کد خبر : 54131

عکس| ماجرای ماتیک قرمز روی صورت ستاره‌های فوتبال چیست؟

عکس| ماجرای ماتیک قرمز روی صورت ستاره‌های فوتبال چیست؟

این هفته ستاره‌های سری‌آ ایتالیا به رسم هر سال روی صورت‌شان به نشانه اعتراض به خشونت علیه زنان، ماتیک قرمز کشیدند.

به گزارش خبرورزشی، به رسم هر سال در اواخر ماه نوامبر ستاره‌های سری‌آ ایتالیا با ماتیک قرمز روی صورت‌شان در میادین ظاهر شدند.

چند سالی می‌شود که در اعتراض به خشونت علیه زنان در ایتالیا چنین حرکتی انجام می‌شود و این هفته هم روی صورت ستاره‌هایی مثل جانلوئیجی بوفون، کریستیانو رونالدو، زلاتان ایبراهیموویچ و ... ماتیک قرمز را دیدیم.

ماجرای ماتیک قرمز روی گونه بازیکنان چیست؟

مسئولان برگزارکننده رقابت‌های لیگ ایتالیا در اقدامی تحسین‌برانگیز و البته با همکاری «WeWorld Onlus» توافق کرده‌اند هر ساله در یک بازه زمانی مشخص، معمولاً از ۲۳ تا ۲۵ نوامبر، بازیکنان لیگ را با خطی از رژ لب سرخ روی گونه، راهی زمین مسابقه کنند. دلیل این موضوع حمایت از حقوق زنان و پرهیز از خشونت‌های خانگی علیه آنان است. این کار در راستای هشتگ «#unrossoallaviolenza» (کارت قرمز به خشونت) شکل گرفت و خیلی سریع با استقبال گسترده‌ای روبه‌رو شد.

بازیکنان فوتبال نه‌تنها با کشیدن خطی سرخ بر گونه به خشونت علیه زنان کارت قرمز نشان دادند، بلکه در شبکه‌های مجازی هم با استفاده مشترک رژ لب‌های سرخ‌رنگ همسر و نامزدشان و انتشار آن‌ها سعی کردند در ترویج این فرهنگ پیشگام شوند. بعد از آنکه بسیاری از بازیکنان شاغل در ایتالیا در کنار همسر و نامزدشان از یک رژ لب مشترک استفاده کردند، این موضوع رفته‌رفته به یک بدعت تبدیل شد تا بازیکنان برای حضور در زمین مسابقه هم در حد توان بتوانند از همان رژ لبی استفاده کنند که همسر یا نامزدشان استفاده کرده است.

کریستیانو رونالدو با ماتیک قرمز

زلاتان ایبراهیموویچ با ماتیک قرمز

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها