کد خبر : 53717

تعیین تکلیف وضعیت استخدامی معلمان

تعیین تکلیف وضعیت استخدامی معلمان

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از مهلت یک هفته‌ای کمیسیون به کمیته مشترک دولت و مجلس برای اعلام نتایج بررسی‌های خود در خصوص تعیین تکلیف نیروی انسانی در آموزش و پرورش خبر داد.

حجت الاسلام احمدحسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، در تشریح جزئیات دستورکار جلسه عصر دیروز این کمیسیون، گفت: بررسی نقشه راه توسعه تعالی علوم پزشکی در دستورکار بود که  معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزارشی در این باره به اعضای ارائه کرد.

وی با بیان اینکه نمایندگان نیز در این جلسه نقطه نظرات خود را در باره نقشه راه توسعه تعالی علوم پزشکی  بیان کردند، افزود: نداشتن چارچوب مدون آموزشی از آموزش و پرورش تا دانشگاه، نبود کارآمدی و چشم انداز از جمله ایرادات مطرح شده از جانب معاون آموزشی وزارت بهداشت بود و همچنین انتقال دانشجو از خارج به داخل کشور بیشترین مسئله‌ای بود که از جانب نمایندگان مورد اعتراض قرار گرفت که بیشتر این دانشجویان انتقالی، صلاحیت علمی ندارند.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس در همین راستا، ادامه داد: نبود رشته در برخی از استان‌ها یکی دیگر از انتقادات نمایندگان به معاون آموزشی وزارت بهداشت بود که نهایتا قرار شد وزارت بهداشت این موضوع و سایر نقطه نظرات نمایندگان را بررسی و به کمیسیون آموزش پاسخ دهد.

حجت الاسلام فلاحی با بیان اینکه محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش نیز میهمان جلسه عصر امروز این کمیسیون بود، تصریح کرد: بررسی ساماندهی نیروی انسانی در وزارت آموزش و پرورش با حضور آقای حاجی میرزایی و معاون سازمان اداری و استخدامی کشور دیگر دستور کار کمیسیون آموزش بود.

نماینده مردم همدان در مجلس با بیان اینکه پس از استماع نظرات، نیاز آموزش و پرورش در این رابطه مشخص و مقرر شد کمیته مشترک دولت و مجلس در این زمینه تشکیل شود، گفت: قرار شد این کارگروه ظرف مدت یک هفته نتیجه بررسی را به کمیسیون ارائه تا مسئله تعیین تکلیف وضعیت استخدامی معلمان با تمرکزی که کمیسیون به این موضوع دارد حل شود.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها