کد خبر : 5414

پرداخت ماهانه مطالبات فرهنگیان / پیش بینی منابع مالی طرح رتبه بندی معلمان

پرداخت ماهانه مطالبات فرهنگیان / پیش بینی منابع مالی طرح رتبه بندی معلمان

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه بودجه وزارتخانه های آموزشی در نشستی با حضور مسئولان مربوطه بررسی شد از تاکید نمایندگان بر لحاظ شدن منابع مالی مناسب برای نظام رتبه بندی معلمان و همچنین پرداخت ماهانه مطالبات فرهنگیان خبر داد.

سید حمایت میرزاده در گفت‌وگو با خانه ملت در تشریح دستور کار کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در این نشست گزارش ساداتی نژاد، رئیس کمیته تحقیقات راهبردی آب با حضور مسئولان معاونت علمی و فناوری رییس جمهور به کمیسیون ارائه شد، گفت: در این گزارش ضرورت توجه به برنامه های حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و امیدهایی که برای بررسی و تامین منابع آب جدید کشور در نتیجه یافته های پژوهش و فناوری شکل گرفته مورد توجه قرار گرفته و نمونه هایی نیز ذکر شده بود.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی، افزود: در این رابطه توافق شد که به معاونت علمی برای به سرانجام رسیدن این پروژه کمک کنیم و این بافته ها بسیار امیدوار کننده بود.

وی از بررسی بودجه وزارتخانه‌های علوم، بهداشت، دانشگاه‌های علوم پزشکی و آموزش و پرورش با حضور مسئولانی از سازمان برنامه و بودجه و  کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس خبر داد و گفت: در رابطه با وزارت علوم در مورد بحث دانشگاه فنی حرفه ای تاکید بیشتری شد که باید تمرکز و توجه بیشتری به بودجه آنها و مهارت محوری و آموزش‌های مهارتی در بین مدارس و دانشگاه‌ها داشته باشیم؛ همچنین بر ضرورت توجه به دانشگاه فرهنگیان که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز است تاکید شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: همچنین در این نشست اعضای کمیسیون به نمایندگان دستگاه‌های مرتبط در رابطه با  نگرانی‌ های ایجاد شده در خصوص وضع غذای دانشجوی دانشگاه‌ها تذکر دادند.

مشکلات مربوط به مدارس شبانه‌روزی و نظام رتبه‌بندی معلمان در نشست امروز بررسی شد

وی با بیان اینکه مشکلات مربوط به مدارس شبانه‌روزی و نظام رتبه‌بندی معلمان در این نشست بررسی شد، گفت: مسئولان سازمان برنامه و بودجه مبلغی را برای نظام رتبه بندی معلمان پیش بینی کرده اند البته مبلغی که در نظر گرفتند انتظارات را برآورده نمی کند بنابراین اعضای کمیسیون تاکید کردند که رتبه بندی معلمان در برنامه ششم دیده شده و سازمان برنامه و بودجه پیشنهادات مطرح شده آموزش و پرورش در مورد میزان بودجه را باید در لایحه مورد توجه قرار دهند.

خبر خوش مسئولان سازمان برنامه و بودجه برای آموزش و پرورش

میرزاده با یادآوری اینکه پرداخت ماهانه مطالبات فرهنگیان نیز در این نشست مورد بررسی قرار گرفت، ادامه داد: مطالبات فرهنگیان هر سال به سال های بعد موکول می شود و زمانی که بودجه تصویب می شود همه بر این باوریم که بودجه کفاف پیش بینی شده نیازهای آموزش و پرورش را نمی دهد تاکید اعضای کمیسیون این بود که بودجه نظام رتبه بندی دیده و مطالبات فرهنگیان پرداخت شود و به سال بعد موکول نشود البته مسئولان سازمان برنامه و بودجه ابراز امیدواری کردند که با توجه به افزایش بودجه آموزش و پرورش در لایحه بودجه 98 به نظر می رسد سال 98 سال خوبی برای آموزش و پرورش باشد.

این نماینده مردم یادآور شد: جمعی از دانشجویان قبل از شروع جلسه با اعضای کمیسیون نشست مشترکی را داشتند و نمایندگان در جریان مشکلات و درددل های آنها قرار گرفتند.

اولویت های سال سوم و چهارم کمیسیون بررسی شد

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: اولویت‌های سال سوم و چهارم کمیسیون پیش از شروع جلسه با حضور کارشناسان مرکز پژوهش ها، هیات رئیسه کمیسیون و همچنین روسای کمیته های کمیسیون بررسی که در نهایت مقرر شد کمیسیون توجه به 5 اولویت مهم یعنی ارتباط دانشگاه با صنعت، آمایش آموزش عالی، اصل 30 قانون اساسی، بازنگری در اهداف برنامه ششم و پژوهش و نوع آوری را در سال سوم و چهارم فعالیت کمیسیون در دستور کار قرار دهد. بی شک اگر این 5 اولویت پیگیری شود خروجی خوبی برای کمیسیون به همراه داشته باشد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها