کد خبر : 53621

نامه جدید استراماچونی که استقلالی ها را امیدوار می کند

نامه جدید استراماچونی که استقلالی ها را امیدوار می کند

غرامت استراماچونی حدود ۱/۳۴۵ میلیون یورو است. یعنی چیزی حدود ۴۵ میلیارد تومان! به این مبلغ پول‌هایی که مربی ایتالیایی قبلاً گرفته را هم اضافه کنید تا ببینید هر روز مربیگری او در ایران چقدر آب‌ خورده است!

به گزارش خبرورزشی، استقلال با استرا ۷ برد در لیگ و ۲ برد مقابل فجرسپاسی و گل‌ریحان در جام حذفی کسب کرد و البته ۲ باخت هم داشت (مقابل ماشین‌سازی و پرسپولیس)، حالا حساب کنید با غرامت ۱/۳۴۵ میلیون یورویی هر برد آبی‌ها با او چقدر آب خورده است. البته استرا مربی خوبی بود ولی باز هم ضعف مدیریت و قراردادهای عجیب بستن باعث شد او برود و حالا کوهی از بدهی برای استقلال باقی بماند. نکته اینجاست که استرا تا پایان لیگ بیستم با مربی ایتالیایی قرارداد داشت و باید تمام پول او را بدهد آن هم در حالی که قبلاً هم روی هم رفته چیزی حدود ۴۰۰ هزار یورو به او داده بود.

نکته اینجاست که اگر استراماچونی در این فاصله تیم پیدا کند، مبلغ قراردادش با تیم جدید از غرامتش کم می‌شود. مثلاً اگر او با تیم جدید قرارداد ۷۰۰ هزار یورویی ببندد این ۷۰۰ هزار یورو از ۳۵۴/۱ میلیون یورو کسر خواهد شد. در واقع استقلالی‌ها باید دعا کنند که استرا تیم پیدا کند چون در آن صورت کلی به سود تیم‌شان می‌شود.

استراماچونی ماه‌هاست که از ایران رفته ولی هنوز تیم پیدا نکرده! این هم جزو عجایب ماجرای او و استقلال است. روزی احمد سعادتمند در تلویزیون می‌گفت اگر استرا برگردد ما یک میلیون یورو سود می‌کنیم که احتمالاً منظورش همین غرامت ۱/۳۴۵ میلیون یورویی بود چون در آن صورت (البته اگر می‌آمد) این غرامت را نمی‌گرفت و نهایتاً پول قراردادش را می‌خواست که البته بازهم برخلاف ادعای سعادتمند یک میلیون یورو به نفع استقلال نمی‌شد.

استقلالی‌ها می‌خواهند بابت رأی فیفا و غرامت ۳۵۴/۱ میلیون یورویی شکایت کنند و البته امیدوارند که اتفاقات خوبی رخ دهد. دلیل آنها این است که آنها دو دست‌نوشته از استراماچونی دارند که نشان می‌دهد او خواستار کاهش مبلغ قراردادش شده بود به این دلیل که در نامه‌ای دیگر خواسته بود قرارداد ۲ ساله‌اش یک ساله شود! این دو دست‌نوشته استقلالی‌ها را امیدوار می‌کند ولی به هر حال باید دید فیفا در نهایت چه حکمی می‌دهد و آیا طبق روال بسیاری از پرونده‌ها، دوباره کار به دادگاه CAS می‌کشد یا نه؟

آنچه مسلم است اینکه در این ماجرا احتمال برنده شدن استقلال کم است ولی آنها تلاش خود را انجام می‌دهند تا حداقل ۱۵، ۲۰ درصد از غرامت ۱/۳۴۵ میلیون یورویی را کم کنند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها