کد خبر : 56124

جدایی بشار رسن از پرسپولیس آتش اختلاف کادرفنی و هیات مدیره را روشن کرد

جدایی بشار رسن از پرسپولیس آتش اختلاف کادرفنی و هیات مدیره را روشن کرد

جدایی بشار رسن، هافبک عراقی از تیم فوتبال پرسپولیس باعث ایجاد تنش بین کادر فنی و هیئت مدیره باشگاه شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ، بشار رسن، هافبک عراقی اسبق تیم فوتبال پرسپولیس بعد از حضوری درخشان در جمع سرخ‌پوشان پایتخت، پس از فینال لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ همراه دیگر بازیکنان به ایران بازنگشت و حال به تیم القطر پیوسته است.

او در ۳ سال و نیمی که در تیم پرسپولیس حضور داشت، موفق به کسب ۳ قهرمانی در لیگ برتر، یک قهرمانی در جام حذفی و ۳ قهرمانی در سوپر جام شد.

بشار یکی از تاثیرگذار‌ترین بازیکنان پرسپولیس در میانه میدان در چند سال اخیر بوده است و در لیگ بیستم هواداران قرمز‌های تهران جای خالی او را در میانه میدان احساس خواهند کرد. به نظر می‌رسد پیدا کردن جانشین او برای باشگاه سخت باشد.

روز‌های خوب پرسپولیس در قطر و لیگ قهرمانان آسیا

داستان جدایی بشار از پرسپولیس زمانی جدی شد که او همراه با تیم فوتبال پرسپولیس برای برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا که به شکل متمرکز برگزار می‌شد، در کشور قطر حضور داشت. در آن مسابقات سرخ‌پوشان موفق شدند با پشت سر گذاشتن تیم‌های باشگاهی غرب آسیا به فینال لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ راه پیدا کنند. در همان زمان شنیده می‌شد که هافبک عراقی پرسپولیس با مسئولان تیم فوتبال القطر مذاکره کرده است و قصد دارد به این تیم بپیوندد.

مخالفت مدیران و مربیان پرسپولیس با جدایی بشار

باشگاه پرسپولیس موفق شده بود در شهریور ماه سال ۹۹ قرارداد این هافبک عراقی را به مدت ۲ سال تمدید کند. اما بندی در قرارداد این بازیکن عراقی وجود داشت که می توانست در صورت داشتن پیشنهاد خارجی، در نیم‌فصل با پرداخت ۲۵۰ هزار دلار جدا شود.

مهدی رسول پناه، سرپرست وقت باشگاه پرسپولیس در مصاحبه با سایت این باشگاه در تاریخ ۲۳ مهر ۹۹ در خصوص جدایی بشار رسن گفت: بشار با پرسپولیس قرارداد معتبر دارد. به او علاقه داریم، همان‌طور که او هم پرسپولیس و هوادارانش را دوست دارد. باشگاه نیز به تعهدات قراردادی خود عمل کرده است.

او ادامه داد: با توجه به تاکید کادر فنی روی حفظ او و این که علاوه بر تلاش پرسپولیس برای کسب پنجمین قهرمانی پیاپی در لیگ برتر و در پیش بودن بازی بسیار مهم فینال لیگ قهرمانان، باشگاه با جدایی این بازیکن صد در صد مخالف است. بشار رسن بازیکن پرسپولیس است و بازیکن پرسپولیس می‌ماند.

باشگاه پرسپولیس با پرداخت ۱۲۰ هزار دلار از قرارداد بشار به او اجازه نداد قراردادش را فسخ کند تا همچنان متعهد به پرسپولیس باقی بماند. رسن بعد از حضور در تهران جلساتی را با رسول پناه برگزار کرد که نتایجش چندان دلخواه او نبود.

درخواست کمک از هواداران!

بشار رسن در روز ۲۵ مهر ماه با انتشار ویدیویی در صفحه مجازی خود از هواداران پرسپولیس درخواست کرد تا به او کمک کنند تا از این تیم جدا شود. او در این ویدیو خطاب به هواداران پرسپولیس گفت: اکنون می‌خواهم از من حمایت کنید. تصمیم خودم را گرفته‌ام، اما باشگاه اجازه نمی‌دهد و حق هم دارد، اما برای آینده و زندگی خودم می‌خواهم بروم. خدا را شکر باشگاه الان شرایط خوبی دارد. تیم به فینال آسیا رفته است و اکنون بازیکن داریم. با ۱۲، ۱۳ بازیکن به فینال رفتیم. ۴، ۵ بازیکن از پرسپولیس رفتند، اما پرسپولیس موفق بود. جدایی هیچ بازیکنی روی موفقیت تیم تأثیر نگذاشته و خدا را شکر تیم موفق است. هواداران از من حمایت کرده و می‌گویند بشار معرفت داشت، با مصدومیت و فوت مادرش بازی کرد. از شما می‌خواهم به من کمک کرده و از باشگاه، سرمربی و کادر فنی بخواهید که من جدا شوم. ان‌شاءالله خیر است. به هر حال هر بازیکنی از این تیم می‌رود، اما ان‌شاءالله همیشه پرسپولیس موفق، پیروز و قهرمان آسیا باشد. از الان به بعد هوادار این تیم هستم و به تیم دیگری می‌روم، اما عاشق پرسپولیس می‌مانم.

چنین اتفاقی در دنیای حرفه‌ای فوتبال نادر است، به نظر می‌رسید مبلغ وسوسه کننده پیشنهادی تیم فوتبال القطر که بشار برای هر سال یک میلیون و ۲۰۰ هزار دلار دستمزد می‌گرفت، باعث شد او تصمیم قطعی خود را برای جدایی بگیرد و به دنبال راهی برای اتفاق افتادن هر چه سریعتر این انتقال باشد.

بشار به دنبال جدایی، پیش از بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی لیگ قطر 

بشار با توجه به قراردادی که با پرسپولیس داشت، باید تا پایان نیم‌فصل اول در تیم می‌ماند و بعد با پرداخت ۲۵۰ هزار دلار جدا می‌شد، اما تا آن زمان پنجره نقل و انتقالاتی لیگ ستارگان قطر بسته می‌شد و او شانس حضور در تیم القطر را از دست می‌داد، برای همین به دنبال این بود تا با کسب رضایت مدیران باشگاه زودتر از جمع سرخ‌پوشان جدا شود.

او بعد از این که نتوانست رضایت مدیران باشگاه را جلب کند تا پیش از نیم‌فصل از تیم جدا شود؛ از مسئولان باشگاه درخواست کرد تا برای شرکت در مراسم دومین سالگرد فوت مادرش به عراق بروند که با درخواست او موافقت شد. زمانی که بشار به عراق رفت، شنیده می‌شد مدیر برنامه‌های او اعلام کرده است، بشار دیگر به ایران باز نخواهد گشت و یا در صورتی که بازگردد بعد از برگزاری فینال لیگ قهرمانان آسیا از این تیم جدا خواهد شد. در نهایت او به ایران بازگشت تا بار دیگر با مدیران باشگاه پرسپولیس مذاکره کند.

مدیران باشگاه با توجه به بازی حساس پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا و درخواست یحیی گل محمدی مبنی بر نگه داشتن بشار رسن قصد نداشتند به او اجازه جدایی از تیم را بدهند.

توافق برای جدایی بعد از فینال آسیا

بشار ۸ آبان در محل باشگاه پرسپولیس حضور پیدا کرد تا با رسول پناه مذاکره کند. رسول پناه در آن زمان با توجه به حواشی که ایجاد شده بود از سمت سرپرستی باشگاه پرسپولیس استعفا داده بود. مهدی رغبتی عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس به عنوان نماینده باشگاه مقابل بشار رسن قرار گرفت. ظاهرا علیپور دیگر عضو هیئت مدیره باشگاه نیز در این جلسه حضور داشته است. در پایان این جلسه طولانی بشار رسن و باشگاه پرسپولیس با یکدیگر به این توافق رسیدند که بشار تا فینال لیگ قهرمانان آسیا در تیم بماند و بعد از آن جدا شود.

همین اتفاق نیز رخ داد و بشار تا بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا در جمع سرخ‌پوشان حضور داشت، اما روزی که بازیکنان پرسپولیس قصد داشتند به ایران بازگردند او اعلام کرد همراه تیم باز نخواهد گشت و با هم تیمی هایش در فرودگاه خداحافظی کرد.

ناراحتی و عصبانیت یحیی از جدایی بشار

یحیی گل‌محمدی نسبت به این اتفاق واکنش نشان داد و اعلام کرد برای این انتقال از او نظری خواسته نشده است و او راضی به جدایی بشار رسن نبوده است.

گل محمدی گفت: بشار یک بازیکن مهم برای ما بود. این که از جمع ما رفت را هنوز باور نمی‌کنم و نمی‌دانم چرا این اتفاقات افتاد. چرا باید یک بازیکن خوبمان را هفته چهارم به بعد از دست بدهیم. می‌توانم در مورد این مسائل صحبت کنم، اما نمی‌خواهم حاشیه زیادی برای باشگاه درست شود. همه از این اتفاقات خبر دارند. این که چرا بشار خیلی راحت از جمع ما جدا شد و چه توافقی بود که باعث شد بشار هفته چهارم از تیم ما جدا شود. ما بازی با سپاهان و دربی را در پیش داریم، چرا تیم ما باید این قدر ضعیف شود؟ چرا ما شجاع و نادری را آن قدر راحت از دست دادیم؟ چرا برای آل‌کثیر یک تیم حقوقی خوب تشکیل نشد تا خوب دفاع کنند؟ ما اگر یک تیم حقوقی خوب داشتیم، فکر می‌کنم این رأی می‌شکست و ما عیسی را در فینال داشتیم و چرا‌های دیگر... چرا برای ما این قدر حاشیه ایجاد کردند؟ واقعاً چرا‌های زیادی در تیم ما وجود دارد که یک نفر باید پاسخگو باشد.

سرمربی پرسپولیس افزود: کسانی که پای توافقنامه با بشار را امضا کرده‌اند باید بیایند و در حضور هواداران پاسخگو باشند. هر کسی امضا کرده است باید جواب بدهد. به سمیعی هم گفته‌ام چرا من باید بهترین بازیکن تیمم را راحت از دست بدهم؟ من روی بشار حساب کرده بودم. آیا اگر نتایج بالا و پایین شوند، این نفرات جواب گو هستند؟ من به اعضای هیئت مدیره هم گفته‌ام اگر فردا اتفاقی در نتایج رخ بدهد، من از سر خودم باز می‌کنم و می‌گویم علیپور و رغبتی امضا کرده‌اند و مقصر هستند. رسول‌پناه امضا کرده است و بیاید و پاسخگو باشد، چرا حرف نمی‌زند؟

پاسخ عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس به گل‌محمدی

علی رغبتی عضو هیئت مدیره پرسپولیس در جواب انتقاد گل‌محمدی و در خصوص جدایی بشار رسن گفت: جزئیات این موضوع را به زودی اعلام می‌کنیم. وقتی یک بازیکن تمایلی به ماندن در یک باشگاه ندارد و دوست دارد جدا شود، حتی نگه داشتن آن بازیکن هم ممکن است باعث شود کیفیت لازم را نداشته باشد. به هر حال اگر به مفاد قراردادش هم می‌خواست پایبند بماند، حداکثر تا نیم‌فصل در پرسپولیس می‌ماند و در آن موقع جدا می‌شد. بشار رسن تصمیم به جدایی گرفته بود و خودش پیام داد و باشگاه هیچ کوتاهی نکرد.

او با اشاره به بند عجیبی که به این بازیکن اجازه جدایی بدون دردسر در نیم‌فصل را می‌داد گفت: رسن اگر در نیم‌فصل با بند فسخ ۲۵۰ هزار دلاری‌اش می‌خواست از پرسپولیس جدا شود، از آن طرف باشگاه باید تا نیم‌فصل ۲۶۰ هزار دلار هم به رسن پرداخت می‌کرد، عملاً با این شرایط در نیم‌فصل باشگاه چیزی به دست نمی‌آورد و ۱۰ هزار دلار هم باید پرداخت می‌کرد. در صورتی که در فسخ قرارداد الان رسن با پرسپولیس، ۱۲۰ هزار دلار نقد می‌گیریم و پرسپولیس بابت نقل و انتقال بشار رسن ۳۸۰ هزار دلار سود کرده است. این بازیکن هم تا فینال آسیا برای پرسپولیس بازی کرده است.

حمید مطهری درباره صحبت‌های اعضای هیئت مدیره درباره جدایی بشار گفت: من و یحیی اعتقادمان این است که کار گروهی به هر بازیکنی ارجحیت دارد، اما اگر اعضای هیئت مدیره این حرف را گفته‌اند به طور حتم آن‌ها فوتبال را بهتر از ما می‌فهمند و نبود او تأثیری در تیم ندارد.

به نظر می‌رسد این موضوع در باشگاه پرسپولیس تبدیل به یک چالش شده است و کادر فنی در مقابل هیئت مدیره قرار گرفته اند. باید دید آیا جعفر سمیعی به عنوان مدیرعامل باشگاه به این موضوع ورود می‌کند تا این تنش هرچه زودتر به پایان برسد و تیم فوتبال پرسپولیس به دنبال رسیدن به اهداف خود در ادامه راه حرکت کند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها