کد خبر : 56388

4 نشانه اینکه استقلال در این دربی حریف می طلبد

4 نشانه اینکه استقلال در این دربی حریف می طلبد

استقلال بازی پیش از داربی را کم‌هزینه و پرفایده به پایان برد. این تیم توانست با پیروزی 2بر صفر برابر آلومینیوم اراک، بار دیگر به صدر جدول برگردد.

به گزارش همشهری ، درحالی‌که همه در پیش‌داربی نگران مصدومیت و محرومیت بازیکنان کلیدی‌شان هستند، هیچ‌کدام از این دو اتفاق برای استقلال رخ نداد.

به این ترتیب دست‌کم 4دلیل وجود دارد که نشان می‌دهد استقلال در آستانه شهرآورد تبدیل به یک رقیب «خطرناک» برای پرسپولیس شده است.

خط حمله جان گرفت

یکی از کاستی‌های استقلال امسال نسبت به تیم فصل گذشته، کم‌رمق شدن خط حمله بود. پارسال هر سه فوروارد آبی‌ها یعنی مهدی قائدی، ارسلان مطهری و شیخ دیاباته بوی گل می‌دادند، اما امسال نشان چندانی از آن آمادگی به چشم نمی‌خورد. با این حال پای مهدی قائدی هفته گذشته به گل باز شد و این بازیکن برابر آلومینیوم هم دومین گل فصلش را زد. ارسلان هم که چند هفته افول کرده بود، بعد از پنالتی گرفتن مقابل گل‌گهر سیرجان این هفته یک گل زیرطاقی زیبا زد و نهایتا شیخ دیاباته نیز در چند دقیقه‌ای که برای داربی تست شد، نشان داد می‌تواند خط دفاعی حریف را آزار بدهد. حالا دست فکری برای انتخاب بهترین‌ها در خط حمله کاملا باز است. او اگر با 2 مهاجم بازی کند، یک گزینه خوب هم برای تعویض دارد.

نقطه ضعفی که قوت شد

پارسال استقلال به‌طور کلی مشکل دروازه‌بان داشت و این مسئله در داربی‌ها هم نمود ویژه‌ای پیدا می‌کرد. گل مهدی عبدی در داربی رفت با دخالت مؤثر حسین حسینی به ثمر رسید. حسینی همچنین در 2داربی برگشت لیگ و حذفی هم مجموعا 4گل خورد که روی برخی از آنها می‌توانست عملکرد بهتری داشته باشد. امسال اما تا اینجا رشید مظاهری بسیار خوب عمل کرده و نه‌تنها نقطه‌ضعف و پاشنه آشیل استقلال نیست، بلکه تبدیل به دلگرمی این تیم شده است. رشید گل مفت نمی‌خورد و سیوهای روحیه‌بخش زیادی هم دارد. بنابراین کار پرسپولیسی‌ها برای گل زدن به استقلال هرگز به آسانی فصل قبل نیست.

کاپیتان آزاد شده است

محمود فکری در مسابقات اخیر از احمد موسوی به‌عنوان دفاع راست استفاده کرده تا وریا غفوری کاملا آزاد شود و در حرکات تهاجمی به تیمش یاری برساند. این حتی با سیستم دفاع 3نفره که وریا در آن هافبک می‌شد هم فرق دارد، چرا که با حضور موسوی، غفوری دیگر دغدغه دفاعی ندارد و گاهی حتی به سمت چپ خط میانی منتقل می‌شود. آزاد شدن وریا کاملا اثرش را روی روند حرکتی استقلال گذاشته و به علاوه زوج موفقی هم بین او و موسوی تشکیل شده که می‌تواند به تنوع تاکتیکی آبی‌ها کمک کند.

افزایش اعتماد به فکری

نهایتا اینکه جایگاه فعلی محمود فکری نزد هواداران قابل مقایسه با یک‌ماه پیش نیست. او به‌تدریج توانست مقبولیت عمومی بیشتری کسب کند. بخشی از این ماجرا به نتیجه‌گیری موفق آبی‌ها مربوط می‌شود و بخشی دیگر ناشی از تصمیمات مهمی است که فکری گرفت. تنبیه میلیچ حتی با وجود مصدومیت محمد نادری باعث شد محمد دانشگر به سمت چپ خط دفاعی برود و عملکرد خوبی داشته باشد. او نشان داد یک مربی اهل ریسک است و از اتخاذ تصمیمات بزرگ نمی‌ترسد. پس حالا لحن منتقدان در مورد او عوض شده است. یادمان باشد پارسال استراماچونی در حالی وارد داربی رفت شد که هنوز موفق به تثبیت جایگاه خودش نزد هواداران نشده بود. تکلیف فرهاد مجیدی هم روشن است و در مورد او تا روز آخر کارش تردید وجود داشت. با نتایج اخیر اما، فکری کاملا دست بالا را دارد و طبیعی است که بازیکنان هم بیشتر حرفش را بخوانند.

گزارش از بهروز رسایلی

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها