کد خبر : 55447

بازی پرسپولیس در آسیا ملی است یا رنگی؟

بازی پرسپولیس در آسیا ملی است یا رنگی؟

سال‌هاست که فوتبال ایران با یک چالش فرهنگی جدی مواجه شده. سوال این است؛ وقتی یک باشگاه ایرانی در مسابقات بین‌المللی حاضر می‌شود، نماینده فوتبال کشورمان به‌شمار می‌رود و بهتر است همه ایرانیان روی عرق وطن‌دوستی برای این تیم آرزوی موفقیت کنند یا نه؟

به گزارش دنیای اقتصاد؛ برخی این گزاره را تایید می‌کنند، اما گروه پرشمار دیگری هم هستند که معتقدند فوتبال ملی با باشگاهی فرق دارد و نیازی نیست هواداران سایر تیم‌ها برای باشگاه حاضر در تورنمنت بین‌المللی آرزوی موفقیت کنند.

مثال هم از این دست فراوان است؛ در همین لیگ قهرمانان امسال، هواداران الهلال عربستان با پرسپولیسی‌ها متحد شدند و شکست هموطن‌شان النصر را جشن گرفتند. در اروپا هم بسیاری از هواداران رئال مادرید از باخت بارسلونا برابر بایرن‌مونیخ لذت بردند.

به هر حال این بحث همیشه وجود داشته و حالا در آستانه فینال لیگ قهرمانان آسیا از هر زمان دیگری داغ‌تر شده است. طی چند روز گذشته مدام همه جا بحث بوده که آیا استقلالی‌ها، سپاهانی‌ها و تراکتوری‌ها هم باید آرزوی قهرمانی پرسپولیس را داشته باشند یا نه. در این میان کلی از هواداران سایر تیم‌ها به صفحه رسمی اولسان هیوندای هجوم بردند و برای تیم کره‌ای آرزوی پیروزی کردند!

این مساله باعث شد مدیران باشگاه اولسان با طراحی یک مسابقه رسمی به زبان فارسی، از هواداران ایرانی بخواهند با ارسال تصاویر و کلیپ‌های مربوط به مسابقه فینال، در یک رقابت شرکت کنند و بعد از قرعه‌کشی، پنج دست پیراهن این باشگاه را جایزه بگیرند! در حقیقت باشگاه کره‌ای با این اقدامش حسابی در آتش بحث «ملی یا رنگی» در ایران دمید تا این داستان در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی جدی‌تر از هر زمان دیگری پیگیری شود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها