کد خبر : 56315

عکس | شیمبا بالاتر از تمام خارجی‌های فوتبال ایران

عکس | شیمبا بالاتر از تمام خارجی‌های فوتبال ایران

مهاجم برزیلی تیم فوتبال فولادخوزستان در 213 امین بازی خود در لیگ برتر فوتبال ایران، تعداد گل‌های خود را به عدد 83 رساند و رکورددار شد.

به گزارش "ورزش‌سه"، حالا نزدیک به یک دهه از حضور لوسیانو پریرا مندز ملقب به "شیمبا" در فوتبال ایران سپری شده است. او که در اکتبر سال 1983 در سالوادور برزیل متولد شده، از سال 2008 به صورت حرفه‌ای فوتبال خود را آغاز کرد و سپ از اینکه چند سالی در تیم‌های نه چندان مطرح کشور برزیل بازی کرد، در سال 2012 به تیم فوتبال فولاد خوزستان پیوست و پیش از اینکه به سپاهان منتقل شود، در 55 بازی موفق به ثبت 21 گل شد.

 این بازیکن که حالا در 37 سالگی رکورد بهترین گلزن خارجی تاریخ لیگ برتر ایران را از آن خود کرده، در جمع طلایی‌پوشان اصفهانی نیز دوران خوبی را پشت سر گذاشت و طی دو فصل 15 گل با پیراهن این تیم ثبت کرد.

گسترش فولاد تبریز و صنعت نفت آبادان تیم های بعدی لوسیانو پریرا بودند که طی دو فصل برای این تیم دو تیم نیز 21 گل به ثمر رساند.

 

روابط عمومی باشگاه فولاد خوزستان پس از بازی با طراحی این پوستر، عبور شیمبا از ادینیو را اینطور پوشش داده است.

لوسیانو با گلزنی از روی نقطه پنالتی در دیدار هفته دوم لیگ بیستم برابر استقلال، تعداد گل‎‌های خود را در 206 امین بازی در لیگ برتر ایران به 82 رساند و در کنار ادینیو مهاجم زهردار سال های گذشته مس‌ کرمان و تراکتور قرار گرفت و حالا با به ثمر رساندن گل شماره 83 از هموطن خود عبور کرد و به تنهایی رکوردار بهترین گلزن رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران است.

این بازیکن طی سال های 1392 و 1393 بهترین گلزن خارجی لیگ برتر ایران لقب گرفت و در لیگ هجدهم موفق شد با ثبت 16 گل در کنار استنلی کی‌روش عنوان بهترین گلزن مسابقات را از آن خود کند. این بازیکن کهنه کار برزیلی دو بار هم قهرمانی در لیگ برتر ایران را در کارنامه دارد و این دو عنوان با پیراهن دو تیم فولادخوزستان و سپاهان اصفهان ثبت شده است.

 

رکوردی که حالا به نام شیمبا ثبت کرده، به نظر نمی‌رسد به زودی توسط بازیکنی جابجا شود؛ چرا که در میان رقبای این بازیکن که همچنان در لیگ برتر ایران فعال هستند، تنها منشا، دیاباته و استنلی کی روش شانس رسیدن به او را دارند، که البته تعداد گل‌های این سه بازیکن فاصله زیادی با لوسیانو پریرا دارد و آنها همچنان نیاز دارند که برای رسیدن به مهاجم برزیلی فولاد خحوزستان به حضورشان در لیگ برتر ایران ادامه دهند.

در جدول بهترین گلزنان تاریخ لیگ برتر فوتبال ایران، حالا شیمبا که عنوان بهترین گلزن تاریخ باشگاه فولاد خوزستان را هم به صورت همزمان در کارنامه دارد، در رتبه اول قرار گرفته و به ترتیب ادینیو، عماد رضا، ابراهیم توره و آدریانو آلوز رتبه های دوم تا پنجم را در اختیار دارند.

احتمالا از زمان انتشار این خبر که روز دوشنبه 15 دی ماه 1399 است، باید سال‌ها زمان سپری شود تا بازیکنی رکورد مهاجم برزیلی فولاد را بشکند و این بازیکن را در تایخ لیگ برتر فوتبال ایران پشت سر بگذارد.

 

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها