کد خبر : 53528

سیر تا پیاز دعوای تراکتور و استقلال بر سر رشید مظاهری

سیر تا پیاز دعوای تراکتور و استقلال بر سر رشید مظاهری

اختلافات باشگاه‌های فوتبال استقلال و تراکتور بر سر رشید مظاهری، وارد فاز جدیدی شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، ماجرای اختلاف باشگاه‌های فوتبال استقلال و تراکتور بر سر رشید مظاهری، ابعاد جدیدی پیدا کرده است. دروازه بان فصل گذشته تیم فوتبال تراکتور تصور نمی‌کرد برای حضور در تیم فوتبال استقلال با بن بستی که در حال حاضر مقابلش قرار گرفته است، روبرو شود.

طی چند فصل اخیر لیگ برتر فوتبال، موضوع فسخ یک طرفه قرارداد بازیکنان باشگاه تراکتور، یکی از موضوعاتی است که این باشگاه را بار‌ها متضرر کرده است. هر بار که چنین اتفاقی رخ داده است، مدیران وقت باشگاه تراکتور مصاحبه‌هایی انجام داده‌ و به هواداران اطمینان داده اند که با پیگیری ماجرا از حق باشگاه دفاع خواهند کرد. در عمل، اما اتفاقی که رخ داده، برخلاف ادعای مدیران تراکتور بوده است. تا کنون باشگاه تراکتور، در هیچ کدام از پرونده‌هایی که در آن بازیکنانش قرارداد خود را یک طرفه فسخ کرده اند، نتوانسته از مجاری قانونی اقدام مثبتی انجام دهد و همواره طرف دیگر دعوا بوده که پیروز شده است.

ترک تراکتور و حضور در استقلال، پیش از پایان فصل

رشید مظاهری، دروازه بان فصل گذشته تراکتور، جدیدترین موردی است که به صورت یک طرفه قرارداد خود را فسخ و با تیم استقلال قرارداد بسته است. او در حالی که فصل موفقی را با تراکتور پشت سر گذاشته بود، در آستانه دیدار حساس نیمه نهایی جام حذفی، تبریز را ترک و دیگر در تمرینات تراکتور حضور نیافت. تراکتور بدون مظاهری، دیدار‌های نیمه نهایی و فینال جام حذفی را پشت سر گذاشت و این در حالی بود که سنگربان سابق این باشگاه، مشغول مذاکره با دیگر باشگاه‌ها بود. در نهایت و در حالی که تراکتوری‌ها با اطمینان خاطر از محروم کردن مظاهری صحبت می‌کردند، این بازیکن با استقلال تهران به توافق رسیده و این باشگاه به صورت رسمی، خرید این بازیکن را اعلام کرد. به دنبال پیوستن مظاهری به استقلال، دعوای تراکتور با مظاهری وارد فاز جدیدتری شد و باشگاه استقلال نیز به یک طرف دیگر دعوا اضافه شد.

تاخیر در صدور حکم پرونده مظاهری و مطرح شدن شائبه تبانی

از زمانی که پای کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال، به ماجرا باز شد، شاهد یک فرآیند فرسایشی بوده‌ایم. این مرحله مدت زیادی طول کشید تا این که استقلالی‌ها ادعا کردند که رای به سود آن‌ها و مظاهری صادر شده است. در چنین شرایطی، باشگاه تراکتور ادعایی جنجالی را مطرح کرد. این باشگاه با انتشار بیانیه‌ای رسمی، دروازه بان سابق خود را به تبانی متهم کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است: "بدین وسیله به استحضار هواداران باشگاه تراکتور می‌رساند؛ رشید مظاهری، دروازه‌بان این باشگاه در فصل ۹۸- ۹۹ با رفتار  غیرحرفه‌ای، پیش از پایان فصل با حضور نیافتن در تمرین مورخه‌ سوم شهریورماه سال جاری و به تبع آن، غیبت در اردوی پیش از بازی نیمه‌نهایی جام حذفی تراکتور و نفت مسجدسلیمان، علنا با رفتار خود شائبه تبانی به نفع رقبای این تیم، یعنی تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس را در ذهن تداعی کرده است، چرا که او به شکل واضح از مصدومیت دیگر دروازه‌بانان این تیم، یعنی محمدرضا اخباری آگاهی کامل داشته است و می‌دانست غیبتش ضربه‌ی کاری بر پیکر تیم تراکتور خواهد بود؛ لذا با فرستادن پیام‌های مختلف جهت ترک تیم و فسخ قرارداد اقدام کرد. "

بیانیه در جواب بیانیه، در یک دور تباه

این بیانیه با واکنش وکیل رشید مظاهری روبرو شد. انتشار یک بیانیه بلند و مطرح کردن یک ادعای جدید، پاسخی بود که طرف دیگر دعوا به بیانیه طرف مقابل داشت. در بیانیه وکیل مظاهری، به دست برده شدن در قرارداد رشید مظاهری اشاره شد که این موضوع بعد جدیدی را از ماجرا باز کرد. بعدی که به نظر می‌رسد یک برگ برنده برای دروازه بان سابق تراکتور باشد. بر اساس ادعایی که در بیانیه مظاهری علیه باشگاه تراکتور مطرح شده، آمده است: "در قرارداد ثبت شده در سازمان لیگ فوتبال و قرارداد ارائه شده وکیل باشگاه تراکتورسازی در جلسه بررسی شکایت باشگاه تراکتورسازی از  مظاهری در کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال، تغییرات و الحاقاتی بدون اطلاع، هماهنگی و تائید  مظاهری در قرارداد داده شده بود؛ که با بررسی دقیق توسط کارشناس رسمی تشخیص خط و اثر انگشت دادگستری، تغییرات و الحاقات مشخص و محرز شده است. "

وکیل باشگاه تراکتور نیز در پاسخ به این ادعا در گفت‌و گویی اظهار داشت: "جعل به این معنی است که یک نفر با سوءنیت  شرطی را در قرارداد درج کند. ما زمانی که مبلغ قرارداد مظاهری را برای ۳ فصل مشاهده می‌کنیم به این نتیجه نمی‌رسیم که این دروازه بان با درج مبلغ، متضرر شده باشد. به طور اساسی، طرح موضوع جعل در شان فوتبال کشور و باشگاه تراکتور نیست و کارنامه و رزومه این باشگاه  مشخص است. "

علاوه بر این، مدیرعامل باشگاه تراکتور نیز بدون تایید و تکذیب ادعای وکیل مظاهری در این خصوص گفت: "هر قراردادی ممکن است که تغییراتی داشته باشد. خط خوردگی در قرارداد به معنی دست بردن و جعل نیست. من در زمان عقد قرارداد مظاهری حضور نداشته‌ام و نمی‌توانم در این باره نظر بدهم. البته مظاهری در جریان این موضوع بوده و تغییرات در قرارداد این دروازه بان از طریق نرم افزار‌های اجتماعی برای او ارسال شده است. به نظرم کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال باید به  این موضوع ورود و نتیجه را اعلام کند. "

خواسته جدید باشگاه تراکتور در پاسخ به ادعای سرپرست استقلال

بعد از این ماجراها، باشگاه استقلال اعلام کرد که دروازه بان جدیدش مشکلی برای همراهی این باشگاه در لیگ بیستم ندارد. محمودزاده، مسئول نقل و انتقالات سازمان لیگ فوتبال در گفت‌و گویی تلویزیونی به این موضوع واکنش نشان داد و گفت: "اگر باشگاه استقلال خواستار رجیستر شدن قرارداد رشید مظاهری باشد، این کار کاملا قانونی است و کارت بازی او صادر می‌شود؛ منتهی با شرایط پذیرفتن عواقب حقوقی توسط خود مظاهری، به این علت که او به صورت یک طرفه فسخ کرده است. "

این در حالی است که باشگاه تراکتور در ادعایی جدید اعلام کرده که موضوع از حیطه فدراسیون فوتبال فراتر رفته است و باید در مراجع قضایی به آن پرداخته شود. تراکتوری‌ها در یک بیانیه پر و پیمان و با استناد به ماده ٢۴ مقررات انضباطی فدراسیون فوتبال ایران مصوب ١٣٩٧که اعلام می‌کند چنانچه کمیته انضباطی در روند دادرسی متوجه وقوع جرمی شود که در صلاحیت کمیته انضباطی نباشد، موضوع را از طریق دبیرکل یا رئیس فدراسیون فوتبال در اسرع وقت به اطلاع مقامات صالح قضایی می‌رساند. تدوین این موضوع به عنوان یک قانون آمره که خلاف آن میسر نیست به این دلیل است که ارکان قضایی با اتکا به صلاحیت ذاتی مبادرت به دادرسی و صدور دادنامه کند؛ ادعای جدید خود را مطرح کرده اند.

به هر حال باید دید ادعای باشگاه استقلال و سرپرست این باشگاه مبی بر این که رای کمیته تعیین وضعیت به نفع مظاهری صادر شده و این بازیکن مشکلی بابت همراهی تیم استقلال ندارد، پایان بخش این دعوا خواهد بود یا اینکه تراکتوری‌ها خواهند توانست ادعای جدید خود را اثبات کنند و پرونده را در اختیار مقامات قضایی قرار داده و از آن مجرا کار را دنبال کرده و در نهایت پیروز دعوا شوند؟

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها