کد خبر : 55693

پیش بینی بورس در فردا چهارشنبه 3 دی 99

پیش بینی بورس در فردا چهارشنبه 3 دی 99

در جریان معاملات امروز بازار سهام با وجود فشار عرضه در شروع معاملات تقاضا افزایش یافت و شاخص کل روند صعودی پیدا کرد، اما بورس فردا چه می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز، در جریان معاملات امروز بازار سهام تقاضا به برخی نمادهای بنیادین و اکثر نمادهای کوچک بازگشت و روند شاخص کل صعودی شد، اما بورس فردا چه می‌شود؟

حمیدرضا فرهادی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با فضای بازار سهام گفت: بازار سهام متاثر از ابهامات سیاسی و دیپلماتیک است و این فضا راه را برای نوسان‌گیری روزانه هموار کرده است، زمانی که بازار سهام کاملا مثبت یا منفی باشد نمی‌توان نوسان‌گیری کرد اما فضای ابهام نوسان‌گیری را تشدید کرده است. از طرفی برخی بازارگردان‌ها استراتژی نوسان‌گیری را به شدت پیگیری می‌کنند و برخی شایعات مبنی بر دستوری بودن کنترل بازار نیز به این نوسان‌گیری دامن می‌زند. به همین دلایل است که استقبال از سهم‌های کوچک بیشتر شده چون در این سهم‌ها نوسان‌گیری بیشتر انجام‌ می‌شود.

این کارشناس در ادامه گفت: سهامداران باید سهم‌هایی را انتخاب کنند که نقدشوندگی بالایی داشته باشند، زیرا ورود به نمادهای کوچک به منظور نوسان‌گیری می‌تواند سهامداران را روزهای متوالی پشت صف‌های فروش نگه دارد. از طرفی اعتماد سهامداران به سهام‌ دولتی کم شده و سهامداران ترجیح می‌دهند به سمت سهم‌های کوچک و وابسته به شرکت‌های خصوصی جذب می‌شوند.

همچنین این کارشناس روند بازار سهام فردا را متعادل با گرایش مثبت دانست.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها