کد خبر : 55962

جزئیات جدید از روند شکایت باشگاه پرسپولیس از مدافع جدا شده

جزئیات جدید از روند شکایت باشگاه پرسپولیس از مدافع جدا شده

ماجرای شکایت باشگاه پرسپولیس از مدافع سابق خود پیچ و خم‌های زیادی دارد.

به گزارش میزان، چند ماه پیش بود که شجاع خلیل‌زاده پس از صعود تیم فوتبال پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا به علت اختلاف با مدیران وقت این باشگاه از جمع سرخپوشان جدا و به باشگاه الریان قطر پیوست.

در همان زمان اعلام شد که فسخ قرارداد خلیل‌زاده و پرسپولیس غیرقانونی بوده و امضای قرارداد او با الریان هم غیرقانونی است و به خاطر همین باشگاه پرسپولیس برای رسیدن به حقوق خود از این بازیکن شکایت کرده است. هرچند چند روز پیش اعلام شد که پرونده شکایت باشگاه پرسپولیس از خلیل‌زاده در ایران بسته شده است اما در این مورد جزئیات جدیدی مشخص شده است.

در پرونده خلیل‌زاده دو مسئله مطرح است. یکی قرارداد یک باشگاه ایرانی با یک بازیکن ایرانی و دومی قرارداد یک بازیکن ایرانی با یک باشگاه خارجی. در قرارداد خلیل‌زاده با باشگاه پرسپولیس بندی وجود دارد که در آن اعلام شده اگر به هر دلیلی طرفین با هم اختلاف پیدا کردند مرجع رسیدگی به این اختلاف کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال است. به همین دلیل بعد از فسخ قرارداد خلیل‌زاده با پرسپولیس باشگاه از او به کمیته انضباطی شکایت کرد. طبق روندی که باید طی شود کمیته انضباطی پرونده را به کمیته وضعیت می‌سپارد و کمیته وضعیت هم به کمیته استیناف ارجاع می‌دهد تا این کمیته رای نهایی خود را صادر کند.

پس از اینکه رای نهایی توسط کمیته استیناف صادر شد باشگاه پرسپولیس می‌تواند با این رای به فیفا برود و از شجاع خلیل‌زاده و باشگاه الریان قطر شکایت کند. البته چیزی که در این بین بسیار مهم است این است که روند رسیدگی به پرونده‌ها در کمیته تعیین وضعیت بسیار زمان‌بر است و همین موضوع باعث شده تا هنوز رای قطعی در این خصوص توسط این کمیته صادر نشود و پس از آن به کمیته استیناف رای نهایی را صادر کند.

با این وجود اما به نظر می‌رسد در این پرونده شانس پیروزی پرسپولیس بسیار پایین است و احتمالا بدون هیچ مسئله‌ای شجاع خلیل‌زاده فعالیت خود را در باشگاه الریان قطر ادامه خواهد داد.

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها