کد خبر : 55718

اولین شنیده ها از آیفون 13 اپل

اولین شنیده ها از آیفون 13 اپل

اخیرا اطلاعات جدیدی از مدل ۲۰۲۱ گوشی‌های آیفون به بیرون درز کرده که نشان می‌دهد آیفون ۱۳ ارزش انتظار چندماهه برای تهیه این نسخه جدید به جای آیفون ۱۲ را دارد. جان پراسر، افشاگر معروف اطلاعات گوشی‌های هوشمند مدعی شد این گوشی، یکی از مهم‌ترین نقطه ضعف‌های آیفون ۱۲ را ندارد و از یک فناوری جدید در آن استفاده خواهد شد.

به گزارش آی تی ایران، طبق اطلاعاتی که پراسر منتشر کرده، مدل‌های جدید آیفون ۱۳ به نمایشگرهای LTPO مجهز خواهند بود. اما آنچه سبب بارز بودن این ویژگی در آیفون ۱۳ می‌شود، این است که نمایشگرهای LTPO می‌توانند از پنل‌های پروموشن با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی کنند و قادرند به‌صورت خودکار، میزان نرخ رفرش را با توجه به محتوای در حال پخش کم یا زیاد کنند که این امر تاثیر زیادی در افزایش طول عمر باتری خواهد داشت.

پراسر همچنین عنوان کرد که حتی نمایشگرهای LTPO می‌توانند نرخ رفرش را تا یک هرتز نیز کاهش دهند که این ویژگی می‌تواند راه را برای اضافه کردن قابلیت نمایشگر همیشه روشن (Always-on) در آیفون ۱۳ باز کند. چند سالی است که این قابلیت یعنی نمایشگر همیشه روشن و نرخ رفرش بالا در گوشی‌های اندرویدی وجود دارد که البته برای جبران مصرف باتری، از باتری‌های با ظرفیت‌های بالا در گوشی‌های مجهز به این قابلیت‌ها استفاده می‌شود.

البته در این میان، شرکت سامسونگ با استفاده از پنل LTPO در گلکسی نوت ۲۰ اولترا سنت‌شکنی کرد و حال به نظر می‌رسد که اپل نیز قصد دارد برای جا نماندن از این رقیب سنتی، این فناوری را در دل گوشی‌های جدید آیفون ۱۳ استفاده کند.

ویژگی جدید دیگری که برای آیفون ۱۳ ذکر شده، پشتیبانی این گوشی از فناوری وای فای 6E است. این قابلیت جدید می‌تواند سرعت و کیفیت ارتباطی بهتری را به نسبت وای‌فای ۶ برای دارندگان گوشی‌های آیفون به ارمغان آورد. در واقع، وای فای 6E از طیف کاملا جدید ۶ گیگاهرتزی استفاده می‌کند و این یعنی میزان تداخل سیگنال‌ها به کمترین حد ممکن خواهد رسید. اضافه شدن این دو ویژگی در کنار سایر ویژگی‌های پیش‌بینی شده همانند ارتقای قابلیت 5G، افزایش حافظه ذخیره‌سازی، ناچ باریک‌‎تر و بازگشت تاچ آیدی می‌تواند آیفون ۱۳ را به یک گوشی ایده‌آل برای طرفداران آیفون تبدیل کند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها