کد خبر : 53206

خاطره جالب اولین شاگرد ایرانی مارادونا

خاطره جالب اولین شاگرد ایرانی مارادونا

محمدرضا خلعتبری درخصوص تجربه اش از کار کردن با مارادونا گفت: در رفتار ایشان ذره‌ای غرور و تکبر ندیدم. اتفاقاً مارادونا یک انسان بسیار مهربان بود.

به گزارش خبرورزشی، محمدرضا خلعتبری یک فصل را در تیم الوصل امارات شاگرد دیگو آرماندو مارادونا بود. رابطه صمیمانه این دو نفر در آن مقطع حتی در رسانه‌های اماراتی بازتاب زیادی داشت. با خلعتبری درخصوص بیماری به وجود آمده برای مربی سابقش صحبت کردیم که گفت: خدا را شکر مشکل مارادونا جدی نبود و با یک جراحی برطرف شد. نمی‌توانم کتمان کنم من علاقه بسیار زیادی به ایشان داشته و دارم و در فصل ۲۰۱۲-۲۰۱۱ روزهای خیلی خوبی را کنار این اسطوره بزرگ و محبوب دنیای فوتبال سپری کردم. هنوز هم نمی‌دانم چطور از همان روز اولی که سر تمرین الوصل رفتم، مورد توجه و محبت مارادونای بزرگ قرار گرفتم.

مشخص بود ایشان احساس خوبی نسبت به من دارد. در رفتار ایشان ذره‌ای غرور و تکبر ندیدم. اتفاقاً مارادونا یک انسان بسیار مهربان بود. می‌دانست همه بازیکنان دوست دارند از او یادگاری بگیرند. قبل از هر بازی دو پیراهن و یک استوک که نامش روی آنها حک شده بود، به رختکن می‌آورد و بین حاضرین قرعه‌کشی انجام می‌داد که یک بار من برنده دریافت پیراهنش شدم و هنوز پیراهن شماره ۱۰ تیم ملی آرژانتین که نام مارادونا پشت آن حک شده را به عنوان یک یادگاری بسیار ارزشمند حفظ کرده‌ام. 

خلعتبری درخصوص ملاقات کارلوس کی‌روش با مارادونا در امارات گفت: ما با تیم الوصل به فینال جام خلیج فارس راه‌ یافته بودیم. بازی رفت را در بحرین ۳- یک بردیم. آقای کی‌روش برای بازی رسمی ایران و قطر مرا می‌خواست و چون آقای مارادونا اجازه نداده بود، سرمربی وقت تیم ملی حضوری به امارات آمد و مارادونا را متقاعد کرد اجازه بدهد من برای بازی مهم تیم ملی در اختیار تیم کشورم باشم و به مارادونا گفت شما بازی رفت را در خاک بحرین برنده شده‌اید و غیبت خلعتبری خیلی به چشم نمی‌آید که در نهایت آقای مارادونا به من اجازه داد اردوی تیم الوصل را ترک کنم. البته به صورت قانونی حق با تیم ملی بود ولی بزرگی آقای مارادونا سبب شده بود سرمربی وقت تیم ملی نخواهد موجبات ناراحتی او فراهم شود و به نوعی احترام مرد بزرگ دنیای فوتبال جهان را حفظ کرد.

متأسفانه در بازی برگشت که در امارات برگزار شد، در دقیقه پنجم بازی دروازه‌بان الوصل و چند دقیقه بعد مدافع تیم کارت قرمز گرفتند و الوصل ۹ نفره شد و تیم باشگاهی‌ام در وقت‌های قانونی ۳- یک باخت و چون بازی رفت را ۳- یک برده بودیم، کار به ضربات پنالتی کشید و تیم بحرینی قهرمان جام شد. 

از خلعتبری خواستیم خاطره‌ای از مارادونا تعریف کند که گفت: یادم هست برای بازی تنیس‌فوتبال همیشه مرا به عنوان یارش انتخاب می‌کرد. از نقاط مختلف جهان برای دیدن مارادونا به امارات سفر می‌کردند و گاهی سه روز پشت در محل تمرین منتظر می‌ماندند تا بتوانند با او یک عکس یادگاری بگیرند. بارها اتفاق افتاد که ما دیدیم مردم از دیدن مارادونا به‌قدری هیجان‌زده می‌شدند که اشک شوق از چشمان‌شان جاری می‌شد. یک خاطره جالب هم دارم؛ با الاهلی بازی داشتیم و همسر ایشان در جایگاه نشسته بود و با چند هوادار تیم الاهلی جروبحثش شد. کنار زمین شلوغ شد و مارادونا نتوانست به سمت راه‌پله‌ها برود و ناگهان از فنس بالا رفت که زورشان نمی‌رسید ایشان را پایین بکشند. در نهایت تمام مسئولان ورزشگاه و باشگاه حریف سراغ مارادونا آمدند و از او عذرخواهی کردند. همچنان معتقدم برای من یک توفیق بزرگ و یک افتخار فراموش‌نشدنی است که یک سال کنار چنین بزرگی کار کردم. امیدوارم خداوند به مارادونا عمر طولانی و سلامتی بدهد. مهاجم سپاهان درخصوص بازی اول تیمش در لیگ برتر گفت: شنبه در شهر سیرجان مهمان گل‌گهر هستیم و می‌خواهیم با پیروزی لیگ را شروع کنیم و امیدوارم بازی خوبی باشد. گل‌گهر با جذب تعداد زیادی از بازیکنان خوب تیم‌ها حالا به حریفی سرسخت برای همه تبدیل شده است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها