کد خبر : 55566

پنالتی دادن احمد نوراللهی بدتر بود یا مهدی شیری؟

پنالتی دادن احمد نوراللهی بدتر بود یا مهدی شیری؟

پرسپولیس در دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا علی‌رغم شایستگی و بازی خوبی که تمام بازیکنان این تیم در طول ۹۰ دقیقه به نمایش گذاشتند، با دو پنالتی که به حریف کره‌ای خود هدیه کرد، از کسب جام بازماند.

به گزارش ایسنا، تیم های فوتبال پرسپولیس و اولسان هیوندای کره جنوبی در دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه الجنوب قطر به مصاف یکدیگر رفتند و این مسابقه حساس در نهایت با نتیجه ۲ بر یک به سود تیم کره ای به پایان رسید تا سرخپوشان برای دومین طی چندسال اخیر در حالی که به فینال صعود کرده اند، دستشان از جام کوتاه بماند.

هر چند به نظر می رسید شاگردان یحیی گل محمدی در این دیدار شرایط سختی را به دلیل نبود بازیکنانی همچون وحید امیری، عیسی آل کثیر و احسان پهلوان داشته باشد، اما در طول ۹۰ دقیقه شایسته و پا به پای حریف پیش رفتند و کم از قهرمان نداشتند.

این دیدار حساس اما دو صحنه بسیار مهم داشت؛‌ دو صحنه ای که به سود اولسان کره جنوبی به پنالتی منجر شد. احمد نوراللهی در دقیقه ۴۵+۱ و مهدی شیری در دقیقه ۵۴.

از نظر موقعیت زمانی لحظات پایانی نیمه اول از مهم ترین دقایق مسابقه برای گل زدن و گل خوردن است و تیمی که در این لحظات، گل دریافت می کند از نظر شرایط روحی نیمه دوم سخت‌تری را پشت سر می گذارد و تیمی که موفق به گل زنی می شود، عموما ۴۵ دقیقه بهتر نسبت به حریف خود، خواهد داشت.

صحنه پنالتی اول

در دقیقه ۱+۴۵، برخوردی میان نوراللهی و بازیکن کره‌ای در محوطه جریمه صورت گرفت اما داور اعتقادی به پنالتی نداشت، بعد از مرور تصاویر از طریق کمک داور ویدیویی، داور نقطه پنالتی را نشان داد. در دقیقه ۴+۴۵ جونیور نگرائو پشت ضربه پنالتی قرار گرفت و ضربه خود را به سمت چپ دروازه پرسپولیس زد که حامد لک این توپ را به طور ناقص دفع کرد و در بازگشت جونیور گل تساوی تیمش را به ثمر رساند.

صحنه پنالتی احمد نوراللهی اما دو نکته بسیار مهم داشت؛ ابتدا اینکه در یکی از بدترین دقایق بازی و در ثانیه‌های پایانی این دیدار در نیمه اول منجر به گل برای حریف سرخپوشان شد و اگر پرسپولیسی ها چند دقیقه بیشتر بازی را مدیریت می کردند می توانستند با برد نیمه اول را به رختکن بروند.

دومین نکته در مورد پنالتی نوراللهی این که همان طور که مشخص بود این صحنه موقعیت خطرناکی درون محوطه جریمه پرسپولیسی ها به شمار نمی آمد، چرا که پشت سر نوراللهی مدافعان پرسپولیس در محوطه جریمه حضور داشتند و با توجه به موقعیت مکانی پنالتی در گوشه محوطه ۱۸ قدم، به هیچ وجه این صحنه در زمره موقعیت های خطرناک به حساب نمی آمد و شاید اگر هافبک سرخپوشان روی بازیکن کره ای مرتکب خطا نمی شد حتی شاهد ایجاد یک موقعیت خطرناک روی دروازه حامد لک هم نبودیم.

پنالتی دوم

در دقیقه ۵۴ ارسال بازیکن کره‌ای در محوطه جریمه به دست مهدی شیری برخورد کرد اما داور این صحنه را ندید و بازی ادامه پیدا کرد، دقایقی بعد VAR به کمک تیم داوری آمد و دومین پنالتی به نفع اولسان هیوندای اعلام شد. در دقیقه ۵۵ باز هم جونیور نگرائو پشت ضربه پنالتی اولسان هیوندای قرار گرفت و برای دومین بار گل تیمش را به ثمر رساند و تیم کره ای دو بر یک از پرسپولیس پیش افتاد.

در مورد پنالتی مهدی شیری مهم ترین نکته زمانبندی نامناسب در حین ارسال توپ بود و با توجه به یارگیری نامناسب در پوشش مهاجم تیم کره ای که پشت سر مدافع راست پرسپولیس جاگیری کرده بود، این مدافع تصمیم گرفت که از دست خود استفاده کند و در نهایت برای تیم حریف پنالتی اعلام شود. مساله مهمی دیگری که در مورد پنالتی شیری نسبت به نوراللهی وجود داشت، خطرناک بودن موقعیت اولسان هیوندای کره جنوبی بود و به طور حتم رد شدن توپ از شیری، جونیور نگرائو را در شرایط بسیار خوبی برای به ثمر رساندن گل قرار می داد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها