کد خبر : 5300

میزان افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان از زبان رئیس جمهوری

میزان افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان از زبان رئیس جمهوری

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رییس جمهوری صبح روز سه‌شنبه در جریان سفر استانی کاروان تدبیر و امید به استان سمنان در ورزشگاه تختی شاهرود در جمع مردم این شهرستان با اشاره به این که امروز ،روز آزمایش و امتحان بزرگ تاریخی برای ملت ایران است، اظهار کرد: امروز روزی است که بعد از ۴۰ سال مبارزه با دشمن ظالم و ستمگر آمریکا برای اولین بار به پیروزی‌های کم نظیری دست یافته ایم.

به گزارش ایسنا، رییس جمهوری با اشاره به برخی از جزئیات بودجه سال ۹۸، خاطر نشان کرد: در این بودجه ۴۳۳ هزار میلیارد تومان برای بودجه عمومی پیش‌بینی شده است که ان‌شاء‌الله با همت و ایثار مردم و وحدت دولت و ملت و همچنین تلاش نمایندگان این بودجه مصوب خواهد شد و علی‌رغم میل   آمریکا در سال آینده اجرا خواهد شد.

وی ادامه‌ داد: در بودجه سال آینده کالاهای اساسی مردم را با قیمتی مناسب تنظیم خواهیم کرد. همچنین به حقوق بگیران ثابت که در فشار قرار دارند در بودجه سال آینده در حد توان و امکان دولت کمک خواهد شد. همچنین به حقوق حقوق بگیران و بازنشستگان در سال ۹۸ ، ۲۰ درصد اضافه خواهد شد.

روحانی با تاکید بر این که در بودجه سال ۹۸ برای اشتغال ، حرکت و تولید، صنعت ، کشاورزی و خدمات در سراسر کشور تلاش های بسیاری خواهیم کرد، خاطر نشان کرد: در سال آینده شاهد تحولی بسیار خوب در زمینه مسکن خواهیم بود. به گونه‌ای که نگرانی های مردم برای مسکن دار شدن خانه اولی ها و ساختمانهای فرسوده بر طرف شود. دولت همچنین با فقر مطلق مبارزه خواهد کرد و به تمام وعده هایی که رییس جمهوری در انتخابات سال ۹۶ به ملت بزرگ ایران داد، عمل خواهد شد.

روحانی با تاکید بر این که از وعده‌های انتخاباتی خود عقب نشینی نخواهم کرد و به قول هایی که داده‌ام عمل می‌کنم، اضافه کرد: البته شرایط امروز کشور ، شرایطی است که باید هماهنگی ، وحدت و انسجام بیشتری نسبت به قبل وجود داشته باشد، چرا که با انسجام و وحدت از مشکلات پیش رو خارج خواهیم شد.

وی با انتقاد از طرح برخی از مطالب در برخی رسانه‌ها درباره بحران بیکاری و تورم در کشور، گفت‌: کشور در بحران قرار ندارد و نخواهد بود و ابر تورم و ابر بیکاری ما را تهدید نخواهد کرد؛ عده ای به ناروا و نادانسته این حرف‌ها را در روزنامه‌ ها و تبلیغات خود مطرح کرده‌اند.

روحانی خاطر نشان کرد: امروز در کشور مشکلاتی وجود دارد  که مردم باید ازآنها مطلع باشند؛ باید دست به دست هم دهیم و از مشکلات موجود عبور کنیم و همان طور که در ماه‌های قبل مردم گام های خوبی برداشتند و مقداری از فشارها کاسته شد، هنوز نیز باید کارهای بسیاری انجا م شود تا فشار از دوش مردم برداشته شود. تلاش و امید دولت این است که روند صعودی تورم که در ماه‌های قبل مردم را آزار داد راکاهش دهیم تا مردم مقداری آرام تر شوند و ان‌شاء‌الله در برابر دشمنان بایستیم تا به پیروزی نهایی دست یابیم.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها