کد خبر : 55107

«چطوری بیل» سوژه جدید علیرضا بیرانوند/ دریبل در شش قدم!

«چطوری بیل» سوژه جدید علیرضا بیرانوند/ دریبل در شش قدم!

علیرضا بیرانوند سنگربان تیم فوتبال آنتورپ در بازی مقابل تاتنهام عملکرد فوق العاده‌ای داشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در چارچوب هفته پایانی مرحله گروهی مسابقات لیگ اروپا، تیم‌های فوتبال تاتنهام و آنتورپ از گروه J در لندن به مصاف هم رفتند. این دیدار به نوعی جنگ صدرنشینی در این گروه بود. تا قبل از این مسابقه تیم آنتورپ صدرنشین گروه محسوب می‌شد و تاتنهام در جایگاه دوم قرار داشت.

در نهایت تاتنهام موفق شد با نتیجه ۲ بر صفر مقابل آنتورپ به پیروزی برسد و به عنوان تیم اول راهی مرحله حذفی شود. این دیدار یک اتفاق ویژه‌ برای ما ایرانی‌ها داشت. علیرضا بیرانوند دروازه بان ایرانی سابق پرسپولیس که در فصل نقل و انتقالات راهی آنتورپ شده بود، برای اولین بار برای تیمش در لیگ اروپا به میدان رفت.

بیرانوند در ابتدای فصل با مصدومیت بد موقعی مواجه شد که او را از ترکیب اصلی آنتورپ و تیم ملی ایران دور کرد. او طی این مدت با تلاش زیاد در تمرینات سعی کرد خودش را به ترکیب اصلی تحمیل کند و در نهایت پس از شکست سنگین آنتورپ در لیگ برتر بلژیک به ترکیب اصلی راه پیدا کرد.

آنتورپ مقابل تاتنهام ۲ گل دریافت کرد اما اگر علیرضا بیرانوند درون دروازه این تیم قرار نداشت، بازی با نتیجه ۲ بر صفر به پایان نمی‌رسید. بیرانوند در این مسابقه بارها با عکس ‌العمل‌های سریع مانع از فروپاشی دروازه آنتورپ شد.

همان همیشگی؛ پرتاب دست بلند

سنگربان تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ بارها نشان داده که در پرتاب دست و شروع مجدد بازی تبحر خاصی دارد. با همین ذهنیت قبلی اولین حرکت جالب علیرضا بیرانوند مقابل تیم لندنی دقیقه ۵ به ثبت رسید. او پس از در اختیار گرفتن توپ، آن را با پرتاب دست به میانه زمین پرتاب کرد تا بازیکن خودی را صاحب توپ کند. او در نیمه دوم هم این کار را تکرار کرد.

حرکات ریسکی

قبلا هم دیده بودیم زمانی که مدافعان در مواقع حساس به بیرانوند پاس به عقب می‌دهند، او خونسردی خود را از دست نمی‌دهد و بدون زیر توپ زدن بیهوده، سعی می‌کند تیم را از زیر فشار خارج کند. دقیقه ۱۰ بیرانوند با یک حرکت بدن لوکاس مورا ستاره تکنیکی تاتنهام را از پیش رو برداشت‌. در نیمه دوم هم صحنه مشابهی اتفاق افتاد که بیرانوند این بار به طور کامل مهاجم تاتنهام را دریبل زد.

۲ واکنش دیدنی در نیمه اول

اولین محک جدی بیرانوند به شوت بازیکن آرژانتینی تاتنهام مربوط می‌شود. لوسلسو به خوبی توپ را تا پشت محوطه جریمه آنتورپ جلو آورد و ضربه بیرون پای جالبی به توپ زد که با واکنش دیدنی بیرانوند همراه شد. سپس دقیقه ۴۲ وینیسیوس مهاجم تاتنهام روی پاس خوب لوکاس مورا با دروازه بان آنتورپ تک به تک شد که بیرانوند به خوبی توپ را برگشت داد تا ۲ تیم در نیمه اول با تساوی به رختکن بروند.

ناکام گذاشتن شاهزاده ولزی و گرانترین بازیکن آسیا

در نیمه دوم بیرانوند ابتدا شاهزاده ولزی تاتنهام را ناکام گذاشت. دقیقه ۵۵ گرت کاشته سنگینی را به سمت دروازه آنتورپ زد که بیرانوند به خوبی با کمک تیر دروازه توپ را برگشت داد، اما مدافعان آنتورپ ضعیف کار کردند تا وینیسیوس از توپ ریباند استفاده کرده و دروازه آنتورپ را باز کند.

سپس نوبت به سون هیونگ مین ستاره کره‌ای تاتنهام رسید. او ابتدا از پشت محوطه جریمه اقدام به شوت زنی کرد و سپس از داخل محوطه جریمه ضربه محکمی را به سمت دروازه آنتورپ شلیک کرد که هر ۲ بار بیرانوند به خوبی توپ‌ها را برگشت داد و یکی از بهترین بازیکنان حال حاضر لیگ جزیره را ناکام گذاشت.

بازتاب عملکرد بیرانوند

بیرانوند در بازی مقابل تاتنهام ۸ سیو داشت و اجازه نداد دروازه آنتورپ بیش از ۲ بار باز شود. سایت هواسکورد نمره خوب ۷.۸ را به علیرضا بیرانوند داده است. سنگربان ایرانی آنتورپ از سایت اسکای اسپورت هم نمره ۷ را گرفت تا در اولین بازی خود عملکرد فوق العاده ای داشته باشد.

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها