کد خبر : 56287

ماجرای تعلیق محرومیت عیسی آل کثیر چیست؟

ماجرای تعلیق محرومیت عیسی آل کثیر چیست؟

عیسی آل کثیر مهاجم تیم فوتبال پرسپولیس بعد از دیدار پرسپولیس برابر پاختاکور ازبکستان در لیگ قهرمانان آسیا به دلیل آنچه توهین نژادی شادی بعد از گل اعلام شد، از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا به مدت ۶ ماه از کلیه فعالیت‌های فوتبال محروم و به پرداخت ۱۰ هزار دلار جریمه محکوم شد.

به گزارش روزنامه گل ، باشگاه پرسپولیس بعد از اعلام این حکم اعتراض کردند تا این حکم در کمیته استیناف شکسته شود. اما پرسپولیسی‌ها در کمیته استیناف هم راه به‌جایی نبردند تا کماکان حکم آل کثیر پابرجا باشد. برای همین کمیته استیناف کنفدراسیون فوتبال آسیا محرومیت شش ماه آل کثیر را تائید کرد.

به‌این‌ترتیب مهاجم پرسپولیس تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ از انجام هرگونه فعالیت فوتبالی محروم شد. باشگاه پرسپولیس دست‌بردار نبود چراکه مربیان این تیم می‌خواستند مهاجم خود را  در فینال آسیا داشته باشند و هم اینکه او به لیگ برتر هم برسد. برای همین پرسپولیسی‌ها این بار پرونده را به دادگاه CAS ارجاع دادند تا شاید بتوانند با تعلیقی کردن رأی از وجود آل کثیر در فینال و نیز لیگ استفاده کنند اما دادگاه CAS با برگزاری جلسه فوری مخالفت کرد و قرار شد که این پرونده روال عادی خود را طی کند.  بر همین اساس بازهم عیسی آل کثیر به فینال لیگ قهرمانان نرسید تا غیبت او در فینال پیش از پیش به چشم بیاید.

اما این پایان کار نبود چراکه پرسپولیس در لیگ هم غیبت او را به‌ سختی احساس می‌کند. زدن 6 گل در 6 بازی آن‌هم توسط مدافعان و هافبک‌ها و عملکرد ضعیف دو مهاجم دیگر باعث شده که باشگاه پرسپولیس دوباره به فکر بیافتد تا بتواند هر طور شد باقی‌مانده زمان محرومیت عیسی آل کثیر را تعلیق کند.

در همین راستا ، دادگاه CAS به وکلای AFC اعلام کرده است که تا تاریخ ۲۵ دی‌ماه لایحه دیگری را برای محرومیت عیسی آل کثیر ارائه کنند. از سوی دیگر وکیل باشگاه پرسپولیس از آخرین نامه دادگاه عالی ورزش به پرسپولیس در خصوص عیسی آل کثیر خبر داده است.

برای همین همان‌طور که گفتیم باشگاه پرسپولیس همچنان پیگیر پرونده عیسی آل کثیر در دادگاه عالی ورزش است تا بلکه بتواند بعد از گذشت 4 ماه از محرومیت این بازیکن شرایط لغو محرومیت او را فراهم کند.

 بر اساس شنیده‌ها باشگاه پرسپولیس یک لایحه دفاعی دیگر را آماده کرده تا به قاضی دادگاه CAS ارائه کند و بر اساس آن بتوانند 2 ماه باقی‌مانده محرومیت او به‌صورت تعلیقی دربیاید و عیسی بتواند در لیگ برای پرسپولیس به میدان برود.

گفته می‌شود این لایحه دفاعی خیلی قوی است و برای همین پرسپولیسی‌ها خیلی امیدوارند و با توجه به این موضوع اگر اتفاق خاصی رخ ندهد عیسی آل کثیر می‌تواند از بهمن‌ماه برای پرسپولیس به میدان برود درواقع او به هفته‌های پایانی نیم‌فصل نخست لیگ برتر بیستم خواهد رسید.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها