کد خبر : 53799

تقلید واضح فوتبال برتر از برنامه 90

تقلید واضح فوتبال برتر از برنامه 90

ما هنوز دچار آلزایمر نشده‌ایم تا فراموش کنیم پس از تعطیلی برنامه 90، فوتبال برتر با شعارهایی وارد میدان شد.

به گزارش خبرورزشی، آنچه در برنامه فوتبال برتر در دوشنبه شب گذشته به نمایش درآمد، نیمچه مناظره ای میان مدیرعامل سابق و رئیس هیئت مدیره باشگاه استقلال بود.

در این پرده از نمایش اما طرفین دعوا هر چه دل تنگشان خواست گفتند. اتهام، تمسخر، توپ را به زمین هم شوت کردن و حتی پخش فایل های صوتی و کنایه هایی نظیر پفک آبی نیز چاشنی برنامه شده بود! این برنامه ای بود که شاید طیفی از بینندگان را پای تلویزیون نگه داشت اما مساله این است که پیشتر گفته می شد فوتبال برتر قرار نیست احترام ها را از بین ببرد و بحث های حضوری یا غیر حضوری در آن، شکلی مناظره گونه پیدا کند.

ما هنوز دچار آلزایمر نشده ایم تا فراموش کنیم پس از تعطیلی برنامه 90، فوتبال برتر با شعارهای خاص خودش وارد میدان شد و همین که گستره مخاطبانش به شهادت آمارهای صدا و سیما روند نزولی به خود گرفت، لابد دریچه مناظره هایی از این دست بار دیگر گشوده شد! از مصاحبه جنجالی با مهدی تاج بگیرید تا همین مناظره آخر سعادتمند و خلیل زاده، حرمت ها که هیچ بسیاری از وجاهت های مدیریتی زیر سوال رفت اما مگر کارکرد رسانه جز این است؟

آنچه در سال های گذشته در 90 با حضور عادل فردوسی پور پخش می شد، تاباندن نور به تاریکخانه فوتبال ایران و مخازن غیرقابل شناسایی این ورزش بود. گاهی وقت ها مناظره های داغ، تا ساعات پایان شب، مردم را پای تلویزیون بیدار نگه می داشت و خیلی وقت ها نیز همه چیز طبق برنامه پیش نمی رفت. مساله مهم در برنامه های پخش زنده، همین رویدادهای غیرقابل پیش بینی است که برخی اوقات رخ می دهد. از این واقعیت هیچ گریزی نیست و این برنامه های تلویزیونی با هر اسم و مشخصاتی روی آنتن بروند باید اصول اولیه را مراعات کنند.

رسانه جای بحث های دورهمی و تعارفات مرسوم نیست. در تلویزیون ما چه بسیار برنامه های ورزشی در طول این سال ها پخش شدند، مدتی به صورت منظم به خانه های مردم آمدند و سپس هم رفتند اما هیچ کدام جای برنامه پر شور و حرارتی را نگرفتند که همه قواعد یک برند نمایشی جذاب و پرمخاطب را رعایت می کرد و سرانجام نیز بدون توضیح واضحات به محاق رفت...

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها