرسپولیس کاملا موید این نکته است که او ذاتا گلزن نیست و تنها با دوندگی و تکنیک بالای خود می‌تواند بهترین عملکرد را در پست تخصصی وینگر ایفا کند و همانند دوران تیم ملی به ستاره‌ای قابل اتکا تبدیل شود. اتفاقی که برای نوراللهی هم افتاد و حضور او در دیدار با سپاهان در پست مهاجم، یک سردرگمی بزرگ را برای یکی از برترین هافبک‌ دفاعی‌های فوتبال ایران در پی داشت.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها