کد خبر : 56013

تصاویر | اتفاقات جالبی در تمرین امروز استقلال رخ داد

تصاویر | اتفاقات جالبی در تمرین امروز استقلال رخ داد

استقلال این روزها در مجموعه نفت تهرانسر در شرایطی تمریناتش را دنبال می‌کند که باید خود را برای دشواری‌های چند هفته‌ آینده آماده کند.

به گزارش "ورزش سه" روز گذشته (شنبه) برای بار سوم در طی مدت حضور کادر فنی جدید به تمرینات استقلال رفتیم تا از نزدیک بتوانیم ارزیابی بهتری از شرایط موجود تیم در آستانه بازی‌های سختش مقابل گل گهر و پرسپولیس داشته باشیم .

نکته اینکه باوجود کرونا حدود 10 تا 15 نفر از هواداران پشت همان در منتظر بازیکنان محبوبشان بودند تا در هنگام ورود یا خروج بتوانند با آن‌ها برای بار چندم سلفی بگیرند .

یکی از هواداران که گفته می‌شد ناخداست  سه ماکت کشتی را برای سه تن از بازیکنان محبوبش ساخته بود که همراه با مدیر اسبق روابط عمومی استقلال در زمان مدیریت فتح‌الله زاده آن را تحویل وریا غفوری، مهدی قایدی داد .کشتی‌ای که البته شعاری در حاشیه آن علیه وزارت ورزش نوشته شده بود!

تمرینات جذاب، با کلکسیونی از بازیکنان شاخص

درواقع تمرینات استقلال در لیگ بیستم در مقام مقایسه با سال‌های قبل یک تفاوت بارز دارد، که ان هم حضور پرتعداد این‌همه بازیکن شاخص و مطرح است که هرکدام به‌نوبت از خودروهای بعضا لوکسشان پیاده می‌شوند و ساک به دوش مسیر پارکینگ تا رختکن تیم را طی می‌کنند.

 تا چشم کارمی کند اطرافمان فوتبالیست خوب و مؤثر می‌بینیم. ازیک‌طرف قایدی، دیاباته، مرادمند، غفوری، رضاوند، شجاعیان از طرف دیگر مظاهری و ارسلان و غلامی، نادری، موسوی، حسینی، میلیچ، ریگی و دانشگرو مهدی پور، موسوی... و بسیاری از بازیکنان جوانی که هرکدام در هر تیم دیگر می‌توانند یک وزنه برای آن تیم محسوب شوند. نمونه‌اش همین میلاد زکی پور مدافع چپ باشگاه استقلال در فصل گذشته که این روزها با درخشش خود یکی از عوامل و ارکان مؤثر صدرنشینی گل گهر سیرجان حریف دو روز آینده استقلال است که از حالا تا سوت آغاز بازی توسط آقای اکبریان می‌شود درباره این تقابل حساس صحبت کرد و نوشت.

اینکه استقلال در تمامی این سال‌ها به‌واسطه اینکه یکی از قطب‌های فوتبال ایران محسوب می‌شود همواره محل حضور بازیکنان شاخص ایران است چیز عجیبی نیست و اتفاقاً این موضوع رویه‌ای است که سال‌های آینده هم ادامه خواهد داشت، اما درواقع بعضی از سال‌ها به نسبت سال‌های دیگر به علت وجود یک استراتژی دقیق و از پیش تعیین‌شده در فصل نقل و انتقالات، شمار بازیکنان شاخص و تأثیرگذار در یک‌فصل به نسبت سال‌های قبلی بیشتر می‌شود، که فصل بیستم هم یکی از همان فصل‌هایی است که در آینده در این باب صحبت‌های زیادی مطرح خواهد شد. حضور این دسته از بازیکنان در کنار هم، به‌واقع باعث هرچه جذاب‌تر شدن فضای تمرین می‌شود.

*تمرینات تماشایی سید حسین و رشید دور از حاشیه

حضور باانگیزه سید حسین حسینی و رشید مظاهری هم از نکات مثبت تمرین روز گذشته بود. سید حسین در آخرین اظهاراتش با درک صحیح از موقعیت خطیر باشگاه و محمود فکری موضعی بسیار حرفه‌ای و البته امیدوارانه گرفت که تا حدودی خیال کادر فنی و هواداران استقلال را از به وجود آمدن حاشیه در این پست راحت کرد. به‌هرحال این دو گلر مدعی به‌خوبی می‌دانند کاملاً زیر ذره‌بین قرار دارند. حسینی حالا نه در حرف بلکه با حضور جدی‌اش در تمرینات رقابت سالمی را با رشید مظاهری یکی از آماده‌ترین‌های استقلال آغاز کرده که بدون هیچ شکی هردوی آن‌ها از این رقابت سالم نفع خواهند برد و دراین‌بین نقش سعید عزیزیان به‌عنوان ضلع سوم بسیار می‌تواند تعیین‌کننده باشد.

 

پپ

اندک‌اندک  جمع مصدومان

تمرین دیروز حاوی نکات مثبت و قابل‌توجه ای نیز بود. یکی از آن نکات مثبت و قابل‌ذکر، کمتر شدن، لشگر مصدومانی است که به نظر می‌رسد با توجه به تاریخ دربی کم کم خودشان را برای آن بازی آماده می‌کنند. که در این میان حضور شیخ و سیاوش یزدانی در تمرینات گروهی با هر درجه از آمادگی قوت قلبی برای کادر فنی و البته هواداران محسوب می‌شود. ضمن اینکه داریوش و محمد نادری هم دور از سایر بازیکنان مشغول دویدن به دور زمین بودند که اگر اتفاق عجیبی رخ ندهد، کادر فنی این دو بازیکن را هم ظرف روزهای آینده در اختیار خواهند داشت.

 

*فرشید اسماعیلی هم با فراموش کردن تمام مشکلاتی که طی این مدت داشت بازهم با همان روحیه همیشگی‌اش پا به‌پای سایر بازیکنان در تمرینات حاضرشده است با صرف به این مطلب که بهتر از هرکسی می‌داند که یک فرشید آماده دربازی‌های حساس پیش رو می‌تواند تا چه حد به کار محمود فکری در باز کردن گره کور خط هافبکش بیاید.

 

 * سبحان خاقانی را هرچه چشم انداختیم نیافتیم که بعداً متوجه شدیم ستاره جوان استقلال در یک سانحه رانندگی با آسیب‌دیدگی گردن مواجه شد. بعدازاین اتفاق وی با کادر فنی تیم استقلال تماس گرفت و به همین دلیل در تمرین آبی پوشان شرکت نکرد. ضمن اینکه او نیز مانند بابک مرادی منتظر رسیدگی هر چه زودتر شکایات تیم‌های تراکتور و ماشین‌سازی تبریز است.

تمرین بسته شد

درنهایت محمود فکری از مسئولان باشگاه درخواست کرد که خبرنگاران محل تمرین را ترک کنند چراکه او قصد دارد به انجام امور تاکتیکی بپردازد .

کارنامه استقلال تا به اینجا از 7 بازی انجام داده سه پیروزی، سه تساوی و یک شکست و کسب 12 امتیاز و قرار گرفتن در جایگاه چهارم جدول رده‌بندی است که البته یک بازی کمتر نسبت به صدرنشین دارد.

 

 

با یک مقایسه امتیازی نسبت به عملکرد استقلال در سال‌های اخیرمی توان حتی نتایج -به‌زعم بخشی از منتقدان- ضعیف به‌دست‌آمده را تا به این هفته، به یک شروع خوب و در حد یک مدعی تشبیه کرد، اما بازتاب آنچه در فضای رسانه‌ای و از همه بیشتر فضای مسموم مجازی به گوش می‌رسد، کاملاً حکایت متفاوتی را نقل می‌کند. و به نظر می‌رسد همین موضوع بیش از هر چیزی دیگر تاب و تحمل فکری را که معمولاً او را فردی خویشتن‌دار و صبور و خوش‌رو شناخته‌ایم بریده است.

 

خشم فکری از فضای مجازی

روز گذشته فکری به نسبت تمرین پیش از دیدار مقابل شهر خودرو که در حضور اهالی رسانه برگزار شد، آشفته و عصبانی‌تر نشان داد، تا جایی که حتی بعضی از خبرنگاران با درک شرایط او نسبت به پرسش برخی از سوالات و بیان انتقادات ملاحظه به خرج دادند. اما آنچه می‌توان از روند رفتاری او از روز عقد قراردادش تا به امروز دریافت این است که در نبود تماشاگران داخل استادیوم که به معنی واقعی تیمشان را در سرما و گرما تنها نمی‌گذاشتند و تا حدی فوتبال را حرفه‌ای‌تر دنبال می‌کنند عرصه برای جولان کانال‌های متعدد هواداری که (تعدادشان شاید به عدد 1000 هم برسد) فراهم‌شده که با در اختیار گرفتن فضای غالب طرفداری از طریق شبکه‌های مختلف اجتماعی این‌چنین تمرکز سرمربی تیم را بر هم بزنند، آن‌هم در سخت‌ترین برهه از نیمه دوم نیم‌فصل اول که استقلال به‌نوعی کارش تازه شروع‌شده است و باید با تیم‌های گل گهر، پرسپولیس و تراکتور، سپاهان، بازی کند .

در عین حال مسئله‌ای که با تماشای جو موجود تمرین استقلال بیش‌ازپیش مطرح می‌شود این است که در این فضای حاکم، نقش پرویز مظلومی به‌عنوان سرپرست باشگاه استقلال چیست؟ آیا بهتر نبود او به‌جای خلوت گزینی و دوری از خبرنگاران و دورماندن از آنها پشت دروازه جنوبی مسئولیت صحبت کردن را برعهده می‌گرفت تا سرمربی استقلال مجبور به تعریف و تمجید از خودش نشود وبا پیش کشیدن سابقه 14 ساله مربیگری‌ به آنهایی که به صندلی‌اش چشم دوخته‌اند شخصا پیام بفرستد؟

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها