کد خبر : 5617

تلاش مجلس برای اصلاح قانون خدمات کشوری به نفع فرهنگیان

تلاش مجلس برای اصلاح قانون خدمات کشوری به نفع فرهنگیان

عضو کمیسیون مشترک رسیدگی به قانون خدمات کشوری می‌گوید در تلاش است این قانون به نفع فرهنگیان در موضوع اعمال مدرک تحصیلی تغییر داده شود.

جبار کوچکی‌نژاد درباره آماده‌سازی طرحی برای مستثنی شدن فرهنگیان از بخشنامه ممنوعیت اعمال مدرک تحصیلی بیش از یکبار در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: تعدادی از نمایندگان در طرحی به دنبال آن هستند که همانطور که در حوزه وزارت علوم، مدرک تحصیلی در رتبه استاد حائز اهمیت است و اگر استاد دانشگاهی مدرک بالاتر بگیرد، محدودیتی در ارتقا نخواهد داشت، برای معلمان نیز همین منوال اجرایی شود و آنها به اعمال صرفا یک بار مدرک تحصیلی محدود نشوند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: کار معلمان در نظام آموزش و پرورش مبتنی بر آموزش بر اساس دانش روز است لذا ادامه تحصیل فرهنگیان اعم از آنکه در چه رشته‌ای باشد، باز هم به نفع تعلیم و تربیت کشور است زیرا معلم می‌تواند از علم خودش به نفع دانش‌آموزان استفاده کند.

دولت آموزش و پرورش را مجبور به محدودیت اعمال مدرک تحصیلی برای فرهنگیان نکند

نایب رییس کمیسیون آموزش مجلس تاکید کرد: دولت نباید آموزش و پرورش را مجبور کند محدودیت اعمال مدرک تحصیلی برای فرهنگیان داشته باشد؛ این کار خطاست و باید مجلس آن را به قانون تبدیل کند تا جلوی این کار دولت گرفته شود.

وی درباره صراحت قانون مدیریت خدمات کشوری بر این موضوع، گفت: به دنبال تغییر قانون مدیریت خدمات کشوری در این خصوص هستیم؛ زیرا بنده در کمیسیون مشترک رسیدگی به قانون خدمات کشوری عضویت دارم و به دنبال آن خواهم بود که موانع قانونی موضوع محدودیت اعمال مدرک تحصیلی برای کارمندان دولت به نفع فرهنگیان اصلاح شود.

معلمان باید دانش خود را به روز کنند

عضو کمیسیون مشترک رسیدگی به قانون خدمات کشوری توضیح داد: اصرار ما برای رفع محدودیت قانونی این موضوع صرفا برای فرهنگیان به این دلیل است که معلمان در فضای آموزشی هستند و با علم سر و کار دارند و مدرک تحصیلی و ارتقای علمی برای آنها مهم است زیرا باید دانش خود را به روز کنند؛ شاید در دستگاه‌های اجرایی دیگر این نکته اهمیت چندانی نداشته باشند.

آموزش و پرورش موافق؛ سازمان برنامه و بودجه مخالف

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه این طرح بار مالی چندانی ندارد، ادامه داد: اگر معلمی مدرک فوق لیسانس خود را ارائه کند، به طور متوسط 200 هزار تومان به حقوق او اضافه می‌شود ضمن آنکه تعداد افرادی که نیازمند اصلاح قانون و استفاده از این فرصت برای اعمال مدرک خود هستند، چندان زیاد نیست.

نایب رییس کمیسیون آموزش مجلس معتقد است می‌توان با جلب نظر مساعد دولت به دنبال تأمین منابع مالی این طرح بود و بیان کرد: اگرچه آموزش و پرورش هم موافق این طرح است ولی طبیعتا سازمان برنامه و بودجه به دلیل مسائل مالی با آن مخالفت می‌کند؛ با این حال وقتی مجلس قانونی را مصوب کند، باید اجرایی شود./

منبع: خانه ملت

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها