کد خبر : 55578

آغاز ثبت اعتراض به نتایج آزمون اصلح معلمان

آغاز ثبت اعتراض به نتایج آزمون اصلح معلمان

مسئول برگزار کننده آزمون اصلح، از اعلام نتایج آزمون جامع مهارت‌آموزان ورودی سال ۱۳۹۸ و افراد باقی مانده از سال‌های قبل خبر داد.

به گزارش تسنیم، رضا کچوئیان با اشاره به اینکه مجموع شرکت کنندگان آزمون جامع مهارت آموزان ورودی سال 98  و افراد باقی­مانده از سال‌های قبل 10 هزار و 801  نفر است، اظهار کرد: از این تعداد شرکت کننده تاکنون بیش از 85  درصد موفق به کسب گواهی صلاحیت‌های حرفه معلمی شدند.

مسئول برگزار کننده آزمون اصلح، درصد بالای موفقیت مهارت‌آموزان در آزمون برگزار شده را احتساب 65  درصد نمره بخش‌های سه مولفه فرهنگی، تدریس عملی و بخش کتبی ذکر کرد.

کچوئیان، با اشاره به موفق نبودن حدود 15 درصد از مهارت آموزان برای کسب گواهی صلاحیت‌های حرفه معلمی، حداکثر بازه زمانی پیش بینی شده برای برگزاری آزمون جبرانی اصلح را 3 ماه آینده اعلام کرد.

وی، 718 نفر از مهارت آموزان را فاقد دریافت حد نصاب نمره لازم در مولفه تدریس عملی و یک هزار و 178 نفر مهارت آموز دیگر را هم نسبت به کسب حد نصاب نمره مولفه فرهنگی ناموفق خواند.

دبیر شورای تخصصی نظارت دانشگاه فرهنگیان، با تاکید بر پایش و رصد صلاحیت حرفه‌ای افراد برای ورود به وزارت آموزش و پرورش افزود: سنجش و اندازه گیری دانش، مهارت و نگرش افراد برای ورود به سیستم آموزش و پرورش کشور لازم و ضروری است، تمامی حقوق مربوط به مهارت آموزان در جریان برگزاری این آزمون اعمال و اقدام لازم به عمل آمد.

وی خاطر نشان کرد: در راستای جبران نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش وفق اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، فارغ التحصیلان علاقمند به حرفه معلمی از سایر دانشگاه‌های کشور پس از گذر از مراحل آزمون استخدامی، مصاحبه و گزینش با ورود به دانشگاه فرهنگیان و گذراندن دوره‌های مهارت آموزی می‌توانند وارد این حرفه شوند.

کچوئیان، ادامه داد: پس از پایان دوره‌های مهارت آموزی و گذر از آزمون اصلح، مهارت آموزان با دریافت گواهینامه صلاحیت‌های حرفه ای می توانند به افتخار معلمی نائل آیند.

مسئول برگزار کننده آزمون اصلح، در خصوص زمان اعلام نتایج آزمون جامع تصریح کرد: مهارت آموزان شرکت کننده در این آزمون میتوانند از ساعت 15 روز گذشته شنبه 29 آذر با ورود به سامانه هدف به نشانی hadaf.cfu.ac.ir  از نتایج آزمون مطلع شوند.

عضو هیات رئیسه دانشگاه فرهنگیان، در خصوص امکان اعتراض برخی از مهارت آموزان نسبت به نتایج اعلام شده اظهار داشت: فقط آن دسته از مهارت آموزانی که حد نصاب نمره را کسب نکرده‌اند می‌توانند از امروز 30  آذر ماه تا ساعت 24 روز دوشنبه اول دی ماه به مدت 2 روز با ورود به سامانه هدف نسبت به ثبت اعتراض خود اقدام کنند.

سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، در پایان مسئولیت پیگیری این امر را از وظایف اصلی مهارت آموز برشمرد و تاکید کرد: مرکز سنجش این دانشگاه پاسخگوی اعتراض های خارج از زمان مقرر نخواهد بود. نتایج اعلام شده آزمون اصلح، ملاک عمل مسئولان ذی ربط به منظور تمدید پیمان نامه و شروع فرآیند استخدام و تسریع و تسهیل صدور احکام افراد شرکت کننده در آزمون توسط وزارت آموزش و پرورش است.

گفتنی است، نتایج رسیدگی به اعتراض مهارت آموزان روز یک شنبه هفتم دی ماه سال جاری از طریق سامانه هدف اعلام خواهد شد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها