کد خبر : 56389

این پرسپولیس خسته! / فقط یک بازیکن برای دربی سینه سپر کرد

این پرسپولیس خسته! / فقط یک بازیکن برای دربی سینه سپر کرد

ال‌کلاسیکو گل نداشت و از جمع پرسپولیسی‌ها فقط حامد لک توانست برای استقلال خط ‌و نشان بکشد. نبرد پرسپولیس و سپاهان که به ال ‌کلاسیکوی ایران معروف شده این بار دقیقا قبل از داربی تهران قرار گرفت و این موضوع باعث شد سرخپوشان خیلی بیشتر از حریف خود نگران فعل‌ و انفعالات این بازی باشند.

به گزارش همشهری، یحیی گل‌محمدی اگرچه برای پاره کردن نوار تساوی‌ها چشم به 3 امتیاز این بازی داشت اما بیشتر از آن نگران بازی هفته آینده تیمش مقابل استقلال صدرنشین بود.

سرمربی پرسپولیس در این بازی ترکیب جدیدی را آزمایش کرد. او این بار همه مهاجمان تخصصی را روی نیمکت نشاند و خط حمله تیمش را به وحید امیری و احمد نوراللهی سپرد. در نیمه اول بازیکنان پرسپولیس که با وظایف خود در پست‌های جدید ناآشنا بودند، نتوانستند موقعیتی روی دروازه میهمان ایجاد کنند و در آن سوی میدان سپاهان نیز محتاطانه بازی می‌کرد و به جز یکی دو موقعیت نصفه‌ونیمه خطر چندانی روی دروازه میزبانش ایجاد نکرد.

شکل و شمایل بازی در این نیمه اصلا در حدواندازه نام و اعتبار 2 تیم نبود. اما در نیمه دوم اوضاع کمی بهتر شد و 2تیم حملات خطرناکی روی دروازه‌ها داشتند. حملاتی که با درخشش پیام نیازمند و حامد لک ناکام ماند تا گلرهای 2 تیم چهره‌های برتر این میدان باشند.

با وجود اینکه پرسپولیس خیلی به سختی روی دروازه سپاهان موقعیت ایجاد می‌کرد اما باز هم یحیی تا دقایق پایانی دست به ترکیب تیمش نزد و مهاجمان خود را به میدان نفرستاد. او نشان داد به گلزنی نوراللهی و امیری حتی در پست غیرتخصصی امید بیشتری دارد تا موفقیت عبدی و آرمان رمضانی. باید دید در داربی هفته آینده باز هم سرخپوشان با ترکیب روز گذشته به میدان می‌روند یا به مهاجمان خود میدان می‌دهند.

محرم نویدکیا هم دیروز ثابت کرد تیمش برای قرار گرفتن در جمع مدعیان هنوز راه زیادی در پیش دارد. تیم او در مقابل پرسپولیسی که از کمبود بازیکن رنج می‌برد برتری خاصی نداشت و به یک امتیاز اکتفا کرد. این در حالی بود که نویدکیا روی نیمکت دست بازتری نسبت به یحیی داشت. محمد محبی، مصلح و خلعتبری که به‌عنوان بازیکن جانشین برای سپاهان به میدان آمدند، اگر در لیست پرسپولیس بودند احتمالا در ترکیب اصلی قرار می‌گرفتند.

اگر سپاهان در این بازی پیروز می‌شد به یک‌امتیازی استقلال می‌رسید و اگر پرسپولیس به پیروزی می‌رسید با شرایط بسیار بهتری به مصاف استقلال می‌رفت. بنابراین می‌توان گفت بیشترین سود را از این نتیجه استقلال برد و در واقع آبی‌ها حتی در روز استراحت‌شان هم یک امتیاز گرفتند. دیروز دو بازی دیگر هم برگزار شد که در فولادشهر تراکتور با 2گل عباس‌زاده در مقابل تک‌گل مارکوویچ ذوب‌آهن را شکست داد و در تهران هم پیکان باخت یک بر صفر مقابل نساجی را با 2گل به یک پیروزی شیرین تبدیل کرد. تراکتور و پیکان با این پیروزی‌ها به رتبه سوم و چهارم رسیدند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها