کد خبر : 53003

دفاع ضمنی کنعانی زادگان از رفتن شجاع

دفاع ضمنی کنعانی زادگان از رفتن شجاع

مدافع پرسپولیس گفت: پوشیدن پیراهن پرسپولیس افتخاری بزرگ برای من و هر فوتبالیستی است. من هم دوست دارم با پیراهن پرسپولیس برای همیشه از فوتبال خداحافظی کنم اما باید شرایط را هم سنجید.

به گزارش خبرورزشی، محمدحسین کنعانی‌زادگان مدافع ۲۶ ساله پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا یکی از بهترین‌های این تیم بود. او کنار شجاع خلیل‌زاده بهترین خط دفاع این رقابت‌ها را ساخت؛ زوجی که در تیم ملی و بازی دوستانه با ازبکستان نیز کنار یکدیگر امتحان شدند و...  

حالا کنعانی‌زادگان باید بازی بدون شجاع را تمرین کند. البته سیدجلال حسینی به عنوان کاپیتان باتجربه پرسپولیس کنار کنعانی‌زادگان حضوردارد. مدافع باتجربه‌ای که شماره ۶ پرسپولیس او را یک الگوی خوب برای بازیکنان جوان‌تر قرمزها می‌داند. امروز در حالی با کنعانی‌زادگان همکلام شدیم که نگران وضعیت دو دوست خود بود که ظاهراً به کرونا مبتلا شده‌اند و...  با این مدافع بی‌پیرایه و دوست‌داشتنی دقایقی همکلام شدیم و از هر دری صحبت کردیم. ماحصل آن را می‌توانید در زیر بخوانید:

اوضاع و احوال حسین کنعانی‌زادگان چطور است؟

خدا را شکر که سرحال و سلامت هستم اما نگران دو تن از دوستانم شدم. متأسفانه شنیدم مبتلا به کرونا شده‌اند و این ویروس شوم ظاهراً نمی‌خواهد دست از سر مردم ما و دنیا بردارد. 

می‌دانیم خودت از جمله بازیکنانی هستی که خیلی رعایت می‌کنی؟

بله، من و اغلب بازیکنان پرسپولیس از همان روزهای اول این بیماری را جدی گرفتیم اما به هر حال جامعه به خاطر شیوع ویروس کرونا ملتهب است. دل هر آدمی با شنیدن خبر درگذشت هموطنانش به درد می‌آید. امیدوارم هرچه زودتر واکسن یا داروی این بیماری کشف و مردم جهان خلاص شوند. 

می‌خواهیم ادامه مصاحبه را با یک سؤال درباره شجاع خلیل‌زاده آغاز کنیم. مدافعی که خیلی با هم اخت و هماهنگ شده بودید. درست است؟

دقیقاً همین‌طور است. من و شجاع چشم‌بسته همدیگر را در زمین پیدا می‌کردیم. البته آقاسیدجلال هم همین شرایط را دارد و خیلی وقت‌ها ما سه نفر با هم بازی کردیم. آقاسید هنوز به عنوان بزرگ‌تر ما در تیم حضور دارد و قوت قلب پرسپولیس است. 

پس از قطعی شدن جدایی شجاع خلیل‌زاده به خودش چیزی نگفتی؟

نه، من دوست داشتم شجاع در پرسپولیس بماند و به تیم کمک کند. او یک فوتبالیست فنی و خوب است و اخلاق بسیار خوبی هم دارد اما این تصمیمی است که گرفته و امیدوارم موفق باشد. شجاع در سال‌های اخیر خیلی برای پرسپولیس زحمت ‌کشید و این موضوع را نمی‌توان نادیده گرفت. او دوست خوبی برای من و همه بازیکنان پرسپولیس است. 

حالا باید با سیدجلال زوج جدید مرکز خط دفاع پرسپولیس را تشکیل بدهید؟

یک چیزی را درباره آقاسید بگویم که واقعاً یک الگوست. همیشه یک ساعت و نیم یا حتی ۲ ساعت زودتر از شروع تمرین سر زمین می‌آید. من حتی چند باری زود آمدم ببینم قبل از آقاسید به ورزشگاه محل تمرین رسیدم یا نه که دیدم او زودتر آمده است! اعتراف می‌کنم هیچ بازیکنی نمی‌تواند زودتر از سیدجلال حسینی سر تمرین حاضر شود. 

در حال حاضر و پس از جدایی شجاع خلیل‌زاده، پرسپولیس فقط دو مدافع میانی به اسامی سیدجلال حسینی و محمدحسین کنعانی‌زادگان دارد. این موضوع شاید باعث نگرانی هواداران باشد. در این رابطه صحبتی نداری؟

احسان حسینی را از قلم انداختید. به نظرم احسان می‌تواند همین امسال پدیده ما شود. او سه، چهار سالی می‌شود در پرسپولیس بازی می‌کند و تجربه خوبی دارد. به نظرم در فصل جدید فرصت خوبی برای احسان حسینی فراهم شده که خودش را بیشتر نشان دهد و هواداران نگران نباشند. 

محمدحسین کنعانی‌زادگان، سیدجلال حسینی و شجاع خلیل‌زاده

ظاهراً تعداد مدافعان میانی شما به قدری کم است که یحیی گل‌محمدی و کریم باقری در بازی‌های درون‌تیمی به عنوان دفاع وسط پا به توپ می‌شوند؟

حقیقتش را بخواهید آقایحیی یک بار کنارم به عنوان دفاع وسط بازی کرد و یک مرتبه هم روبه‌روی من در این چند روز به عنوان مهاجم بازی کرده است. وقتی کنار هم به عنوان دو دفاع مرکزی بازی کردیم، برنده شدیم اما وقتی به عنوان مهاجم روبه‌رویم بازی کرد دیگر برنده‌ای در کار نبود. هرچند آقا یحیی در بازی‌های درون‌تیمی وقتی بازی می‌کند، خودش هم داور می‌ایستد و اصلاً هم دوست ندارد تیمش بازنده شود! هرجوری شده می‌خواهد برنده بازی درون‌تیمی شود و (‌با خنده ادامه می‌دهد) البته این نشان از شخصیت برنده او دارد که از باخت بیزار است و این مسئله را در وجود ما هم نهادینه کرده است. 

و کریم باقری؟

آقاکریم هم همین‌طور و خدا را شکر ما کادر فنی آماده و سرحالی داریم. حمیدخان مطهری یا آقاداود و بقیه مربیان ما همگی از لحاظ بدنی کاملاً آمادگی لازم را دارند. 

پس اگر لازم باشد گل‌محمدی و باقری می‌توانند برای پرسپولیس بازی کنند؟!

این دو عزیز در حال حاضر مربیگری می‌کنند اما همان‌طور که گفتم فُرم خوب بدنی خود را حفظ کرده‌اند. می‌خواهی برای ما حاشیه درست کنی داداش؟!

نه بابا! شوخی کردم. راستی ال‌کلاسیکو را دیدی؟

هم دیدم و هم با تمام احترامی که برای آقایحیی (گل‌محمدی) قائلم باید بگویم دوران حکومت بارسا در اسپانیا تمام شده است. رئال‌ مادرید دوباره در اسپانیا آقایی می‌کند و خیلی هم راحت ال‌کلاسیکو را برد. 

راموس هم پنالتی زد و گل شد.

راموس یک مدافع میانی کامل است که در دفاع، سرزنی و تکل زدن موفق است و گلزن ماهری است. هرچند من خودم ویرجیل فن دایک را ترجیح می‌دهم. دوستانم می‌گویند بازی‌ام شبیه مدافع لیورپول است. طفلکی در بازی با اورتون بدجوری مصدوم شد. 

تو که طرفدار کمپانی بودی!

این لقبی بود که هواداران پرسپولیس به من دادند و از آنها ممنونم. کمپانی یکی از بهترین مدافعان تاریخ لیگ برتر انگلیس و منچسترسیتی بوده اما خودم فن‌دایک و راموس را ترجیح می‌دهم. 

چرا مثل راموس پنالتی‌زن اول تیم نمی‌شوی؟

در پرسپولیس فرقی نمی‌کند چه کسی پنالتی بزند. سیامک یا بشار بزنند، انگار من زده‌ام. البته اگر آقایحیی دستور بدهد، حاضرم پنالتی‌زن پرسپولیس باشم. 

یک سؤالی را می‌پرسم و می‌دانم جواب سرراستی می‌دهی. واقعاً در دربی حذفی تو و سیامک نعمتی از زدن پنالتی به استقلال ترسیده و خودتان را پنهان کردید؟

این هم از آن حرف‌هاست! نه من و نه سیامک از زدن پنالتی دربی ترسی نداشته و نداریم. شما دیدید در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا هم من و هم سیامک جلوی النصر پشت ضربه پنالتی ایستادیم. در بازی با استقلال اگر خاطرتان باشد من دو مرتبه به زمین افتادم چون دوقلوی پایم دچار گرفتگی شده بود. عضلاتم یاری نمی‌کرد پنالتی بزنم ولی در آینده مشکلی از این بابت ندارم. 

محمدحسین کنعانی‌زادگان

یکی از خاطرات تلخ لیگ قهرمانان آسیا محرومیت ۶ ماهه هم‌استانی‌ات عیسی آل‌کثیر بود. کاش به جای آن شادی گل دو نفری به سبک تو شادی می‌کردید تا محروم نمی‌شد.

اتفاقاً چند ساعت قبل از بازی با النصر عربستان که هنوز خبر محرومیت عیسی نیامده بود، این موضوع را به او گفتم. من و عیسی هم‌اتاق بودیم و قرار گذاشتیم از این به بعد فقط رقص محلی برای شادی پس از گل انجام دهیم اما...  قبل از بازی نیمه‌نهایی اعلام شد عیسی آل‌کثیر محروم شده و دنیا بر سر این همبازی زحمتکش ما خراب شد. عیسی جزو بهترین‌های ایران است و امیدوارم با لایحه دفاعی باشگاه بخشیده شود. او پسر زحمتکش و باغیرتی است که با انگشت پای شکسته برای پرسپولیس بازی کرد. 

درباره اتفاقات حاشیه‌ای اخیر پرسپولیس و تغییرات مدیریتی صحبتی نداری؟

ببینید من بازیکن پرسپولیس هستم و وظیفه دارم فقط خوب تمرین کنم. این مسائل خیلی به من بازیکن مربوط نمی‌شود و امیدوارم هر تغییری صورت پذیرفته، به سود تیم پرسپولیس باشد. 

خودت هم ظاهراً یکسری مشکلات مالی داشتی. حل شد؟

من قبل از لیگ قهرمانان آسیا صحبتی با مدیران باشگاه داشتم ولی یک مقدار بدقولی شد. با این وجود من عاشق پرسپولیس و مدیون این تیم و هوادارانش هستم. مشکلات حل شد و من هم تمام‌قد در خدمت تیم محبوبم هستم. 

دوست داری با پیراهن پرسپولیس از فوتبال خداحافظی کنی؟

پوشیدن پیراهن پرسپولیس افتخاری بزرگ برای من و هر فوتبالیستی است. من هم دوست دارم با پیراهن پرسپولیس برای همیشه از فوتبال خداحافظی کنم اما باید شرایط را هم سنجید. شاید آن زمان باشگاه من را نخواهد و...  با این حال خداحافظی با پیراهن پرسپولیس هم یک افتخار بزرگ و بسیار باشکوه خواهد بود. 

به عنوان سؤال آخر می‌دانی ۲۹ آذر چه روزی است؟

ان‌شاءالله روز قهرمانی پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا خواهد بود. شما هم دعا کنید!

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها