کد خبر : 53618

واکنش استقلال به پرونده جدید استراماچونی

واکنش استقلال به پرونده جدید استراماچونی

از نظر صاحب‌نظران حقوقی استقلال به احتمال بسیار زیاد در پرونده مربی ایتالیایی خود شکست می‌خورد و در بهترین شرایط فقط می‌تواند از میزان مبلغ تعیین شده بکاهد!

به گزارش خبرورزشی، همان‌طور که از اواخر اسفند کاملاً مشخص بود و رسانه‌ها پیرامون آن هشدار داده بودند، سرانجام آندره‌آ استراماچونی پرونده شکایتش از استقلال را به طور کامل پیگیری کرد و فدراسیون جهانی فوتبال رأی بسیار سنگینی علیه طرف ایرانی داد.

البته با توجه به شکل عقد قرارداد با این مربی ایتالیایی و شرایطی که در آن مطرح شده بود، احتمال اینکه همه‌چیز به نفع استرا تمام شود، زیاد بود و متأسفانه باید این حقیقت تلخ را پذیرفت که برخلاف ادعای برخی از مدیران استقلال، احتمال اینکه پرونده در دادگاه تجدیدنظر نیز به سود طرف مقابل شود، اصلاً کم نیست، چون تجربه نشان داده معمولاً باشگاه‌های ایرانی در اغلب پرونده‌های بزرگی که به فیفا رفته است، مغلوب شده‌اند.

دلیل وقوع چنین اتفاقی نیز کاملاً مشخص است. طرف ایرانی متأسفانه همیشه طوری قرارداد می‌بندد که به نفع خارجی‌ها بوده و آنها دست بالا را داشته‌اند. دلیل دوم نیز عدم استفاده از مشاوران حقوقی مجرب برای پیگیری موارد است. به این دو مسئله باید بدقولی باشگاه استقلال در پرداخت دستمزد سرمربی ایتالیایی خودش را نیز اضافه کرد که به قول معروف، می‌شود قوز بالای قوز.

در همین رابطه اطلاعات جدیدی پیرامون پرونده استراماچونی به دست‌مان رسید که از صمیم قلب امیدواریم شرایط به گونه دیگری رقم بخورد و نماینده ایران واقعاً با این حجم از مشکلات مواجه نباشد ولی... 

کسر امتیاز و سقوط

پنجره نقل و انتقالات باشگاه استقلال تا همین چند روز قبل بسته بود و این باشگاه نتوانست از بازیکنان جدیدی که خرید، در پیکارهای لیگ قهرمانان آسیا استفاده کند. حالا به‌ فاصله کمتر از سه روز پس از بازگشایی این پنجره، دوباره خبر یک حکم سنگین دیگر علیه آبی‌پوشان ایرانی مطرح شده است. سرمربی ایتالیایی فصل گذشته استقلال علیه این باشگاه حکم گرفت و حالا آبی‌ها باید مبلغ یک میلیون و ۳۰۰ هزار یورو به استرا بپردازند. البته این حکم دادگاه بدوی بوده و استقلال می‌تواند درخواست تجدیدنظر بدهد ولی در صورت تأیید شدن حکم اولیه، طرف ایرانی علاوه بر پرداخت مطالبات سرمربی ایتالیایی، مبلغ بیشتری را نیز باید تحت عنوان هزینه دادرسی بپردازد. نکته بسیار خطرناکی که روز گذشته شنیدیم این است که داستان استرا صرفاً با بسته شدن پنجره نقل و انتقالات خاتمه پیدا نمی‌کند. یک منبع آگاه در این رابطه به شرط افشا نشدن نامش خطاب به خبرورزشی گفت: اصلاً تضمینی وجود ندارد که اگر استقلال دوباره محکوم شود و سر موعد مقرر مطالباتش را نپردازد، فیفا سیاست‌های تنبیهی خودش را با بستن پنجره نقل و انتقالات آغاز کند. البته این پنجره می‌تواند بسته شود ولی ماجرا به منزله آغاز راه خواهد بود و با توجه به رقم تعیین شده، بدون شک ماجرا به همین‌جا ختم نخواهد شد و بدحسابی استقلال می‌تواند زمینه برای کسر امتیاز از این تیم و حتی سقوط آبی‌پوشان به لیگ آزادگان را نیز فراهم کند! البته موارد فوق فقط در صورتی رخ می‌دهد که استقلال تحت هیچ شرایطی نخواهد یا نتواند مطالبات مرد ایتالیایی را بپردازد.

تخفیف و مدرک

چند ساعت پس از اعلام نظر فیفا پیرامون مرد ایتالیایی، باشگاه استقلال نیز بیانیه‌ای منتشر کرد و توضیحات خود در این رابطه را ارائه داد ولی کاملاً بدیهی است اگر قضیه به صورت جدی دنبال نشود، تبعات بسیار بدی برای آنها در پی خواهد داشت. در همین خصوص برخی از مسئولان باشگاه روز گذشته معتقد بودند با استفاده از یک تیم حقوقی به دنبال فراهم کردن شرایطی برای تدوین یک دفاعیه مناسب هستند تا بتوانند از حق استقلال تا آخرین لحظه ممکن دفاع کنند. البته استقلالی‌ها سیاست دیگری را نیز به موازات همین مسئله جلو می‌برند و آن، تخفیف گرفتن از استراماچونی است. از قرار معلوم در صورتی که استقلال در بررسی مجدد پرونده نیز بازنده شود آنگاه بحث تخفیف گرفتن از سرمربی اسبق به صورت جدی مطرح می‌شود. سیاستی که پیرامون شفر هم در دستور کار قرار گرفت ولی کارایی لازم را نداشت چون مرد آلمانی حتی یک دلار هم به استقلال تخفیف نداد.

کاهش مبلغ

واقعیت امر این است که اغلب صاحب‌نظران حقوقی واقف به امور ورزشی روز گذشته در گفت‌وگو با همکاران ما تأکید داشتند با توجه به حساسیت موضوع و اینکه پای یک باشگاه ایرانی در میان است، نمی‌خواهند حرف‌هایی بزنند که دل هواداران استقلال و مدیران این باشگاه را خالی کنند ولی از نظر آنها، استقلال به احتمال بسیار زیاد در پرونده مربی ایتالیایی خود شکست می‌خورد و در بهترین شرایط فقط می‌تواند از میزان مبلغ تعیین شده بکاهد که البته آن‌هم هنوز قطعی تلقی نمی‌شود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها