کد خبر : 53220

پیش‌بینی بورس هفته آینده / 3 سناریو برای بازار بعد از انتخابات آمریکا

پیش‌بینی بورس هفته آینده / 3 سناریو برای بازار بعد از انتخابات آمریکا

بورس تهران در هفته بعد از انتخابات آمریکا چه خواهد شد؟ سه سناریو در پیش است. آیا بازار سهام هم مثل بازارهای ارز و طلا هیجانی رفتار خواهد کرد؟

به گزارش تجارت‌نیوز، بورس تهران در هفته بعد از انتخابات آمریکا چه خواهد شد؟ سه سناریو در پیش است. آیا بازار سهام هم مثل بازارهای ارز و طلا هیجانی رفتار خواهد کرد؟

اولین سناریو برای بورس هفته بعد، رفتاری مثل بازارهای ارز و طلا در روز پنجشنبه است. یعنی با پذیرش برد بایدن در انتخابات به دلیل افت قیمت دلار، ریزش شدید دسته جمعی در سهام رخ دهد.

دومین سناریو رفتاری متفاوت داشتن است. امکان دارد هرچند سهام دلاری واکنش منفی نسبت به برد بایدن در انتخابات آمریکا از خود نشان دهند اما سهام شاخص‌ساز یا سهام کمتر مرتبط با دلار آن قدر رشد خوبی داشته باشند که روند بازار سهام یک روند صعودی قابل توجه شود. یا اینکه به دلیل ریزش قیمت در دو بازار طلا و دلار، نقدینگی جدید وارد بازار سهام شود و روند بورس را صعودی کند.

در سناریو سوم ممکن است مجددا برد ترامپ محتمل‌تر شود که آن وقت به دلیل برگشت قیمت دلار، احتمالا شاخص بورس روندی مشابه روز چهارشنبه خواهد داشت. این سناریوهای مورد اشاره به ترتیب محتمل بودن مورد اشاره قرار گرفتند. با این حال اخباری غیر از اخبار انتخابات آمریکا نیز ممکن است در روند بازار سهام هفته بعد تاثیر داشته باشند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها