کد خبر : 55311

علت عرضه سنگین و افت امروز بورس چه بود؟

علت عرضه سنگین و افت امروز بورس چه بود؟

در حالی که در مرحله پیش‌گشایش بورس امروز تقاضا در گروه‌های خودرویی، بانکی و فلزات اساسی بیشتر از عرضه بود ولی معاملات بازار سهام با عرضه سنگین همراه شد، اما چرا بورس نزولی شد؟

به گزارش تجارت‌نیوز، عرضه‌های سنگین در بازار سهام طی معاملات روز گذشته افزایش پیدا کرد و امروز نیز با شروع معاملات شاخص کل به دلیل عرضه زیاد با افت بی‌سابقه 3/5 درصدی به یک میلیون و 432 هزار واحد رسید، اما دلیل نزولی شدن شاخص چه بود؟

محمد خبری‌زاد، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با دلیل نزولی شدن روند بازار سهام گفت: با وجود اینکه قیمت‌های جهانی افزایش پیدا کرده و خبرهای خوب به بازار سهام مخابره شده بود اما روند بازار سهام به دلیل نوسان‌گیری برخی بازارگردان‌ها نزولی شد و اعتماد از بین رفت. در جریان معاملات دیروز حقوقی‌ها حدود 10 درصد عرضه داشتند که رقم بالایی نبود اما برخی بازارگردان‌ها در کف قیمتی سهام خریداری کردند و با مثبت شدن رنج سهم‌ها در معاملات دیروز عرضه سنگین انجام دادند.

این کارشناس در رابطه با دلیل دیگر سنگین شدن عرضه گفت: از طرفی جو هیجانی با ادامه عرضه‌ها بیشتر و باعث شد تا عرضه سوی حقیقی‌ها نیز بیشتر شود.

خبری‌زاد در رابطه با ادامه روند بورس گفت: اگر صف‌های فروش بازار امروز جمع نشود، عرضه در بازار فردا سنگین‌تر خواهد بود و شاید شاخص کل کانال 1/4 میلیون واحد را نیز از دست بدهد، اما از طرفی نیز گزارش‌های ماهانه و 9 ماهه می‌تواند بر روند بازار سهام تاثیرگذار باشد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها