کد خبر : 53421

گوچی ناجی پرسپولیس می شود؟

گوچی ناجی پرسپولیس می شود؟

با انجام نخستین دیدار پرسپولیس در لیگ بیستم و توقف مدافع عنوان قهرمانی مقابل سایپا با تساوی بدون گل، پرسپولیسی‌ها خیلی زود شکایت از نداشتن مهاجم شش‌دانگ و گلزن را آغاز کردند!

به گزارش روزنامه خراسان، با جدایی علی علیپور و مهدی ترابی، باشگاه پرسپولیس به درخواست یحیی گل‌محمدی، عیسی آل‌کثیر و آرمان رمضانی را جذب کرد تا در خط حمله جایگزین آن‌ها شوند، ضمن آن‌که مهدی عبدی، امیر روستایی و وحید امیری هم در لیست پرسپولیس حضور داشتند. با وجود درخشش آل‌کثیر و عملکرد خوب عبدی در لیگ قهرمانان، محرومیت آل‌کثیر شوک بزرگی به سرخ‌ها وارد کرد و همین مسئله در شروع لیگ اثر منفی‌اش را گذاشت.‌

پس از توقف پرسپولیس تقریبا از همه مسئولان و کادرفنی و پیشکسوتان این تیم بر جذب بازیکن و مهاجم جدید تاکید داشتند اما سوال این‌جاست که با وجود منع جذب مربی و بازیکن خارجی و جذب بازیکنان باکیفیت داخلی توسط دیگر تیم‌ها یحیی و پرسپولیسی‌ها چه گزینه‌ای دارند؟‌‌ واقعیت این است که گزینه‌های پرسپولیس محدود است، مگر آن‌که مثل زمان انتقال یحیی گل‌محمدی از شهرخودرو به پرسپولیس دوباره افراد بانفوذی برای انتقال ستاره‌های تیم‌های دیگر به اردوگاه سرخ وارد ماجرا شوند، همان‌طور که به گفته نماینده مشهد در مجلس در زمان انتقال یحیی به پرسپولیس وزیر صمت و وزیر ورزش به باشگاه شهرخودرو برای صدور رضایت‌نامه اجبار کرده بودند!

طی یکی، 2 روز اخیر مسئولان باشگاه از ابراهیم شکوری گرفته تا محمد علیپور عضو هیئت‌مدیره باشگاه پرسپولیس تاکید کرده‌اند پرسپولیس نیاز به جذب بازیکن جدید دارد. این در‌حالی است که حتی اگر بازیکن جدیدی هم جذب شود، طبق قوانین ‌ای‌اف‌سی امکان جذب بازیکن در بازی فینال آسیا وجود ندارد.    نیاز پرسپولیس به مهاجم حالا تبدیل به سوژه کاربران فضای مجازی شده و هواداران استقلال و دیگر رقبای پرسپولیس با ضرب‌المثل «خیاط در کوزه افتاد» مشغول کری‌خوانی برای سرخ‌ها و یحیی گل‌محمدی هستند!

آن‌ها با اشاره به فشارهایی که گفته می‌شد رسانه‌ها و افراد نزدیک به باشگاه پرسپولیس به وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال آورده‌اند تا قانون منع جذب بازیکن و مربی خارجی را برای جلوگیری از بازگشت آندره‌آ استراماچونی و جذب ستاره‌های خارجی توسط دیگر تیم‌ها از جمله سپاهان و تراکتور تصویب کنند، به پرسپولیسی‌ها کنایه می‌زنند که حالا خود دچار کمبود بازیکن شده‌اند و به‌خاطر قانون من‌درآوردی نمی‌‌توانند بازیکن خارجی به خدمت بگیرند!

البته در این‌بین برخی هم معتقدند وزارت و فدراسیون فوتبال به بهانه این‌که پرسپولیس نماینده ایران در فینال لیگ قهرمانان آسیاست و باید برای فصل آینده این مسابقات هم تقویت شود احتمالا این قانون من‌درآوردی را خیلی زود و به بهانه‌ای لغو می‌کند تا دست مدیران سرخ برای جذب بازیکن باز شود. یحیی گل‌محمدی 2 روز پیش لیست‌اش را به مسئولان باشگاه داده‌ که شامل چند اسم است و یک مهاجم و یک مدافع میانی می‌خواهد.

گویا مهاجم مورد‌نظرش رضا قوچان‌نژاد است بازیکن سابق تیم ملی و تیم زوله هلند. این برای چندمین بار است که گوچی در لیست خرید پرسپولیس و دیگر تیم‌های ایرانی قرار می‌گیرد. در زمان مربیگری برانکو هم صحبت از حضور گوچی در پرسپولیس بود اما درنهایت مخالفت خانواده او با حضور در لیگ ایران، قوچان‌نژاد را از سرخ‌ها دور کرد. سپس در مقطعی هم قوچان‌نژاد گزینه حضور در تیم‌های استقلال و تراکتور بود که بازهم مذاکرات به‌دلایل مختلف به نتیجه نرسید و لیگ ایران در حسرت حضور گوچی ماند. حالا هم پرسپولیس دوباره گوچی را می‌خواهد اما او بازیکن بدون تیم نیست و زوله به این راحتی‌ها به جدایی وی رضایت نخواهد داد. خانواده قوچان‌نژاد سال قبل‌ هم که وی از تراکتور پیشنهاد داشت، راضی به زندگی در ایران نشدند و او در اروپا ماند. انتقال وی به پرسپولیس گزینه بسیار خوب اما به نظر بسیار دور از دسترسی است و شاید برای همین باشد که اسم ایمان سلیمی و علیرضا ابراهیمی هم در لیست گذاشته شده است. 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها