کد خبر : 53696

یحیی به دنبال پیدا کردن قاتل پرسپولیسی در لیست

 یحیی به دنبال پیدا کردن قاتل پرسپولیسی در لیست

با بازگشت محمد انصاری به لیست پرسپولیس، اکنون یحیی گل محمدی تمام تمرکز خود را روی بخش تهاجمی تیمش قرار داده است.

به گزارش "ورزش سه"، با جدایی شجاع خلیل زاده و محمد نادری، سرخپوشان شرایط نگران کننده‌ای را در فاز دفاعی دنبال می‌کردند و این مساله باعث شده بود تا آنها به دنبال جذب مدافع برای پوشش این بخش باشند. بعد از اینکه نام‌هایی چون ایمان سلیمی، فرشاد فرجی و حتی شاهین طاهرخانی برای این تیم مطرح شد، در نهایت یحیی گل محمدی با اطلاع از وضعیت بدنی محمد انصاری، این مدافع را بار دیگر به لیست تیمش فراخواند.

بسته شدن پروژه جذب مدافع

بازگشت محمد انصاری باعث شده تا اکنون این تیم کمترین مشکل را در خط دفاعی داشته باشد. در صورتی که این بازیکن از آمادگی لازم برخوردار باشد، آنها در سمت چپ دفاعی و همچنین دفاع میانی یکی از بهترین آلترناتیوها را در اختیار خواهند داشت. سرخپوشان در حال حاضر در خط دفاعی خود در سمت چپ، سعید آقایی را به عنوان بازیکن اصلی در اختیار خواهند داشت و از سینا مهدوی، علی شجاعی و همچنین انصاری به عنوان جایگزین این بازیکن می‌توانند سود ببرند. در دفاع میانی نیز این تیم سیدجلال حسینی و محمدحسین کنعانی زادگان را در اختیار دارند و محمد انصاری، احسان حسینی و حتی میلاد سرلک به عنوان جایگزین این دو معرفی شده‌اند. در سمت راست دفاعی نیز سرخ‌ها مهدی شیری و سیامک نعمتی را در لیست خود دارند تا شرایط تا حد مطلوبی برای آنها پیش برود.

 

خلا بزرگ با جدایی چهار مهره تهاجمی

از سویی دیگر این تیم در نقل و انتقالات تابستانی و پیش از آن نیز ستاره‌های تهاجمی تیمش را از دست داده بود. آنتونی استوکس که پیش از پایان فصل به شکلی عجیب از این تیم جدا شده بود در کنار بازیکنانی چون مهدی ترابی، علی علیپور و کریستین اوساگوآنا با جدایی‌شان بزرگترین خلا را در این تیم شکل دادند. آنها البته خیلی زود با عیسی آل کثیر و آرمان رمضانی به توافق دست یافتند تا بخش زیادی از خلا را جبران کنند. اما محرومیت آل کثیر باعث شد تا بار دیگر این تیم با مشکل مواجه شود. این در حالیست که آرمان رمضانی نیز تاکنون نتوانسته در آسیا و در لیگ نمایش قابل توجهی از خود به جا بگذارد.

تمرکز روی جذب مهاجم؛ گوچی منتفی شد

در میان نام‌هایی که برای حضور در پرسپولیس مطرح شده بود، رضا قوچان نژاد، رضا شکاری و پیمان بابایی به شایعات نزدیک حضور در این تیم نزدیک شده بودند. با این حال حضور گوچی در پرسپولیس به طور کلی منتفی شده است و بعید است تراکتور اجازه مذاکره و عقد قرارداد با شکاری را هم بدهد. در میان دیگر گزینه‌ها هم بعید است بازیکنی با کیفیت مدنظر سرخ‌ها برای حضور در این تیم مطرح باشد و پیدا شود.

یحیی به دنبال قاتل داخلی

بعد از اینکه سرخ‌ها توانستند با بازگرداندن محمد انصاری، شرایط را در خط دفاعی تا حد زیادی قابل اطمینان کنند، شاید یحیی بار دیگر با تمرکز روی لیست تیمش، در فاز تهاجمی نیز به هدف خود دست یابد. در حال حاضر مهدی عبدی و وحید امیری دو مهاجم مورد اعتماد یحیی محسوب می‌شوند. مهمترین دغدغه اما برای سرمربی سرخ‌ها محرومیت امیری در بازی فینال است تا آنها به دنبال ارتقای کیفی دیگر مهاجمان تیم و موفقیت در آن بازی تاریخی باشند. خصوصا اینکه در صورت جذب مهاجم جدید ولی با هر کیفیتی نیز آنها قادر به سود بردن از او در جدال فینال آسیا نخواهند بود.

در لیست حال حاضر پرسپولیس وحید امیری، مهدی عبدی، آریا برزگر و آرمان رمضانی به عنوان مهاجم تخصصی حضور دارند. گفته می‌شود احتمال بکارگیری و تست از دو بازیکن دیگر لیست در پست مهاجم نیز افزایش یافته تا یحیی بتواند شرایط را در این پست نیز به سود تیمش تغییر دهد. علی شجاعی و امید عالیشاه دو بازیکنی هستند که خصوصیاتی تهاجمی دارند و شاید در دیدارهای آتی و خصوصا بازی‌های تدارکاتی در این پست مورد ارزیابی قرار گیرند. عالیشاه پیش از این در دوران حضور راه آهن و همچنین پرسپولیس تجربه حضور در پست مهاجم را داشته و توانسته بود عملکرد خوبی از خود به جا بگذارد. شجاعی نیز بیشتر تمایل حضور در پست وینگر و تهاجمی را دارد. جایی که در حال حاضر با ترافیک بزرگی مواجه است و بعید است شانس زیادی نصیب او شود و شاید تغییر پست بتواند از او بازیکنی کارآمدتر در ترکیب سرخ‌ها شکل دهد.

 

 

عالیشاه، نعمتی یا برزگر؛ گلزن جدید پرسپولیس کیست؟

عالیشاه همانطور که گفته شد در دوره حضور در راه آهن بیشتر در پست مهاجم به کار گرفته می‌شد و توانسته بود در دو مقطع با 9 و 6 گل زده در این پست، خصوصیات تهاجمی خود را به رخ بکشد. همچنین احتمال حضور سیامک نعمتی نیز در این پست می‌رود. نعمتی نیز چه در دوره برانکو و چه دوران حضور در پیکان در این پست تجربه بازی داشته و تا حد زیادی قابلیت گلزنی خود را به نمایش گذاشته بود. آریا برزگر، مهاجم تیم جوانان ایران نیز که با رویای بزرگ به پرسپولیس آمده هنوز هیچ فرصتی برای خودنمایی در ترکیب سرخ‌ها به دست نیاورده و شاید این فرصت به او نیز داده شود تا شاید شاهد ظهور گلزنی دیگر در ترکیب این تیم بود. با تمام این اوصاف شاید برنامه جذب مهاجم نیز با شناخت قاتل داخلی در لیست سرخ‌ها، از برنامه یحیی گل محمدی خارج شود و او بتواند از تمامی پتانسیل تیمش برای دستیابی به موفقیت سود ببرد و باید دید طی روزهای آتی چه برنامه‌ای در دستور کار کادرفنی پرسپولیس خواهد بود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها