کد خبر : 53450

عصبانیت پرسپولیسی ها از حرف های پیروز قربانی

عصبانیت پرسپولیسی ها از حرف های پیروز قربانی

صحبت های پیروز قربانی در حاشیه دیدار پرسپولیس و سایپا باعث گلایه نیمکت نشینان پرسپولیس شد.

به گزارش خبرورزشی، تصویری که ما از بازی در تلویزیون و گیرنده‌های خود می‌بینیم توسط دوربینی ثبت می‌شود که در حال حرکت است. حرکت دوربین می‌تواند تفاوت‌های اساسی در نحوه دیدن بازی و تمرکز روی یک تصویر برای ما ایجاد کند و در نتیجه چشم ما همواره روی توپ است و شاید بسیاری از اتفاقات داخل زمین را نبینیم.

تمرکز اصلی شبکه‌های پوشش‌دهنده فوتبال این روزها بیشتر روی فردیت هر بازیکن است. ما در عصر نمایش زندگی می‌کنیم و تمرکز مداوم روی تک‌تک بازیکنان باعث شده آنها همواره در حال تست شدن برای رفتن به صفحه تلویزیون باشند. در خلال تصاویر پخش مجدد تلویزیون و عکس‌هاست که ما دعوت می‌شویم تا لذتِ وجدآور، درد، رنج، خستگی و ناامیدی بازیکنان را حس ‌کنیم. عملکرد کلی تیم به مجموعه‌ای از اطلاعات آماری در مورد بازیکنان تقلیل یافته است؛ تعداد گل‌ها در هر بازی، تعداد کارت‌های زرد و قرمز هر بازیکن، متوسط تعداد تکل‌ها، مسافت دویده شده در طول بازی و غیره.

این در حالی است که یک مسابقه فوتبال مملو از لحظات ناب و صحنه‌های احساسی، جنجالی و حاشیه‌ای است. به‌طور مثال باید به بازی نسبتاً پرسروصدای هفته اول لیگ بیستم اشاره کنیم. دیدار دو تیم سایپا و پرسپولیس مدافع ۴ عنوان قهرمانی لیگ برتر در ورزشگاه شهید دستگردی برگزار شد. پرسپولیس تهران توانسته بود در آخرین دیدار خود برابر سایپا (در لیگ نوزدهم) ۳ گل به این تیم بزند و تصور می‌شد شاگردان یحیی گل‌محمدی باز هم کار دشواری برابر تیم ابراهیم صادقی پیش‌روی نداشته باشند اما... بازیکنان با انگیزه سایپا با هدایت مربیان نسبتاً جوان خود توانستند مدافع عنوان قهرمانی و فینالیست لیگ قهرمانان آسیا را متوقف کنند. یکی از اتفاقات حاشیه‌ای این دیدار که از چشم بینندگان تلویزیونی پنهان ماند، کری‌های نیمکت دو تیم بود. شنیدیم نیمکت‌نشینان پرسپولیس و برخی از اعضای تیم از پیروز قربانی دستیار اول ابراهیم صادقی در این مسابقه شاکی و ناراحت شده‌اند.

گویا اوایل مسابقه روز جمعه، مربی استقلالی سایپا از کنار زمین به مجید علیاری مهاجم تیمش دستور می‌دهد که سیدجلال را دریبل بزند و از او رد شود. ظاهراً این دستور با لحنی صادر نشده که خوشایند نیمکت‌نشینان پرسپولیس باشد و... دیروز دو، سه تن از کسانی که جمعه گذشته روی نیمکت پرسپولیس نشسته بودند به ما گفتند: «از پیروز قربانی به‌عنوان یک فوتبالیست تحصیلکرده انتظار نداشتیم آن حرف‌ها را به قصد تخریب سیدجلال حسینی بزند. هرچه نباشد سیدجلال کاپیتان تیم ملی و یکی از پرافتخارترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران است.» جالب آنکه خود سیدجلال حسینی اصلاً این صحبت و فریادهای مربی سایپا را از داخل زمین نشنیده بود!

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها