کد خبر : 55270

کنایه پیشکسوت استقلال به فکری

کنایه پیشکسوت استقلال به فکری

بازیکن و مربی سابق استقلال می گوید محمود فکری یکی از پرمهره ترین تیم های لیگ را در اختیار دارد و نمی داند منظور سرمربی استقلال از داشتن بدترین استقلال چیست.

به گزارش خبرورزشی، هفته ششم لیگ برتر با لغو دیدار پرسپولیس و ذوب آهن و برگزاری هفت بازی موقتا به پایان رسید و شاگردان محمود فکری با تفاضل گل بهتر صدرنشین لیگ برتر شدند. این اتفاق آخرین بار سال گذشته و در زمان مربیگری آندره آ استراماچونی رخ داده بود.

آبی ها در این هفته از رقابت ها در مشهد مهمان شهرخودرو بودند و توانستند میزبان ۱۰ نفره خود را با دو گل شکست دهند و بحران هفته های اخیر را پشت سر بگذارند. در این بازی مهاجمان استقلال توفیق چندان زیادی نداشتند و سبحان خاقانی هافبک جوان آبی پوشان و همینطور محمد دانشگر موفق به گلزنی شدند.

در سوی مقابل شهرخودرو که از دقیقه ۲۵، یک بازیکن خود را از دست داده بود، دو بار دیرک دروازه رشید مظاهری را به لرزه در آورد و چندین بار هم بازیکنان رحمتی مغلوب دروازه بان استقلال شدند؛ دروازه بانی که در سالروز تولد ناصر حجازی، اسطوره فقید این باشگاه با پیراهن او پای به زمین مسابقه گذاشته بود.

بهتاش فریبا، بازیکن و مربی استقلال درباره وضعیت استقلال بعد از پیروزی مقابل شهرخودرو اظهار کرد: مسئله مهم کسب سه امتیاز این مسابقه بود که قطعا در آینده به کار تیم می‌آید. صدرنشینی موقت در این هفته به خودباوری و افزایش اعتماد به نفس بازیکنان کمک می کند اما این موقعیت کاذب است و ممکن است در هفته های آینده از دست برود. برای جلوگیری از این اتفاق، تیم باید روند باثباتی را طی کند. در هفته های گذشته استقلال نتوانسته از پیروزی خود برای دو هفته متوالی دفاع کند.

او در واکنش به عملکرد فنی استقلال در این دیدار و وجود خلاء هایی در خط دفاعی این تیم اظهار کرد: به اعتقاد من سرمربی تیم باید این اشکالات را بپذیرد و برای رفع آن ها به دنبال راه چاره باشد. هر هواداری و بیننده ای می داند که مشکلی در کار تیم وجود دارد. در این دیدار هم خط دفاعی چندین بار جا ماند و اگر شهرخودرو دقت می کرد می توانست حداقل یک یا دو گل بزند. نکته نگران کننده درباره بازی همین مسائل فنی است.

مربی سابق استقلال درباره عملکرد ضعیف خط حمله استقلال و ناکامی هافبک ها در خلق موقعیت گفت: استقلال در نفوذ از عمق زمین ناکام بوده و بازیکنان حاضر در خط حمله نتوانستند موقعیت های متعددی به دست آورند. البته در بازی با شهرخودرو نسبت به بازی های گذشته هم کمابیش تعدادی موقعیت وجود داشته که مهاجمان از دست دادند اما باید به حدی موقعیت ایجاد شود که مهاجمان تیم با گلزنی، برهه کنونی را پشت سر بگذارند.

این کارشناس فوتبال درباره اظهارات محمود فکری مبنی بر اینکه بدترین استقلال را در اختیار گرفته می گوید: من نمی دانم منظور فکری از این جمله چیست. شاید او به وضعیت آشفته مدیریتی تیم اشاره دارد یا به اینکه زمان کمی در اختیارش بود. به نظرم استقلال یکی از پرمهره ترین تیم های لیگ است و قطعا با این تعداد بازیکن آماده و باکیفیت می توان کارهای بزرگی انجام داد. به همین دلیل هم انتظار از فکری زیاد است. قطعا وقتی استقلال را انتخاب کرد، می دانست پای در چه محیطی می گذارد.

فریبا درباره وضعیت مصدومان استقلال در هفته های اخیر  گفت: به نظر می رسد که تعداد مصدومان استقلال زیاد است. بخشی از این موضوع به بدشانسی هم ارتباط دارد اما باید فکری به حال این موضوع کنند که آمادگی بدنی بازیکنان افزایش یابد. من در سال های قبل همراه استقلال بودم و می دانم که وضعیت زمین تمرین هم مناسب نیست. در همین بازی هم فکری به یکی، دو بازیکن جوان بازی داد تا خلاء بازیکنان باتجربه اما مصدوم را پر کند.

این بازیکن و مربی سابق استقلال درباره اتفاقات اخیر میان باشگاه و فرشید اسماعیلی یادآور شد: من هم حواشی مربوط به دو طرف را شنیدم. به نظرم این رفتار در فوتبال اروپا رخ نمی دهد. باشگاه باید مدیریت خوبی روی بازیکنان خود داشته باشد و بازیکن نباید در فضای مجازی تیم را مسخره کند. اگر چه اقدام استقلال در توضیح وضعیت قرارداد اسماعیلی و ابهامات موجود برای شفافیت خوب است اما عیان کردن هر چیزی در داخل باشگاه، مناسب نیست.

فریبا درباره حضور پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا و دیدار با اولسان هیوندای کره جنوبی گفت: من در رقابت های بین المللی دیدگاه ملی دارم. شاید این موضوع چندان با واکنش خوب طرفداران استقلال مواجه نشود اما امیدوارم نمایندگان ایران در هر رقابت بین المللی موفق شوند چون در این وضعیت فوتبال ما به چنین اتفاقاتی نیاز دارد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها