کد خبر : 53692

جزئیات شکایت جدید از استقلال

جزئیات شکایت جدید از استقلال

نماینده شرکت آل‌اشپورت در آسیا توضیح می‌دهد چطور قراردادهای سه ساله‌ای که سال قبل با استقلال، پرسپولیس و همینطور مسئولان فدراسیون امضا شده، هیچ کدامشان به سرانجام نرسیده‌اند.

به گزارش ورزش سه، سال گذشته بود که شرکت آل‌‍اشپورت در اقدامی هماهنگ با دو باشگاه بزرگ پایتخت و همینطور تیم ملی قراردادی سه ساله امضا کرد؛ سه قراردادی که هر کدامشان به دلایلی عقیم مانده و به طور کامل اجرایی نشده است! 

در ادامه این مطلب وحید جعفری نماینده برند آل‌اشپورت در خاورمیانه توضیح می‌دهد چطور استقلال و پرسپولیس با رفتارهای مدیران و برخی بازیکنانشان، در مفاد قرارداد مشکلاتی ایجاد کرده‌اند و به آن پایبند نبوده‌اند و از سوی دیگر توضیح می‌دهد چرا این شرکت به صورت یکطرفه قرارداد خبرساز با فدراسیون فوتبال برای تامین لباس‌های تمامی رده های ملی را فسخ کرده است..

فرهاد مجیدی و حسین حسینی سد راه شدند

صحبت های جعفری با استقلال و قرارداد سه ساله با این باشگاه در زمان مدیریت فتحی آغاز شد و گفت:«  ما سال گذشته قراردادی سه ساله با استقلال بستیم. در طی فصل متاسفانه شاهد تخلفاتی از بازیکنان استقلال بودیم. ابتدا از گلر این تیم و سپس سرمربی استقلال اقای مجیدی این تخلفات دیده شد و آنها پیراهن هایی غیر از پیراهن شرکت ما را به تن داشتند، که این موضوع سد راهی بود برای ادامه همکاری.» 

استقلال تلاشی برای جلوگیری از این شرایط نکرد

جعفری سپس با اشاره به علاقه خود به باشگاه آبی پوش پایتخت اضافه کرد:« از آنجایی که من یکی از هواداران این تیم بودم و هستم، پیگیر موضوع شدیم که چرا این رفتارها رخ داده است. نامه زدیم که این تخلفات به ضرر باشگاه خواهد بود ولی شاهد اقدامی که جلوی تخلفات را بگیرد، نبودیم.»

با حضور سعادتمند توافقات خوبی حاصل شد

نماینده برند آل اشپورت در خاور میانه با اشاره به دوران حضور سعادتمند، عنوان کرد: « بعد هم به زمان آقای سعادتمند رسیدیم. ما دنبال این بودیم که جلوی این مسائل غیرحرفه ای را بگیریم و جلسات زیادی را بچه‌های ما با آقای سعادتمند برگزار کردند و ما به نفع باشگاه عمل کردیم. در واقع دو چهره باشگاه استقلال به خاطر منافع خودشان، به منافع باشگاه ضربه زدند. ما باز برای اینکه حُسن نیست خودمان را ثابت کنیم، با آقای سعادتمند جلسه برگزار کردیم و منافع باشگاه را لحاظ کردیم. به طور کامل از حقوق‌مان چشم پوشی نکردیم ولی توافقات خوبی حاصل شد. در بازی های آسیایی هم یک محموله جنس فرستادیم و استفاده کردند.» 

با حضور مددی همه چیز تغییر کرد!

جعفری سپس به دوران حضور مددی به عنوان سرپرست باشگاه استقلال اشاره کرد و گفت:« با حضور آقای مددی اما همه چیز تغییر کرد و در شرایطی که اجناس را برای ارسال آماده کرده بودیم و منتظر نامه از سوی استقلالی‌ها بودیم، اقدامی از سوی باشگاه انجام نشد. حالا هم در بازی اول برخلاف قرارداد سه ساله‌ای که با ما دارند، از برند دیگری استفاده کرده‌اند.» 

استقلال یکطرفه فسخ کرده و شکایت می‌کنیم

جعفری با تاکید بر اینکه از استقلال شکایت خواهند کرد، افزود:« ما از حق خودمان دفاع خواهیم کرد؛ برای اینکه استقلال یکطرفه فسخ کرده است. مدیران باشگاه یکی دو ساله می آیند و این رفتار که برخلاف اصول حرفه ای است سبب می‌شود، در آینده و زمانی که آنها دیگر حضور ندارند، بدهی‌های هنگفتی برای باشگاه ها ایجاد شود. در صورتی که آل اشپورت هدفش حمایت از باشگاه بوده و به صورت نقدی هم به استقلال کمک کرده ایم. با این حال و در شرایطی که باشگاه همچنان قرارداد دارد، اقدام دیگری انجام می‌دهد و ما هم برخلاف میلمان باید شکایت کنیم. این ها پیش خودشان می‌گویند تا آل اشپورت برود و پس از طی کردن مراحل اداری حکم بگیرد، دیگر ما مدیر نیستیم. مثل داستان استراماچونی. واقعا کسی نیست از این‌ها سوال کند، چرا برندی که در حال حمایت از شماست را به صورت یکطرفه فسخ کرده اید و در آینده با شکایتی که می‌شود، باید جریمه بپردازید.» 

قرارداد مشابهی با پرسپولیس بسته شده است

جعفری سپس به قرارداد سه ساله با پرسپولیس اشاره کرد و گفت:« همان قراردادی که با استقلال بستیم، با پرسپولس هم به مدت سه سال امضا کردیم. با تیم ملی هم سه ساله بستیم. فولاد و شهرخودرو هم همینطور.»

در گوآتمالا هم کارهای ایران نمی‌شود

او در مورد دلیل اختلاف با پرسپولیس هم در مورد نکات مختلفی صحبت کرد:« با پرسپولیس به خاطر تخلف آقای بیرانوند که از البسه ما استفاده نمی‌کرد، به مشکل خوردیم. در هیچ کجای دنیا این اتفاقات رخ نمی‌دهد ولی در ایران این کار را می کنند و بازیکنان به منافع باشگاه ضربه می زنند. در لیگ سوم گوآتمالا هم این کار را نمی کنند ولی در لیگ برتر ایران این کار انجام شده است. در زمان آقای رسول پناه این مشکل ایجاد شده است ولی ایشان کاری نکردند. از آنجایی که باید مدیران باشگاه سه ماه قبل از شروع لیگ لیستشان را به ما بدهند، کسی در باشگاه پرسپولیس این لیست را به ما نداد. ما حرفه‌ای عمل کردیم، ولی باشگاه چیزی نخواست.» 

تا فینال آسیا با پرسپولیس همکاری خواهیم داشت

جعفری ادامه داد:« آقای شکوری سه چهار روز قبل از شروع لیگ با من تماس گرفتند و چهار پنج ساعت صحبت کردیم و قول دادم که لباس را به آنها برسانیم. چهار روز قبل از شروع لیگ لباس ها را رساندیم. بازیکنان الان به خاطر نداشتن لباس زمستانی گلایه دارند ولی باید بدانند که مشکل از ما نیست. ما حرفه ای عمل کردیم ولی باشگاه حرفه ای عمل نکرد. بازیکنان لباس گرما و سرمای مناسبی ندارند و از سوی دیگر طراحی مناسبی هم نداشته ایم. با این حال برای جام باشگاه های آسیا طرحی جدید را به پرسپولیس خواهیم داد. قرار شده تا فینال در کنار پرسپولیس باشیم و بعد از آن ادامه این همکاری منوط به توافق خواهد بود.»

لباس‌های زمستانی پرسپولیس آماده است ولی ...

او در ادامه در مورد دلیل نرسیدن لباس های گرم بازیکنان تیم توضیح داد:« ما مشکلی نداریم و اجناس آماده است. ارسال اما برعهده ما نیست. تمام قراردادهایی که ما داریم، باید باشگاه یا فدراسیون لباس را تحویل بگیرد. ما کارمان این است و به صورت حرفه ای کار می کنیم. ما همه جا کار می کنیم. با باشگاه های زیادی در کشورهای مختلف کار می کنیم، ولی فقط با باشگاه های ایرانی چنین مشکلاتی را داریم.»  

پرسپولیس حرمت ما را نگه داشت ولی استقلال نه

جعفری بار دیگر با جمع بندی موضوع استقلال و پرسپولیس عنوان کرد:« زمان آقای سعادتمند به توافق رسیدیم. من دنبال ایجاد مشکل برای باشگاه ها نیستم و می‌خواهم باشگاه ها را به عنوان اسپانسر حمایت کنیم. با آقای سعادتمند جلسات خوبی داشتیم ولی با آمدن آقای مددی مسیر عوض شد و با وجود قرارداد یک لباسی را می پوشند و روی آن آرم تامین کننده مالی‌شان را می زنند. پرسپولیس اما احترام قرارداد را نگه داشت ولی استقلالی ها حرمت نگه نداشتند.»

نتوانستیم حجم زیاد پیراهن‌های تیم ملی را تولید کنیم

بخش بعدی صحبت های ما با نماینده برند آل اشپورت در ایران درباره قرارداد با فدراسیون برای تامین تمامی لباس های تیم ملی بود و او در واکنش به این موضوع و همچنین دلیل فسخ یکطرفه قرارداد توضیح داد:« ما قراردادی با فدراسیون امضا کردیم و قرار بود تمام رده های بانوان و آقایان تیم ملی را در خارج تامین کنیم. متاسفانه خوردیم به کرونا و دنیا هم همچنان درگیر این موضوع است. از آنجایی که حجم لباس‌هایی که باید برای تیم ملی تولید می کردیم خیلی بالا بود و شرکت هایی که برای ما کار تولید می کردند، تعطیل شده بودند، لباس سخت تولید می‌شد و شرکت های فعال نمی توانند این حجم از لباس را تولید کنند. هنوز هم این مشکل وجود دارد. بندی در قرارداد وجود داشت و ما با استناد به همین بند قراردادمان را با فدراسیون فسخ کرد؛ چرا که در این شرایط نه ما و نه هیچ شرکت دیگری توانایی تولید این حجم انبوه از پیراهن را ندارد. با این حال یک محموله جنس ارسال کردیم تا فدراسیون به مشکل نخورد. گفتیم با این اجناس فرصتی به دست می‌آورند و فرصتی دارند، تا با برندهای دیگر مذاکره کنند.» 

می‌توانیم لباس های داخلی برای فدراسیون تهیه کنیم

او سپس توضیح داد:« البته گفتیم از تولید داخلی می توانیم استفاده کنیم و حاضر به مذاکره هستیم که از داخل برای آنها پیراهن تولید کنیم. تولیدات داخلی ما برای رده های پایه و سایر تیم های ملی مناسب است و تیم بزرگسالان را می توانیم با تکنولوژی بالا از خارج کشور تهیه کنیم.»

مشکل حقوقی با فدراسیون نداریم

نماینده برند آل اشپورت در پاسخ به این سوال که آیا مشکل حقوقی به دلیل فسخ یکطرفه قرارداد میان این شرکت و مسئولان فدراسیون فوتبال ایجاد شده یا خیر، تاکی کرد و گفت:« نه به هیچ وجه. ما از بندهای موجود در قرارداد استفاده کردیم و مشکلی وجود ندارد.»

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها