کد خبر : 56114

کشف علی دایی غوغا می‌کند!


کشف علی دایی غوغا می‌کند!

ستاره ایرانی تیم فوتبال پورتو پرتغال عملکردی فوق‌العاده در این تیم داشته است.

به گزارش میزان ، مهدی طارمی فقط ۶ سال زمان نیاز داشت تا از ایرانجوان بوشهر در لیگ یک ایران به پورتو پرتغال در لیگ معتبر این کشور بپیوندد و در آنجا بدرخشد. روز ۳۰ اردیبهشت سال ۹۳ بود که مهدی طارمی، مهاجم جوان تیم ایرانجوان بوشهر به پرسپولیس پیوست.

طارمی که کشف مستقیم علی دایی در لیگ برتر فوتبال ایران محسوب می‌شود توانست در پرسپولیس به آقای گلی و البته تیم ملی برسد و در جام جهانی هم بدرخشد. هرچند طارمی در زمان حضورش در پرسپولیس بعضا به خاطر فرصت‌سوزی‌هایی که داشت انتقاد هم می‌شنید، اما کسی نمی‌توانست منکر عملکرد فنی فوق‌العاده او شود. طارمی بعد از پرسپولیس به قطر رفت و بعد از آن با یک انتخاب درست به تیم ریوآوه پرتغال پیوست و در این تیم توانست به عنوان آقای گلی لیگ معتبر پرتغال دست پیدا کند و در ابتدای این فصل به تیم پر قدرت، با افتخار و شناخته شده پورتو پیوست.

طارمی نشان داد که اگر کسی پشت‌کار داشته باشد و البته در فوتبال انتخاب‌های درست کند می‌تواند از یک تیم لیگ یکی در فوتبال ایران به یک تیم معتبر جهانی در فوتبال اروپا برسد آن هم ظرف ۶ سال. او ثابت کرد که در فوتبال همه چیز پول نیست و می‌شود با انتخاب‌های درست نام جاودانه‌ای در فوتبال ایران کسب کرد. قطعاً مهدی طارمی پس از علی دایی یکی از بهترین مهاجمان چند دهه فوتبال ایران است که با توجه به سن و سال خوبش می‌تواند چندین سال آینده در فوتبال اروپا بدرخشد و پرچم ایران را بالا ببرد. همچنین با ادامه این عملکرد اصلی‌ترین مهره تیم ملی فوتبال کشورمان برای صعود به جام جهانی باشد.

کشف طارمی و احمد نوراللهی توسط علی دایی نشان داد که علی دایی چه ذهن بزرگ و چه استعدادی در کشف ستاره‌ها در فوتبال ایران دارد و می‌تواند از همین پتانسیل خودش حتی در تیم‌های اروپایی هم استفاده کند؛ کما اینکه تیم اورتون انگلیس به علی دایی پیشنهاد همکاری را داده و ممکن است دایی در همین پست یعنی استعدادیابی به تیم مطرح اورتون انگلیس بپیوندد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها