کد خبر : 55054

میزان افزایش حقوق معلمان رسمی در سال 1400 / رتبه بندی در لایحه بودجه

میزان افزایش حقوق معلمان رسمی در سال 1400 / رتبه بندی در لایحه بودجه

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری خود با موضوع بودجه آموزش و پرورش در لایحه بودجه 1400 به اعتبارات رتبه بندی معلمان نیز اشاره کرد.

علی الهیار ترکمن درباره رتبه بندی معلمان، گفت: دولت سه مرحله ورود پیدا کرد یک مرحله سال 94، مهر 98 و تیر 99 اما با توجه به ماده 63 برنامه ششم توسعه دولت تصمیم گرفت تجدید ساختار داشته باشد و رتبه‌‌بندی را به شکل لایحه ارائه کند.

وی افرود: در بحث لایحه به دنبال کپی برداری از آموزش عالی نبودیم چون ماهیت کار معلم برای کارهای پژوهشی و علمی متفاوت است و باید ضریب و جایگاه معلمی را داشته باشد، رتبه بندی وقتی تبدیل به قانون شد از سال 1400  نحوه اجرای آن باید در قانون مشخص شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش، با اشاره به اینکه 5200 میلیارد اعتبار برای رتبه بندی در ردیف های متفرقه تامین شده است، گفت: اعتبار شیر مدارس نیز در همین جا است البته پیشنهاد دادیم اعتبار بدهند که به جای شیر در مناطق محروم بسته غذایی بدهیم که موافقت نشد و اعتبار شیر مدارس برای سال 99 هم تامین نشده است.

وی گفت: امسال 34 هزار نفر مشمول بازنشستگی هستند و تا الان 26 هزار محقق شده است و پیش بینی می کنیم درخواست ها کمتر باشد

الهیار درباره حقوق معلمان در سال آینده مطرح کرد: 25 درصد افزایش حقوق را دارند که با تصویب قانون رتبه بندی و اجرای آن از سال آینده افزایش آن را  دریافت می‌کنند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها