کد خبر : 56223

جدیدترین وضعیت فراخوان و تحویل مسکن فرهنگیان

جدیدترین وضعیت فراخوان و تحویل مسکن فرهنگیان

مدیرکل تعاون و پشتیبانی آموزش و پرورش به تشریح جزئیات وضعیت تحویل مسکن فرهنگیان و فراخوان شرکت در آن پرداخت.

گودرز کریمی فر در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جزئیات اجرای طرح مسکن فرهنگیان با اشاره به اینکه تفاهم نامه‌ای برای تحویل مسکن منعقد کردیم و ١٧٠ هزار واحد مسکونی برای فرهنگیان واجد شرایط در نظر گرفتیم.

او ادامه داد: اقدامی تکرار نشدنی برای فرهنگیان انجام دادیم و تاکنون ۴۴ هزار واحد برای فرهنگیان ١٨ استان و ۶۵ شهر تخصیص دادیم.

مدیرکل تعاون و پشتیبانی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای تسریع کار آورده اولیه را با وام ثانویه حمایتی کم بهره در نظر گرفتیم، گفت: در مجموع ١٠٠٠ میلیارد تومان برای وام مسکن فرهنگیان در نظر گرفتیم و به این ترتیب بین ۴٠ تا ۵٠ میلیون آورده اولیه فرهنگیان را تامین کردیم.

کریمی‌فر اضافه کرد: اگر فردی واجد شرایط به پروژه معرفی شود حدود ۴٠ تا ۵٠ میلیون تومان آورده اولیه را به شکل وام با سود ١٢ درصد بدون نوبت، تشریفات و وثیقه دریافت خواهد کرد و این در حالی است که وام مصوب بانک‌ها سود ١٨ درصدی دارند.

او با اشاره به اینکه طی فراخوان داده شده ٣١٠ هزار فرهنگی ثبت‌نام کردند، تصریح کرد: برای بررسی اطلاعات از چهار نهاد وزارت راه و شهرسازی، ثبت اسناد و ثبت املاک و بانک مسکن استعلام گرفتیم و در بخش اول کار برای ٧۵ هزار فرهنگی مراحل دریافت مسکن انجام شده است.

تخصیص مسکن برای ۴۴ هزار فرهنگی انجام شده است

مدیرکل تعاون و پشتیبانی آموزش و پرورش گفت: برای تحویل ۴۴ هزار واحد مراحل مقدماتی کار انجام و روند ساخت و ساز آغاز شده است.

کریمی‌فر بیان کرد: بعد از این مرحله برای تعیین تکلیف تعیین تکلیف حدود ٣٠ هزار نفر باقی مانده تحویل مسکن انجام خواهد شد و بعد از طی تکمیل کار فراخوان‌های بعدی انجام خواهد شد.

او تصریح کرد: در نظر داریم تا طی سه سال یعنی مرداد ١۴٠١ تحویل ١٧٠ هزار مسکن فرهنگیان را عملیاتی کنیم و تا به امروز هم روند کار رضایت‌بخش بوده است.

کریمی‌فر با تاکید بر اینکه طی یک سال اخیر عزم آموزش و پرورش در به نتیجه رساندن تکالیف جدی بوده است، اظهار کرد: آنچه برای ما اهمیت دارد تامین مسکن ارزان قیمت فرهنگیان است و بر این اساس مهم‌ترین رکن مسکن یعنی زمین آن به طور رایگان قیمت از سوی وزارت راه و شهرسازی تامین می‌شود.

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها