کد خبر : 55397

عکس | پرسپولیس به دنبال تکرار این صحنه بعد از 19 سال!

عکس |  پرسپولیس به دنبال تکرار این صحنه بعد از 19 سال!

حامد کاویانپور، هافبک سابق پرسپولیس آخرین گل این تیم به نماینده ای از کره جنوبی را به ثمر رسانده است.

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس در شرایطی روز شنبه در فینال لیگ قهرمانان آسیا به مصاف اولسان هیوندای کره جنوبی می رود که در طول تاریخ عملکرد چندان خوبی در مقابل نمایندگان این کشور نداشته و دو بار شانس رسیدن به فینال را در مقابل تیم های کره ای از دست داده است.

در اواسط اسفند سال 75، پرسپولیس با گذر از سد تیم هایی چون الزورا و النصر به نیمه نهایی رسید و حریف پوهانگ استیلرز شد.

قرمزپوشان که خداداد عزیزی را نیز به عنوان بار کمکی در اختیار داشتند، در روزی که یک بار دروازه خودی را به اشتباه گشوده و یک پنالتی نیز از دست دادند، 1-3 مغلوب پوهاننگ شد و نتوانست راهی فینال لیگ قهرمانان شود.

 

 

 

اما سه سال بعد و پس از شکست مقابل جوبیو ایواتا، پرسپولیس در رده بندی و در اوایل اردیبهشت 78 به مصاف سامسونگ رفت و با یک گل به برتری رسید. علی کریمی که به تازگی محرومیت تلخ و یک ساله خود را پشت سر گذاشته بود، با یک حرکت فنی در محوطه در نیمه دوم تک گل برتری بخش پرسپولیس را به ثمر رساند و قرمزپوشان به رتبه سوم مسابقات بسنده کردند.

 

 

اما آخرین گل پرسپولیس در مقابل نماینده ای از کره جنوبی توسط حامد کاویانپور وارد دروازه سامسونگ شد. در تاریخ سوم خرداد سال 1380، پرسپولیس بحران زده از دل حواشی فراوان و بعد از اخراج ستاره های بزرگی مثل احمدرضا عابدزاده، رضا شاهرودی و ادموند بزیک، در شرایطی عجیب پای به مرحله نیمه نهایی گذاشت.

 

پرسپولیس فراتر از انتظار بازی را آغاز کرد و در همان دقایق ابتدایی و روی حرکت تکنیکی علی کریمی و پاس عرضی او صاحب موقعیت شد. حامد کاویانپور هافبک 23 ساله پرسپولیس نیز در محوطه حضور یافته و با یک ضربه زمینی به گوشه دروازه گل اول پرسپولیس را به ثمر رساند.

 

ستاره های پرسپولیس تا دقیقه 82 به خوبی مقاومت کردند و به نظر می رسد رویای صعود به فینال برای این تیم بالاخره تعبیر شده باشد، اما کابوس دریافت دو گل در 10 دقیقه پایانی باعث شد این رویا نقش بر آب شود و در نهایت حامد کاویانپور آخرین بازیکن پرسپولیس لقب گیرد که دروازه نماینده کره جنوبی را باز کرده است.

 

 

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها