کد خبر : 5469

آخرین وضعیت تامین مالی نظام رتبه بندی معلمان در بودجه 98

آخرین وضعیت تامین مالی نظام رتبه بندی معلمان در بودجه 98

عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس با بیان اینکه اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان مستلزم گنجاندن اعتبارات مورد نیاز آن در بودجه ۹۸ است، گفت: رفع خلا های منابع برای رتبه‌بندی معلمان ضروری است.

سیدحسین نقوی حسینی با اشاره به اینکه "لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان" طبق قانون برنامه ششم توسعه کشور باید تا پایان برنامه اجرایی شود اما اکنون باوجود آنکه نزدیک به 2 سال است از زمان آغاز برنامه گذشته هنوز کوچکترین اقدامی برای نظام رتبه‌بندی انجام نشده است، گفت: یکی از مطالبات اصلی فرهنگیان در شرایط کنونی اجرای طرح رتبه‌بندی است اما اجرای این طرح نیازمند اختصاص اعتبار مالی قابل ملاحظه‌ای است هرچند طبق قول وزیر آموزش و پرورش لایحه باید تا پایان سال به مجلس ارائه شود البته ظواهر نشان می‌دهد دولت هنوز در این کار مصمم نیست.

اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان مستلزم گنجاندن اعتبارات مورد نیاز آن در بودجه 98 است

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان مستلزم گنجاندن اعتبارات مورد نیاز آن در لایحه بودجه سال 98 است، افزود: نمایندگان مجلس خواهان ارائه هرچه سریع‌تر این لایحه به مجلس هستند تا اعتبارات اجرای آن در سال آینده پیش‌بینی شود.

دولت در بودجه سال 98 اعتبارات لازم را برای اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان در نظر نگرفته

وی با اشاره اینکه دولت در بودجه سال 98 اعتبارات لازم را برای اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان در نظر نگرفته است، ادامه داد: تجدیدنظر دولت در این تصمیم توصیه و خواست مجلس است چراکه این موضوع مطالبه اصلی جامعه فرهنگی کشور است.

رفع خلاء های منابع برای رتبه‌بندی معلمان ضروری است

نقوی حسینی رفع خلاء های منابع برای رتبه‌بندی معلمان را ضروری دانست و توضیح داد: برای تحقق برخی از طرح‌ها مانند طرح مرتبط با وزارت بهداشت و درمان یک درصد از 9درصد مالیات بر ارزش‌افزوده تعلق گرفت لذا باید برای آموزش و پرورش نیز چنین منابعی را خلق کرد.

ماده ۶۳ برنامه ششم توسعه شامل چه قوانینی است؟

وی با تاکید بر اینکه مجلس باید درصدی از این مالیات بر ارزش‌افزوده را به نظام رتبه‌بندی معلمان اختصاص دهد تا رتبه‌بندی باید یکبار برای همیشه اجرا شود، ادامه داد: ماده ۶۳ قانون برنامه ششم توسعه، آموزش و پرورش را مکلف کرده است تا نسبت به تهیه "نظام رتبه‌بندی معلمان" و "استقرار نظام پرداخت‌ها براساس تخصص با شایستگی‌‌ها و عملکرد رقابتی مبتنی بر نظام رتبه‌بندی معلمان" و "مهندسی نیروی انسانی" براساس سند تحول و نقشه جامع علمی کشور با تصویب مجلس شورای اسلامی اقدام کند.

عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس درباره الزامات اجرای این قانون در آموزش و پرورش، گفت: این قانون نیازمند سه لایحه مستقل باعنوان "نظام رتبه‌بندی معلمان"، "نظام پرداخت‌ها" و "مهندسی نیروی انسانی" یا یک لایحه شامل سه موضوع مذکور است تا تدوین و به مجلس برود.

منبع: خانه ملت

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها