کد خبر : 55699

سیر تا پیاز جدایی هافبک عراقی پرسپولیس | پای قرارداد ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار دلاری در میان بود

سیر تا پیاز جدایی هافبک عراقی پرسپولیس | پای قرارداد ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار دلاری در میان بود

جدایی بشار رسن از پرسپولیس واکنش تند یحیی گل‌محمدی را در پی داشت و... در همین ارتباط گزارشی تهیه کردیم که خواندن آن خالی از لطف نیست‌.

به گزارش خبرورزشی، بشار رسن ستاره عراقی پرسپولیس پس از پایان بازی فینال، دومین شوک را به هواداران این تیم وارد کرد و پس از نزدیک سه سال و نیم حضور در جمع سرخپوشان، خبر از جدایی داد.

او از همبازیانش هم خداحافظی کرد که فیلم ویدئویی آن منتشر شد. جدایی بشار رسن از پرسپولیس واکنش تند یحیی گل‌محمدی را در پی داشت و... در همین ارتباط گزارشی تهیه کردیم که خواندن آن خالی از لطف نیست‌. 

ماجرا از مرداد ۹۹ آغاز شد

اواخر مردادماه گذشته تمدید قرارداد بشار رسن یکی از اولویت‌های نقل و انتقالاتی پرسپولیس بود اما باید شرط اصلی این امر محقق می‌شد. بحث تمدید قرارداد بشار رسن با پرسپولیس به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های هواداران و کادر فنی این باشگاه در آستانه آغاز فصل نقل و انتقالات تبدیل شد و یکی از رسانه‌های عربی هم نقل قولی از این بازیکن عراقی منتشر کرد که در آن بشار مدعی شده بود از یونان و پرتغال پیشنهادهایی دارد و با توجه به اتمام قراردادش با پرسپولیس، در پایان فصل از این تیم جدا می‌شود. 

مدیر برنامه‌های هافبک عراقی: بشار تا لیگ بیستم قرارداد دارد اما...  

جالب آنکه مدیر برنامه‌های بشار در آن مقطع مدعی شد: «در حال حاضر لیگ تمام نشده و نیازی هم نیست که در مورد پیشنهادات این بازیکن فعلاً صحبتی شود. تمدید قرارداد هافبک عراقی از اولویت‌های یحیی گل‌محمدی و کادر فنی پرسپولیس در نقل و انتقالات است و او از مدیران باشگاه درخواست کرده به هر شکلی شده قرارداد رسن را تمدید کنند. هر چند قرارداد بشار تا پایان لیگ بیستم با پرسپولیس اعتبار دارد اما به هر حال برای ادامه حضورش در این تیم باید توافق‌های مالی هم حاصل شود.» توافق مالی چه بود؟ باشگاه باید ابتدا مطالبات بشار را پرداخت کرده و سپس مذاکرات برای تمدید قرارداد را شروع می‌کرد تا در این زمینه دست پُرتری داشته باشند. گفته می‌شد هافبک عراقی پرسپولیس هم تا زمانی که طلبش را دریافت نکند، پای میز مذاکره برای تمدید قرارداد نمی‌آید. او حدود ۹۲ درصد از مطالبات خود را دریافت کرده اما برای سال‌های قبل طلب زیادی از پرسپولیس داشت. 

بشار با بند ۲۵۰ هزار دلاری تمدید کرد

بالاخره پس از کش و قوس‌های فراوان بشار رسن از عراق به ایران برگشت و روز ۱۶ شهریورماه تابستان گذشته وارد باشگاه پرسپولیس شد و پس از مذاکرات طولانی با مدیران این باشگاه قرارداد جدید خود را با پرسپولیسی‌ها امضا کرد و در این تیم ماندنی شد. پس از جدایی علی علیپور و مهدی ترابی، مدیران باشگاه پرسپولیس برای تمدید قرارداد هافبک عراقی به شدت تحت فشار بودند و سرانجام توانستند او را در تیم نگه دارند اما... بشار رسن با زحمت و سختی فراوان به این شرط ۲ سال دیگر قراردادش را تمدید کرد که در صورت رسیدن پیشنهاد خارجی بتواند با پرداخت ۲۵۰ هزار دلار آزاد شود. 

درخشش بشار و شجاع در آسیا دردسر بزرگ پرسپولیس

پرسپولیس در حالی با پشت‌ سر گذاشتن تیم‌های غرب آسیا به فینال لیگ قهرمانان رسید که تازه دردسرهای این تیم شروع شد. درخشش پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا باعث شد تا ستاره‌های تأثیرگذار این تیم مورد توجه تیم‌های قطری قرار بگیرند. در همان مقطع رسانه‌های قطری از احتمال زیاد جدایی دو بازیکن کلیدی پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات سخن به میان آوردند. روزنامه الوطن از احتمال بالای پیوستن بشار رسن به یک باشگاه قطری سخن به میان آورد. این روزنامه قطری نوشت: «خبرها حاکی از نزدیک شدن انتقال بشار به یک تیم قطری می‌دهد. این بازیکن عراقی با درخشش در لیگ قهرمانان آسیا مورد توجه چند تیم قطری قرار گرفته است. دلایل و نشانه‌ها خبر از نزدیک شدن او به تیم قطری می‌دهد البته مدیر برنامه‌های او تأکید کرد این بازیکن در پرسپولیس باقی می‌ماند با این حال تیم قطری امیدوار است که بتواند او را جذب کند.» 

درخواست عجیب از هواداران: کمک کنید از پرسپولیس بروم!

۲۵ مهرماه گذشته اما بازیکن عراقی پرسپولیس با انتشار یک ویدئو در صفحه اینستاگرام خود، از هواداران این تیم درخواست کرد برای جدایی‌اش به او کمک کنند! بشار رسن در این ویدئوی اینستاگرامی خطاب به هواداران پرسپولیس گفت: «اکنون می‌خواهم از من حمایت کنید. تصمیم خودم را گرفته‌ام اما باشگاه اجازه نمی‌دهد و حق هم دارد اما برای آینده و زندگی خودم می‌خواهم بروم. خدا را شکر باشگاه الان شرایط خوبی دارد. تیم به فینال آسیا رفته و اکنون بازیکن داریم. با ۱۲، ۱۳ بازیکن به فینال رفتیم. ۴، ۵ بازیکن از پرسپولیس رفتند اما پرسپولیس موفق بود. جدایی هیچ بازیکنی روی موفقیت تیم تأثیر نگذاشته و خدا را شکر تیم موفق است. هواداران از من حمایت کرده و می‌گویند بشار معرفت داشت، با مصدومیت و فوت مادرش بازی کرد. از شما می‌خواهم به من کمک کرده و از باشگاه، سرمربی و کادر فنی بخواهید که من جدا شوم. ان‌شاءا... خیر است. به هر حال هر بازیکنی از این تیم می‌رود اما ان‌شاءا... همیشه پرسپولیس موفق، پیروز و قهرمان آسیا باشد. از الان به بعد هوادار این تیم هستم و ان‌شاءا... به تیم دیگری می‌روم عاشق پرسپولیس می‌مانم.» به نظر می‌رسید بشار رسن تصمیم خودش برای جدایی را گرفته چرا که معمول نبوده و نیست که بازیکنی از هواداران تیمش بخواهد برای جدایی به او کمک کنند!

پای پیشنهاد ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار دلاری در میان بود!

تیم قطری پیشنهادی نجومی و ۳ ساله به بشار رسن ارائه کرده بود. این هافبک عراقی با ۳ سال بازی در تیم قطری ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار دریافت می‌کرد. به همین خاطر بشار به رغم بازگشت به ایران خیلی دل و دماغ تمرین درست و حسابی نداشته و ذهن او درگیر پیشنهاد قطری‌ها بود و به همین خاطر از هواداران پرسپولیس درخواست کمک کرد!

مثل بیرانوند نیم‌فصل برو!

مدیران پرسپولیس در جلسه‌ای با بشار رسن، به این بازیکن پیشنهاد دادند او نیز مانند بیرانوند قرارداد سه ساله خود با تیم القطر را امضا کند ولی در نیم‌فصل از جمع سرخپوشان جدا شود و به این تیم قطری بپیوندد. باشگاه پرسپولیس قصد داشت با این پیشنهاد بشار رسن را تا نیم‌فصل و فینال لیگ قهرمانان آسیا در اختیار داشته باشد و سپس با فروش او به تیم قطری درآمدزایی داشته باشد اما...  

راننده نمی‌خواهم، خودم می‌روم!

در همان گیر و دار بشار رسن که مذاکراتی با باشگاه القطر انجام داده و به توافقات اولیه هم رسیده بود، به دلیل قراردادش با پرسپولیس نیاز به جلب رضایت مدیران این باشگاه داشت که موفق به کسب آن نشد و خروج او از ایران منتفی شد. این بازیکن یک مرتبه که برای دور جدید مذاکراتش به دفتر باشگاه مراجعه کرد به نتیجه نرسید و دقایقی بعد با ناراحتی محل را ترک کرد و حتی کلید ماشین را از راننده خود گرفت تا به تنهایی از آن منطقه خارج شود و کسی همراهش نباشد!

اجازه بدهید در مراسم سالگرد مادرم شرکت کنم

بشار که دل و دماغی برای تمرین نداشت این بار درخواست جدیدی از مهدی رسول‌پناه سرپرست سابق باشگاه پرسپولیس داشت: «اجازه بدهید برای شرکت در مراسم سالگرد درگذشت مادرم به عراق سفر کنم.» این اجازه صادر شد تا هافبک عراقی تیم پرسپولیس برای شرکت در مراسم دومین سالگرد رحلت مادر خود و حضور بر سر مزار آن مرحومه به نجف رفته و سپس برای دیدار با خانواده‌اش راهی بغداد ‌شود. مدیران پرسپولیس که مجوز جدایی بشار را صادر نکرده‌ بودند، به این بازیکن تأکید کردند باید اواسط هفته (‌آخر مهرماه گذشته) خود را در تهران به کادر فنی معرفی کند. 

تماس دژبد با رسول‌پناه: بشار به ایران نمی‌آید!

در همان زمان و در حالی که مهدی رسول‌پناه در شوک سفر شجاع خلیل‌زاده به قطر به سر می‌برد مدیر برنامه‌های بشار رسن با سرپرست سابق باشگاه پرسپولیس تماس تلفنی برقرار کرده و خبر داد «این بازیکن به ایران برنخواهد گشت!» رسول‌پناه که زیر تیغ انتقادات هواداران، رسانه‌ها و یحیی گل‌محمدی قرار داشت نمی‌خواست جنجال جدیدی برای خودش و پرسپولیس درست شود. بر همین اساس از مدیر برنامه‌های بشار رسن خواهش کرد کاری کند این بازیکن برگردد چون قرارداد دارد. مدیر برنامه‌های او فرصت خواست با هافبک عراقی صحبت کند. او تماس گرفت و اعلام کرد: «بشار رسن اگر هم برگردد فقط تا پایان فینال لیگ قهرمانان آسیا برای پرسپولیس بازی می‌کند!» رسول‌پناه که می‌دانست در صورت جر و بحث با مدیر برنامه‌های بشار رسن ممکن است این یکی را هم مثل شجاع خلیل‌زاده برای فینال لیگ قهرمانان آسیا از دست بدهد با اعضای هیئت مدیره مشورت کرده و سپس به دژبُد اعلام کرد هافبک عراقی به ایران بیاید تا به او کمک کنیم پس از بازی فینال جدا شود. گفتنی است بهروز دژبُد مدیر برنامه‌های سابق مهدی شیری هافبک سابق برق شیراز و پرسپولیس بود که اختلافاتی هم با او پیدا کرد و...  

ممکن است شانس قرارداد با القطر را ازدست بدهم

بشار رسن به ایران برگشت و باشگاه از او خواست نیم‌فصل برود اما بشار نپذیرفت چرا که به قول خودش نقل و انتقالات زمستانی قطر به پایان می‌رسید و شانس بازی در لیگ ستارگان را از دست می‌داد. هافبک عراقی هم در تمرین شرکت نکرد و اعلام کرد اول باید تکلیفش مشخص شود!

رسول‌پناه به بشار: من کاره‌ای نیستم!

شنیدیم زمانی که بشار رسن با اصرار و خواهش به ایران برگشت به دفتر باشگاه رفت در حالی که مهدی رسول‌پناه از سمت سرپرستی باشگاه پرسپولیس استعفا داده بود. بر همین اساس علی رغبتی عضو هیئت مدیره به نمایندگی باشگاه روبه‌روی بشار رسن نشست. ظاهراً علیپور دیگر عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس هم او را همراهی می‌کرد. این دو پس از مذاکره طولانی با بشار رسن با او به توافق می‌رسند که این بازیکن پس از فینال لیگ قهرمانان آسیا از پرسپولیس جدا شود. در ادامه گزارش مصاحبه رغبتی که به نوعی تأیید این موضوع است را می‌توانید بخوانید. 

سمیعی هم پای برگه جدایی بشار را امضا کرد؟!

توافقنامه بین علی رغبتی و بشار رسن به امضای همه اعضای هیئت مدیره باشگاه از جمله مهدی رسول‌پناه، غلام علیپور و خود علی رغبتی رسید. شنیدیم برای قانونی شدن، این توافقنامه به امضای جعفر سمیعی مدیرعامل جدید باشگاه پرسپولیس هم رسید تا فردا روز کسی نتواند مدعی شود این تصمیم تک‌نفره بوده است! البته پرسپولیسی‌ها این مسئله را تأیید نمی‌کنند. بعد از آن گفته شد ماجرا به اطلاع یحیی گل‌محمدی نیز رسیده است. 

واکنش گل‌محمدی به جدایی بشار: فردا نتیجه نگیرم، گردن نمی‌گیرم!

سرمربی تیم پرسپولیس درباره جدایی بشار رسن از این تیم نیز توضیح داد: بشار یک بازیکن مهم برای ما بود. اینکه چرا از جمع ما رفت، من هنوز باور نمی‌کنم و نمی‌دانم چرا این اتفاقات افتاد و چرا باید یک بازیکن خوب‌مان را هفته چهارم به بعد از دست بدهیم. ‌می‌توانم در مورد این مسائل صحبت کنم اما نمی‌خواهم حاشیه زیادی برای باشگاه درست شود. همه از این اتفاقات خبر دارند. اینکه چرا بشار خیلی راحت از جمع ما جدا شد و چه توافقی بود که باعث شد بشار هفته چهارم از تیم ما جدا شود. ما بازی با سپاهان و دربی را در پیش داریم، چرا تیم ما باید اینقدر ضعیف شود؟ چرا ما شجاع و نادری را آنقدر راحت از دست دادیم؟ چرا برای آل‌کثیر یک تیم حقوقی خوب ایجاد نشد تا خوب دفاع کنند؟ ما اگر یک تیم حقوقی خوب داشتیم فکر می‌کنم این رأی می‌شکست و ما عیسی را در فینال داشتیم و چراهای دیگر، چرا برای ما اینقدر حاشیه ایجاد کردند؟ واقعاً چراهای زیادی در تیم ما وجود دارد که یک نفر باید پاسخگو باشد. سرمربی پرسپولیس افزود: کسانی که پای توافقنامه با بشار را امضا کردند باید تک‌تک‌شان بیایند و در حضور هواداران پاسخگو باشند. هر کسی امضا کرده باید جواب بدهد. به سمیعی هم گفتم چرا من باید بهترین بازیکن تیمم را راحت از دست بدهم؟ من روی بشار حساب کرده بودم. آیا اگر نتایج بالا و پایین شود این نفرات جوابگو هستند؟ من به اعضای هیئت مدیره هم گفتم اگر فردا اتفاقی در نتایج رخ بدهد من از سر خودم باز می‌کنم و می‌گویم آقای علیپور و رغبتی امضا کرده‌اید و مقصر شما هستید. رسول‌پناه امضا کرده بیاید و پاسخگو باشد، چرا حرف نمی‌زند؟

جواب رغبتی به گل‌محمدی: ۳۸۰ هزار دلار سود کردیم

علی رغبتی عضو هیئت مدیره پرسپولیس در جواب انتقاد گل‌محمدی و در خصوص جدایی بشار رسن گفت: جزئیات این موضوع را به زودی اعلام می‌کنیم. وقتی یک بازیکن تمایلی به ماندن در یک باشگاه ندارد و دوست دارد جدا شود حتی نگه داشتن آن بازیکن هم ممکن است باعث شود کیفیت لازم را آن بازیکن نداشته باشد. به هر حال اگر به مفاد قراردادش هم می‌خواست پایبند بماند حداکثر تا نیم‌فصل در پرسپولیس می‌ماند و در آن موقع جدا می‌شد. بشار رسن تصمیم به جدایی گرفته بود و خودش پیام داد و باشگاه هیچ کوتاهی نکرد. او با اشاره به بند عجیبی که به این بازیکن اجازه جدایی بدون دردسر در نیم‌فصل را می‌داد گفت: رسن اگر در نیم‌فصل با بند فسخ ۲۵۰ هزار دلاری‌اش می‌خواست از پرسپولیس جدا شود، از آن طرف باشگاه باید تا نیم‌فصل ۲۶۰ هزار دلار هم به رسن پرداخت می‌کرد، عملاً با این شرایط در نیم‌فصل باشگاه چیزی به دست نمی‌آورد و ۱۰ هزار دلار هم باید پرداخت می‌کرد. در صورتی که در فسخ قرارداد الان رسن با پرسپولیس، ۱۲۰ هزار دلار نقد می‌گیریم و پرسپولیس بابت نقل و انتقال بشار رسن ۳۸۰ هزار دلار سود کرده است و این بازیکن هم تا فینال آسیا برای پرسپولیس بازی کرده است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها