کد خبر : 53122

فکری : به من گفته بودند استقلالی ها گستاخ شده اند

فکری :  به من گفته بودند استقلالی ها گستاخ شده اند

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: قبل از اینکه به تیم اضافه شوم خیلی ها به من گفتند بازیکنان این تیم گستاخ شده اند ولی در این مدت چیزی جز احترام و خوبی از آنها ندیدم.

به گزارش فارس، محمود فکری در خصوص حضورش در استقلال و اینکه می شد حدس زد وی یک روز به عنوان سرمربی این تیم انتخاب می شود اظهار داشت: من سال 86 زمانی که بازی می کردم اولین تجربه مربیگری را در لیگ برتر داشتم. در آن زمان به شیرین فراز با آقای یشیچ رفتیم و بعد از جدایی وی چند بازی سرمربیگری را در لیگ برتر تجربه کردم.

 حضور در لیگ 2 برایم تجربه خوبی بود

وی افزود: بعد از آن با آقای قلعه نویی به عنوان دستیار فعالیت کرده و کارم را به عنوان مربی شروع کردم. سال بعد دوباره به لیگ یک در شیرین فراز رفتم، سپس به عنوان دستیار آقای مظلومی در استقلال و مس کرمان حضور داشتیم. سپس به صبا رفتم و یک سال بعد به تیم شهرداری جویبار در لیگ 2 رفتم.در آن سال خوب کار کردیم و حضور در لیگ دسته دوم برایم تجربه خوبی بود.

اصولم زیر پا برود حتی شرایط خوب را رها می کنم

سرمربی تیم استقلال تصریح کرد:بعد از حضور در لیگ 2 مجددا به همراه آقای قلعه نویی به استقلال برگشیم. بعد از آن در نساجی، آلومنیوم اراک، نفت مسجد سلیمان، نساجی، خوشه طلایی، شاهین بوشهر، دوباره نساجی و سپس به استقلال آمدم. در شاهین هم تیم خوبی بسته بودیم ولی من دوست ندارم به هر قیمتی در هر جایی بمانم، اگر اصولم زیر پا برود ممکن است حتی یک شرایط خوب را رها کنم و بروم.

فکری در خصوص اینکه آیا درست است بلافاصله بعد از خداحافظی بازیکنان مربی شوند عنوان کرد: مربیگری مثل بازی کردن است. مثلا در زمان فوتبال بازیکن از نوجوانان به جوانان و ... می رسید و در مربیگری هم شرایط همین است. قطعا همین پله پله جلو رفتن به تجربیات شما اضافه می کند و می تواند دست مربی را بگیرد.

مدیران نساجی گفتند خواستی به استقلال بروی کمکت می کنیم

وی با بیان اینکه دوست داشت قشنگ تر از نساجی به استقلال برود گفت: سال قبل زمانی که به نساجی رفتم مدیران این باشگاه گفتند به هیچ جا فکر نکن و اگر روزی خواستی به استقلال بروی تو را کمک می کنیم. من هم با آقای حدادیان و هم امیری رفاقت داریم و دیدید که در لیگ گذشته نتایج خوبی در کنار هم گرفتیم. همه چیز خوب پیش رفت تا گزینه هدایت استقلال شدم.

بین من، نساجی و استقلال رابطه ماورایی وجود دارد

سرمربی فصل گذشته نساجی تاکید کرد: من همه مذاکراتم با استقلال را به مسئولان نساجی منتقل کردم ولی نمی دانم چرا مسیر به سمت خوبی پیش نرفت. در نهایت استعفا دادم هر چند دوست داشتم رفتن من از نساجی به استقلال قشنگ تر باشد. من در زمان بازی کردنم هم از نساجی به استقلال آمدم. نساجی خانه اول من بود و فوتبال حرفه ای ام را از تیم استانم شروع کردم. باز هم مربیگری حرفه ای ام را از نساجی شروع کردم و ظاهرا یک رابطه ماورایی بین من و نساجی و استقلال وجود داشت.این فکر برای من همیشه مقدس بود.

فکری تصریح کرد: البته هنوز اتفاقات بدی نیفتاده است. آنها 2 راه دارند، یک اینکه نساجی از من شکایت کند و دوم اینکه مسئولان نساجی راه قشنگ را انتخاب کنند و با یک مذاکره کار را حل کنند.

نساجی 7 میلیارد خواست و به همین دلیل گفتم باید خانه ام را بفروشم

وی در خصوص اینکه گفته بود خانه اش را می فروشد و غرامت نساجی را می دهد عنوان کرد: من آن حرف را زدم چون واقعا استقلال نباید غرامت من را بدهد. رضا حدادیان آدم با معرفتی است ولی آنها 7 میلیارد غرامت خواسته اند. جریمه قرارداد من 3.5 میلیارد است که باید پرداخت شود به همین دلیل آن رقم درخواستی با قرارداد جدید من همخوانی نداشت و به همین دلیل گفتم شاید باید خانه ام را می فروختم.(با خنده)

* باشگاه برای جذب بازیکنان به موقع عمل کرد

سرمربی تیم استقلال در خصوص اینکه بازیکنان جدید این تیم با نظر چه کسی خریداری شده اند گفت: بعد از جدایی مجیدی و حضور نامجو مطلق کمی فاصله افتاد. باز هم بعد از بازی های آسیایی فاصله ای ایجاد شد تا من اضافه شوم ولی به نظرم مسئولان استقلال کار خوبی کردند چون ممکن بود بازیکنان خوب از دست بروند. امیدوارم پنجره نقل و انتقالاتی استقلال هم باز شود تا از همه نفرات استفاده کنیم.

 اگر از تیم راضی نبودم هدایت استقلال را قبول نمی کردم

فکری تاکید کرد: وقتی قرار باشد برای پایین جدول بازیکن بگیرید شاید نشود همه جور بازیکن گرفت اما در استقلال باید بازیکنان با کیفیتی جذب شود. مثلا هیچ مربی نمی تواند بگوید رشید مظاهری که گلر ملی است را نمی خواهد. اینکه بگویم از نقل و انتقالات راضی هستم یا نه را نمی توانم بگویم ولی اگر نبودم مسئولیت آن را قبول نمی کردم.

*منیت ها در استقلال باید کنار برود و هواداران خادم و خائن را بشناسند

سرمربی استقلال ادامه داد: مشکلات استقلال چیزهای دیگری است. مثلا مشکلات از درونش است که باید حل شود. امیدوارم امسال در قبال مشکلات صبوری کنیم و منیت ها کنار برود و همه «ما» شده تا موفق شویم.هواداران باید خادمین و خائنین به استقلال را بشناسند تا ان شاالله طرفداران ما سربلند باشند.

5-6 ماه گذشته جزو سخت ترین سالهای استقلال بود

وی که با برنامه فوتبال برتر صحبت می کرد در خصوص اینکه خلیل زاده مدعی شد مبلغ قرارداد شفر پرداخت شده است عنوان کرد: جا دارد از خلیل زاده و اعضای هیات مدیره تشکر کنم که در حال تلاش هستند. این 5-6 ماه که گذشت جزو سخت ترین سالهای استقلال بود. مدارکی را دیدم که متوجه شدم تمام بدهی ها پرداخت شده است. شاید خود ما از نظر اخلاق دور شدیم اما خارجی ها نباید چنین کاری کنند. اینکه پول شفر را دادند و او گروکشی برای طلب پسرش کند کار خوبی نیست.امیدوارم او هر چه سریعتر نامه را بدهد تا مشکل ما حل شود.

 از زمانی که آمدم در هیات مدیره منیت ندیدم

سرمربی تیم فوتبال استقلال در خصوص اینکه سال گذشته هیات مدیره با هم مشکل داشتند و امسال شرایط چگونه است خاطرنشان کرد: از زمانی که من آمدم فضای حاکم فضای خوبی است. منیت را کمتر دیده ام و اینکه کسی بخواهد کار را به نام خودش تمام کند را مشاهده نکردم. هر موفقیتی حاصل شود مطمئنا کار تیمی است. 

 3 بازیکن کرونایی ما مشکلی برای هفته اول ندارند

فکری در خصوص آمادگی تیمش برای هفته اول  و اینکه بازیکنان مبتلا به کرونای تیمش بهبود پیدا کردند یا خیر تصریح کرد: مهدی پور، دانشگر، اسماعیلی در این 2 هفته کرونا گرفتند ولی تست آنها منفی شده و مشکلی برای همراهی تیم ما ندارند.

 تماشاگران که نیستند فشار روی نادری کمتر است

وی در خصوص حضور نادری در استقلال عنوان کرد: نادری جزو بازیکنان خوب فوتبال ایران است. اگر او آسیب نبیند می تواند به ما کمک کند. ما در سمت چپ مشکل داشتیم ولی با بازگشت میلیچ و حضور نادری مشکلات ما حل خواهد شد. با توجه به اینکه الان شرایط کرونا باعث شده تا تماشاگران در استادیوم نباشند ممکن است فشار روی نادری کمتر باشد ولی او باید خودش فشارهای مجازی را کنترل کند. از بازیکنان بزرگتر تیم هم خواسته ایم به این بازیکن کمک کنند.

شاید منظور خطیبی از قرارداد 21 میلیاردی دیاباته بوده است

سرمربی تیم فوتبال استقلال در خصوص رقم قرارداد بازیکنان استقلال و اینکه حرف و حدیث های زیادی مطرح شده و  اینکه خطیبی ادعا کرده استقلال بازیکن 21 میلیاردی در اختیار دارد گفت: شاید منطور او شیخ دیاباته بوده است چون با نرخ ارز ممکن است به این رقم برسد. ما نساجی را با 12-13 میلیارد بستیم. در استقلال و پرسپولیس همیشه شرایط همین است و وقتی قرار است بازیکنی به این دو تیم برود رقم قرارداد او افزایش پیدا می کند. در رئال و بارسا هم شرایط همین است و وقتی یک بازیکن می گیرند رقم قرارداد او بالا است.

 قرار باشد رقم قرارداد بازیکنان کسر شود دچار چالش می شویم

وی در خصوص اینکه برخی بازیکنان استقلال فصل قبل خوب کار نکردند اما رقم قرارداد آنها در این فصل افزایش پیدا کرد عنوان کرد: باید دید مربی چقدر به یک بازیکن نیاز دارد. من هم دوست دارم یک مدیر بیاید و از حالا رقم قرارداد فصل بعد من را زیاد کند! این را باید مدیر پاسخگو باشد. الان قرارداد بازیکنان ما بسته شده و اگر قرار باشد رقم قراردادها کسر شود برای ما یک چالش ایجاد می کند. طبیعتا ممکن است این موضوع رو ذهن بازیکن ما مشکل ایجاد کند.

بازی ها در موعد مقرر برگزار شود بهتر است

فکری در خصوص اینکه در تمرینات و بازی ها پروتکل رعایت نمی شود عنوان کرد: این موضوع درست است. مطمئنا اگر 10 روز بازی ها را عقب بیندازند کرونا از بین نمی رود.بنابراین اگر بازیها سر فرصت برگزار شود بهتر است.

می خواستیم موضوع پزشکان تیم حل شود اما کوتاه نیامدند

سرمربی استقلال در خصوص جدایی دکتر نوروزی خاطرنشان کرد: بعد از اتفاقات قطر و اینکه استقلال سال سختی را پشت سر گذاشت مشکلاتی به وجود آمد و اتفاقاتی رخ داد. بعد از معرفی من در همان داخل زمین از کادر پزشکی عذرخواهی کردم و از مجموعه تیم خواستم همه به هم احترام بگذاریم. متاسفانه سوء تفاهمایی بین کادر پزشکی و بازیکنان به وجود آمد اما هر کاری کردیم که این مساله برطرف شود، نشد. کادر پزشکی استقلال در این زمینه کوتاه نیامد، این را هم بگویم که من با دکتر نوروزی رفت و آمد خانوادگی داریم.

بیشترین انرژی را برای حل مشکل دکتر نوروزی صرف کردم

وی یادآور شد: دکتر نوروزی با سابقه است و فکر می کنم نصف باشگاه را باید به نام دکتر نوروزی بزنیم! خود من از سید حسین حسینی خواستم از دکترهای تیم عذرخواهی کند تا انرژی زیادی صرف این موضوع نشود اما حالا بیشترین انرژی را صرف این موضوع کردیم. باز هم می گویم دوست دارم شخص دکتر نوروزی را در اختیار داشته باشیم. خود بازیکنان هم نگاه خیلی مثبتی به تیم داشته باشیم.

حسینی در استقلال می ماند و جایی نمی رود

فکری در خصوص اینکه آیا حسینی از استقلال جدا می شود عنوان کرد: حسین حسینی در تیم می ماند، ما آنها را حفظ می کنیم و کسی را از دست نخواهیم داد. در مورد مظاهری هم باید بگویم رای به سود وی اعلام شده ولی بحث پنجره نقل و انتقالات ما است که باید حل شود وگرنه فکر نمی کنم مساله دیگری در مورد مظاهری وجود داشته باشد.

سرمربی تیم استقلال در خصوص اینکه آیا ممکن است بازیکن جدیدی به این تیم اضافه شود عنوان کرد: بازیکن لیگ برتری نمی تواند اضافه شود اما اگر بازیکن ایرانی باشد که در بیرون از ایران باشد می توانیم او را جذب کنیم. اگر به چنین بازیکنی برسیم اضافه خواهیم شد.

باید ببنیم مسلمان می تواند به ما کمک کند یا نه

وی در خصوص اینکه آیا مکن است محسن مسلمان به این تیم اضافه شود تصریح کرد: هنوز نه ولی می توانیم روی او فکر کنیم که ببینیم می تواند به ما کمک کند. 

کریمی در ایران حتما برای استقلال بازی می کرد

فکری در خصوص جدایی کریمی از استقلال عنوان کرد: جا دارد از هیات مدیره استقلال تشکر کنم که تلاش کردند و زحمت کشیدند. علی نامداری هم به تیم ما کمک کرد. ما در مجموع تیم خوبی داریم ولی  نشد کریمی را حفظ کنیم. شاید اگر او در ایران می ماند حتما در تیم ما بازی می کرد. او قراردادی با ما نداشت و برایش آرزوی موفقیت می کنیم.

سرمربی تیم استقلال د خصوص اینکه گفته می شود قرارداد نادری را خودش پرداخت می کند گفت: استقلال قطعا به نادری کمک می کند ولی در قرارداد او آمده که پول رضایتنامه اش را خودش پداخت کند.

قبل از آمدن به استقلال گفتند بازیکنان گستاخ شده اند

وی در خصوص شایعه درگیری اش با ووریا غفوری عنوان کرد: قبل از اینکه به استقلال بیایم هر کسی را می دیدم در مورد رفتار بازیکنان صحبت می کرد. به من گفته بودند بازیکنان استقلال گستاخ شده اند اما آنها را که می بینیم بسیار مرتب و منظم و با احترام هستند. من در این مدت چیزی را ندیدم. به خود غفوری گفتم کار به شکلی پیش رفته که حتی قومیت شما را هم زیر سوال می برند.

برخی ها وقتی عقب افتادند حواشی را به استقلال منتقل کردند

فکری ادامه داد: به او گفتم می خواهند کرد بودن شما را زیر سوال ببرند در حالی که آنها خیلی مهربانی کردند.کردها مردمان بسیار مهربانی هستند و  با لرهای بختیاری روزگار گذراندم. استقلال در حال شکل گیری بود و تیم های دیگر عقب افتادند ولی بلافاصله این حواشی را به ما منتقل کردند و متاسفانه از آنها استقبال هم شد. نمونه اش همین کادر پزشکی که امیدوارم مشکل آنها حل شود.

* دین محمدی نتوانست با ما کار کند

سرمربی تیم استقلال با اشاره به وضعیت کادر فنی این تیم گفت: سیروس دین محمدی نتوانست با ما کار کند و ممکن است فرد دیگری را اضافه کنیم.امید دفتری، حنیف عمران زاده، عزیزیان، برهانی و ...  هم با ما کار می کنند و امیدوارم از توانایی آنها استفاده کنیم.

وی با بیان این مطلب که وقتی ازدواج کردم به خواهر همسرم می گفتند که شوهر خواهرت خشن است گفت: واقعا قلب مهربانی دارم ولی زمانی که بازی می کردم در بیرون از زمین با داخل زمین خیلی تفاوت داشتم. جا دارد از پیشکسوتان استقلال تشکر کنم، آنها از من حمایت کردم و از همه آنها دعوت می کنم به تمرینات بیایند تا با کمک آنها و هوادارانمان فضای خوبی را ایجاد کنیم و سال خوبی را داشته باشیم.

*برای قهرمانی تلاش می کنیم

فکری در پاسخ به این سوال که استقلال در لیگ بیستم چه مقامی کسب می کند عنوان کرد: استقلال همیشه باید مدعی قهرمانی باشد تا روز آخر. ما تلاش می کنیم قهرمان شویم ولی مطمئنا تیم های دیگری هم برای قهرمانی بسته شده اند. تیم هایی که بتوانند جزئیات را رعایت کنند موفق می شوند. استقلال همیشه باید مدعی قهرمانی باشد و ما هم برای این موضوع تلاش می کنیم. تیم ما واقعا از نظر بازیکن پتانسیل قهرمانی دارد ولی نیازمند این هستیم که همه چیز خوب پیش برود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها