کد خبر : 55135

حریف احتمالی پرسپولیس در لیگ قهرمانان را بشناسید

حریف احتمالی پرسپولیس در لیگ قهرمانان را بشناسید

برنده بازی اولسان هیوندای کره جنوبی و ویسل کوبه ژاپن در فینال لیگ قهرمانان آسیا باید به مصاف پرسپولیس ایران برود.

به گزارش ایرنا، تنها هشت روز تا برگزاری فینال لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۲۰ باقی مانده است. سالی که با اتفاقات عجیب همراه شد و مسابقاتش پس از تاخیری چند ماهه، با سازوکاری متفاوت در قطر دنبا و در نهایت به انتهای آن نزدیک می‌شویم.

از یک سو تیم فوتبال پرسپولیس ایران موفق شد با کنار زدن رقبای غربی‌اش به دیدار پایانی برسد و یک پای فینال باشد. برای مشخص شدن حریفِ سرخپوشان تهرانی باید ۲ روز صبر کنیم. روز یکشنبه تیم‌های ویسل کوبه ژاپن و اولسان هیوندای کره جنوبی برای رسیدن به بازی نهایی رقابت می‌کنند. اما کدام یک از این تیم‌ها حریف سخت‌تری برای پرسپولیس به حساب می‌آیند؟ بدون توجه به نفرات این ۲ تیم، عملکرد آنها در این فصل را بررسی می‌کنیم تا ببینیم به صورت کلی در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا و رقابت‌های داخلی چگونه بوده اند.

اولسان هیوندای کره جنوبی

قهرمان سال ۲۰۱۲ رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا با قدرت هر چه تمام‌تر به این مرحله از مسابقات رسیده است. این تیم در این فصل از مسابقات که در آن شرکت کرده نتایج نسبتا خوبی گرفته اما نتوانسته تا پایان به مسیر خوبش ادامه دهد. ببرهای اولسان در لیگ، با وجود اینکه هفته‌ها صدرنشین بودند مانند سال قبل در روزهای پایانی قافیه را به جونبوک موتورز باختند و با سه امتیاز اختلاف دوم شدند. در ادامه اولسان به فینال اِف‌اِی‌کاپ هم رسید اما بازهم در برابر جونبوک شکست خورد و دستش از رسیدن به جام کوتاه ماند.

حالا اما تیمِ کیم دو هون به دنبال این است تا در آسیا به مقصد نهایی برسد و برای دومین بار پس از هشت سال قهرمان ACL شود. آنها در هفت بازی اخیر خود در این مسابقات که همگی در قطر برگزار شد توانستند به برتری برسند و در هر بازی حداقل ۲ گل به ثمر برسانند. تیم‌های شانگهای چین (۲)، پرث گلوری استرالیا (۲)، اف سی توکیوی ژاپن، ملبورن ویکتوری استرالیا و بیجینگ گوان چین قربانیان اولسان در خاک قطر بودند.

اولسان با وجود نمایش خوب در این سال‌ها عناوین قهرمانی‌اش زیاد نبوده و آخرین بار در سال ۲۰۱۷ شاهد قهرمانی این تیم در اِف‌اِی‌کاپ بودیم. آنها در آسیا هم تا به حال مقابل تیم‌های ایرانی قرار نگرفته‌اند و باید دید می‌توانند به دیدار پایانی برسند یا خیر. اگر این اتفاق رخ دهد تیم یحیی گل‌محمدی کار دشواری را برابر این تیم قدرتمند خواهد داشت. تیمی که چهار بازیکن خارجی از کشورهای استرالیا، نروژ، برزیل و هلند دارد. جونیور نگرائوی برزیلی در کِی لیگ آقای گل شد و یکی از بهترین‌ها بود. این بازیکن به همراه بیورن مارس یونسن نروژی و یون بیت گرام کره‌ای با چهار گل بهترین گلزنان اولسان در این فصل از لیگ قهرمانان بوده‌اند. اولسان در هشت بازی این فصل در لیگ قهرمانان به هفت برد و یک تساوی رسیده و موفق شده ۱۹ گل به ثمر برساند و تنها پنج بار گل دریافت کند.

اما تیم ویسل کوبه با قدرتی بیش از نیم قرن هیچوقت تیم بزرگی در فوتبال ژاپن نبوده و ۲ عنوان قهرمانی‌اش در طول این سال‌ها به ۳۶۵ روز اخیر برمی‌گردد. آنها در سال ۲۰۱۹ جام امپراطوری را بردند و در سال ۲۰۰۲ برنده بازی سوپرجام شدند. در الباقی دوره‌ها این تیم نتوانسته جامی به دست بیاورد و در سال ۲۰۱۳ بود که تنها شاهد نایب قهرمانی این تیم در جِی لیگ بودیم.

ویسل کوبه ژاپن

حالا اما نماینده ژاپن به واسطه حضور آندرس اینیستا و چند بازیکن خارجی دیگر توانسته برای اولین بار به لیگ قهرمانان آسیا صعود کند و تا مرحله نیمه‌نهایی هم پیش برود. نماینده ژاپن نه با قدرت بلکه با چاشنی شانس و همچنین هوشمندی بازی‌های حذفی به این مرحله راه پیدا کند. اتفاقی که خیلی‌ها انتظارش را نداشتند.

ویسل کوبه در گروه هفتم قرار داشت. نماینده مالزی کنار رفت تا گروه سه تیمی شود. این تیم با ۲ برد و ۲ باخت و با ۶ امتیاز سرگروه شد و بالاتر از سوون سامسونگ قرار گرفت. گوانگژو اورگرانده در عین تعجب با پنج امتیاز سوم و حذف شد تا کاناوارو اختیاراتش را از دست بدهد. تیم ژاپنی در مرحله بعدی دست به یک کار بزرگ دیگر زد و تیم شانگهای SIPG را با ۲ گل شکست داد و به دیدار یک چهارم رسید. در این مرحله آنها رو در روی هم گروهی خود سوون سامسونگ قرار گرفتند و پس از ۱۰ نفره شدن حریف توانستند کار را به تساوی بکشانند و سپس در ضربات پنالتی هفت بر ۶ بردند و به خانِ اولسان برسند.

ویسل کوبه در فوتبال ژاپن هم فصل خوبی را پشت سر نگذاشته است. آنها در لیگ رتبه دوازدهم را در اختیار دارند و در جِی‌لیگ ‌کاپ هم با نتیجه پرگل ۶ بر صفر به کاوازاکی باختند و در مرحله یک چهارم حذف شدند. حالا لیگ قهرمانان آسیا تنها امید آندرس اینیستای مصدوم و شاگردان آتسوهیرو میورا است. این سرمربی به تازگی جای تورستن فینک را گرفته است.

ویسل کوبه در ۶ بازی این فصل خود در لیگ قهرمانان آسیا چهار برد و ۲ باخت داشته است. آنها تا به اینجا هفت گل زده‌اند و ۶ گل خورده‌اند تا از این حیث نیز چندان عملکرد خوبی نداشته باشند. کیوگو فوروهاشی با سه گل بهترین گلزن ویسل بوده است.

آندرس اینیستا، توماس فرنائلن و داگلاس سه بازیکن خارجی تیم ویسل در این مسابقات بوده‌اند و باید دید فوق ستاره اسپانیایی می تواند در برابر اولسان به میدان برود یا خیر.

در مسابقات حذفی و در این سطح از رقابت‌ها تیم آسانی وجود ندارد اما وقتی شرایط ویسل کوبه و اولسان را مقایسه می‌کنیم بدون تردید باید دوست داشته باشیم تیم ژاپنی، حریف پرسپولیس در فینال باشد که بردنش کار آسان تری خواهد بود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها