کد خبر : 55323

پیش‌بینی بورس در فردا چهارشنبه 26 آذر 99 / برگشت بازار از دی ماه؟

پیش‌بینی بورس در فردا چهارشنبه 26 آذر 99 / برگشت بازار از دی ماه؟

در ۳ روز معاملاتی گذشته شاخص کل بازار سهام حدود ۹۷ هزار واحد ریزش داشت و بازار با افزایش عرضه مواجه شد. این در حالی است که کارشناسان به افزایش شاخص کل و عبور آن از مرز یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحدی امید داشتند. بسیاری معتقدند چهارشنبه‌ها روز سبز بازار است. آیا بازار فردا مثبت می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز، در جریان معاملات امروز بازار سهام شاخص کل سنگین‌ترین ریزش خود در چند وقت اخیر را تجربه کرد و بسیاری از کارشناسان عقیده دارند ریزش بورس به دلیل نوسان‌گیری بازارگردان‌ها تشدید شده است.

حمیدرضا فرهادی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با روند نزولی بورس گفت: تقریبا هر سال پس از گذر از یک سال تورمی، بازارها و از جمله بازار سرمایه مدتی دچار رکود می‌شود. بر این اساس می‌توان گفت روند کنونی بازار نگران‌کننده نیست. چراکه رشد منطقی بازار سهام از دی ماه آغاز می‌شود.

همچنین به گفته فرهادی پیروزی بایدن در انتخابات قطعی شده و هنوز سیاست خارجه کشور ما در مقابل آمریکا و سیاست این کشور نسبت به ایران مجهول است و بازارها در حالت بلاتکلیفی به سر می‌برند. به گفته این کارشناس احتمالا از دی ماه هم بازارها از رکود خارج می‌شود و هم سیاست خارجی ایران مشخص شده است.

فرهادی در رابطه با بورس فردا گفت: چون طی دو سه روز گذشته، عرضه در بازار زیاد بوده، احتمالا فشار عرضه بازار فردا را در ابتدای کار نزولی می‌کند. اما احتمالا در ادامه روند معاملات تقاضا بیشتر می‌شود و نوعی تعادل شکل می‌گیرد.

به گفته فرهادی احتمالا در محدوده یک میلیون و 350 تا یک میلیون و 400 هزار واحد از بازار حمایت می‌شود و شاخص کل بازار از محدوده یک میلیون و 200 هزار واحدی پایین‌تر نخواهد رفت.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها