کد خبر : 55462

در انتظار حماسه پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا

در انتظار حماسه پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا

تیم فوتبال پرسپولیس روز شنبه ساعت 15:30 در فینال لیگ قهرمانان آسیا 2020 در کشور قطر به مصاف تیم اولسان کره جنوبی می رود.

به گزارش فارس، ایرانی ها از آذرماه فوتبالی خاطرات خوشی دارند. 8 آذر یادآور حماسه ملبورن و صعود به جام جهانی 1998 است. عصر پاییزی که در خاطره ملت ایران جاودانه شد و هنوز هم خاطرات خوب آن روز در ذهن و قلب همه ایرانیان پابرجاست. حالا  دوباره در 29 آذر پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا به مصاف تیم قدرتمند اولسان کره جنوبی می رود. این مرتبه نیز اکثریت قریب به اتفاق ایرانی ها منتظر خلق حماسه ای دیگر در فوتبال ایران و آسیا هستند. شاید عده قلیلی از هواداران ایرانی بخاطر کری خوانی های کودکانه! با هواداران پرسپولیس دوست نداشته باشند این تیم موفق شود اما بیشتر ایرانی ها منتظر قهرمانی پرسپولیس نماینده جمهوری اسلامی ایران در این رقابت بزرگ هستند.

اولسان کره جنوبی از نظر امکانات، مالی، ساختاری و حتی مدیریتی فرسنگ ها از پرسپولیس جلوتر است اما ایرانی ها بازهم مثل همیشه با توکل به خدا بر توانایی بازیکنان و غیرت، تعصب و جنگندگی منتظر قهرمانی سرخپوشان در آسیا هستند تا بعد از سال ها حسرت فوتبال باشگاهی برای قهرمانی در قاره کهن به پایان برسد. فرگوسن در کتاب خاطراتش نوشته است: بین بازیکنان مستعد و بازیکنان با انگیزه؛ من دسته دوم را انتخاب می کنم. اکنون هم بازیکنان پرسپولیس ضمن مستعد بودن قطعا بیش از بازیکنان حریف برای قهرمانی و پیروزی انگیزه دارند. 

شاید روی کاغذ اولسان کره جنوبی را بتوان برنده فینال دانست بخصوص اینکه پرسپولیس سه بازیکن اصلی خود یعنی وحید امیری، احسان پهلوان و عیسی آل کثیر را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد اما یادمان باشد که نفرات جایگزین آنها انگیزه شان چندین برابر است تا توانایی ها و استعداد خود را به رخ فوتبال آسیا بکشانند.

لقب اولسان ببرهای کره جنوبی است. حالا پسران سرخپوش ایرانی  به دنبال شکار ببرهای کره ای خواهند بود. سرمربی 50 ساله کره ای ها کیم دو هون خاطره خوشی از رویارویی با فوتبال ایران ندارد او در باخت سنگین و تاریخی 6 بر 2  کره مقابل ایران حضور داشت و زننده گل دوم تیم کره به ایران بود اما در پایان مسابقه او غم انگیز ترین شکست حرفه ای را در کارنامه خود دید و بخوبی می داند که فوتبال ایران چه توانایی های ویژه ای دارد. 

اولسان کره جنوبی سه بازیکن خارجی قدرتمند دارد که جونیور نگرائو برزیلی، بیورن یانسن نروژی بازیکنان گلزن و خطرناک این تیم هستند و یک بازیکن استرالیایی به نام جیسون دیویدسون در این تیم بازی می کنند. 

برخی کارشناسان فوتبال ایران معتقد هستند که باید پرسپولیس با روشی دفاعی برابر اولسان بازی کند تا مسابقه به وقت های اضافه و پنالتی کشیده شود اما برخی دیگر عقیده دارند که با انجام بازی هوشمندانه و منطقی، پرسپولیس می تواند در جریان مسابقه گلزنی هم بکند و پیروز شود. پرسپولیس در صورت پیروزی مقابل اولسان می تواند با معجزه فوتبال یکبار دیگر باعث شور و شادی و نشاط اجتماعی در کشور شود. یکبار دیگر در یک عصر پاییزی خاطره خوب حماسه ملبورن تکرار شود و کشور غرق در شادی ملی شود و برای ساعاتی هم که شده مشکلاتی نظیر کرونا، گرانی و... را فراموش کند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها