کد خبر : 5489

یارانه نقدی سال 98 چند تومان است و چند نفر یارانه می گیرند؟

یارانه نقدی سال 98 چند تومان است و چند نفر یارانه می گیرند؟

مطابق گفته های محمدباقر نوبخت، میزان منابعی که برای پرداخت یارانه نقدی در سال آتی در نظر گرفته شده، معادل ۴۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است. با توجه به اینکه میزان یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان در بودجه سال بعد خواهد بود.

در نتیجه این رقم برای بیش از ۷۷ میلیون نفر در نظر گرفته شده است. یعنی دولت میزان یارانه‌بگیران را در بودجه سال آتی کاهش نداده است.

اما از طرفی، براساس اعلام رئیس سازمان برنامه و بودجه، تخصیص یارانه‌ها به شکل استانی انجام خواهد شد. دولت با این اقدام قصد دارد تا توزیع یارانه را از سطح ملی به سطح استانی تقلیل دهد و مسیر برای حذف یارانه‌بگیران ثروتمند را هموار کند.

به گزارش «ایسنا»، نوبخت در این مورد گفت: «در بودجه سال آینده این‌گونه برنامه‌ریزی شده که منابع ۴۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی که برای هدفمندی یارانه‌ها در نظر گرفته شده به‌صورت استانی توزیع ‌شود؛ چراکه بخشداران و فرمانداران بهتر می‌توانند اقشار مناطق خود را شناسایی کرده و به آنها یارانه نقدی بپردازند.»

او ادامه داد: «در توزیع استانی یارانه نقدی هر آنچه استان‌ها بتوانند صرفه‌جویی کرده و به‌طور هدفمند و به اقشار نیازمند پرداخت کنند، مازاد آن ‌را می‌توانند برای پروژه‌های عمرانی خود به‌کار بگیرند که این اقدامی انگیزشی برای آنها خواهد بود.» در حقیقت دولت با تدارک یک فرمول انگیزشی، سعی دارد به شکل محلی یارانه‌بگیران برخوردار را شناسایی و هدفمندی یارانه‌ها را کلید زند. هر چند در این بین، باید پیش‌بینی‌هایی درخصوص فسادهای احتمالی در مرحله توزیع یارانه‌ها نیز لحاظ و راهکارهایی جهت مقابله با آن، تدبیر شود.

منبع: دنیای اقتصاد

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها