کد خبر : 5482

توصیه خطیب نماز جمعه تهران به دولت در مورد افزایش حقوق ها

توصیه خطیب نماز جمعه تهران به دولت در مورد افزایش حقوق ها

خطیب نماز جمعه تهران گفت: دولت در افزایش حقوق‌‌ها با عدل و انصاف برخورد کند.

 آیت‌الله موحدی کرمانی، خطیب این هفته نماز جمعه تهران، با بیان اینکه خداوند اراده فرموده تا مستضعفان را بر جهان حاکم کند، گفت: وقتی حضرت مهدی(عج) ظهور می‌کند، حکومت عدل جهانی را حاکم می‌کند و این موضوع بر اساس همین سنت الهی است.

وی ادامه داد: خداوند در مقاطعی حکومت الهی را در جهان شکل داد و حکومت انبیایی مانند حضرت موسی، حضرت یوسف و پیامبر اکرم(ص) و حضرت علی(ع) نمونه‌هایی از آن هستند. البته این اراده خداوند شرطی هم دارد که آن به میدان آمدن مستضعفان و ایستادگی در مقابل مستکبران است.

آیت‌الله موحدی کرمانی اظهار داشت: خداوند تا زمانی مستضعفان را یاری می‌کند که آنها طرفدار حق بوده و به آن عمل کنند. مستضعفان اگر می‌خواهند نجات پیدا کنند باید پاک و متدین باشند و هر جا فرمان دفاع داده شد، حرکت کنند.

وی دلیل پیروزی ملت ایران برابر رژیم پهلوی را در میدان بودن، در دفاع از حق از سوی ملت ایران دانست و خاطرنشان کرد: در سراسر کشور ملت ایران در مقابل رژیم پهلوی به میدان آمدند و پس از نابودی رژیم پهلوی امروز در مقابل آمریکا ایستاده‌اند.

واکنش به افزایش 20 درصدی حقوق ها

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران در ادامه با اشاره به مطرح‌ شدن بحث 20 درصدی حقوق کارمندان عنوان کرد: دولت باید در این موضوع بر محور عدل و انصاف عمل کند، این‌گونه نباشد که یک نفر چند میلیون افزایش حقوق داشته باشد و یک نفر تنها چند صدهزار تومان افزایش داشته باشد. دولت باید در این امر تدبیری عاقلانه اتخاذ کند و افزایش حقوق کارمندان و کارگران ضعیف را در اولویت قرار دهد.

آیت‌الله موحدی کرمانی همچنین از نمایندگان مجلس خواست تا از تصویب پروژه‌های جدید در حوزه عمرانی خودداری کرده و تخصیص‌های بودجه را بر اساس ضرورت به پروژه‌های نیمه‌تمام اختصاص دهد.

وی افزود: نمایندگان می‌بایست در تصویب بودجه نگاه ملی و رضایت مردم را وجه همت خود قرار دهند.

منبع: تسنیم

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها