کد خبر : 52911

درباره پرسپولیس بدون شجاع

درباره پرسپولیس بدون شجاع

پرسپولیس از زمان حضور شجاع خلیل‌زاده در این تیم ۳۳ بازی در لیگ قهرمانان آسیا انجام داده که شجاع در ۳۱ بازی حضور داشت و در ترکیب اصلی به میدان رفت. حاصل عملکرد شجاع با پرسپولیس ۱۶ برد، ۶ تساوی و ۹ باخت بود.

به گزارش خبرورزشی، پرسپولیس باید در حالی پا به فینال آسیا گذارد که سه محروم دارد. وحید امیری دو کارته است و احسان پهلوان هم به دلیل اخراج در بازی با النصر فینال را از دست داد. عیسی آل‌کثیر هم به دلیل محرومیت انضباطی به فینال نمی‌رسد. علاوه بر این سه بازیکن شجاع خلیل‌زاده هم از پرسپولیس جدا شد تا یحیی در فینال ۴ بازیکن اصلی خود را در اختیار نداشته باشد. از جمع این ۴ بازیکن شجاع خلیل‌زاده و وحید امیری در تمامی بازی‌ها حضور داشتند و غیبت آنها بیشتر به چشم خواهد آمد. هر دو این بازیکنان در تمامی بازی‌ها در ترکیب اصلی حضور داشتند که این اهمیت غیبت آنها را بیشتر خواهد کرد. 

وحید امیری فینال لیگ قهرمانان آسیا را از دست داده بود اما شجاع این شانس را داشت تا قهرمانی در آسیا را تجربه کند ولی تصمیم به جدایی از پرسپولیس گرفت. شجاع از زمان حضور در پرسپولیس تمامی بازی‌های این تیم را در ترکیب اصلی حضور داشت و تنها دو بازی را به دلیل دو کارته بودن در مرحله گروهی از دست داد. از چهار سالی که شجاع با پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا به میدان رفت، تیمش دو بار به فینال رسید و یک بار هم در مرحله نیمه‌نهایی حذف شد. البته شجاع سابقه حذف با پرسپولیس در مرحله گروهی لیگ قهرمانان سال ۲۰۱۹ را دارد اما در تمامی افتخارات تیمش در آسیا حضور مؤثری داشت. نقش شجاع وقتی بیشتر مشخص می‌شود که پرسپولیس در غیاب او نتوانسته برد را تجربه کند. 

نکته جالب در غیبت‌های شجاع در بازی‌های آسیایی رقابت با تیم‌های ازبکستانی در کشورشان است. شجاع در هر دو بازی تیمش در ازبکستان محروم بود و نتوانست برای پرسپولیس بازی کند. او در بازی برگشت مرحله گروهی لیگ قهرمانان سال ۲۰۱۸ برابر نسف‌کارشی غایب بود و تیمش در ازبکستان به نتیجه‌ای بهتر از صفر- صفر دست پیدا نکرد. دومین غیبت شجاع در آسیا هم به بازی برگشت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در سال گذشته میلادی بازمی‌گردد که پرسپولیس با باخت یک- صفر به پاختاکور ازبکستان از دور بازی‌ها کنار رفت. 

پرسپولیس از زمان حضور شجاع خلیل‌زاده در این تیم ۳۳ بازی در لیگ قهرمانان آسیا انجام داده که شجاع در ۳۱ بازی حضور داشت و در ترکیب اصلی به میدان رفت. حاصل عملکرد شجاع با پرسپولیس ۱۶ برد، ۶ تساوی و ۹ باخت بود. در دو دیداری هم که شجاع غیبت داشت پرسپولیس یک باخت و یک تساوی نصیبش شد. پرسپولیس با شجاع برد و باخت‌های زیادی را تجربه کرده اما در نبود او سابقه پیروزی ندارد. یکی از ارکان اصلی خط دفاع پرسپولیس در سال‌های اخیر او بود که در غیابش امکان جذب بازیکن برای فینال لیگ قهرمانان آسیا نیست و کار پرسپولیس خیلی سخت شده است. غیبت شجاع در فینال لیگ قهرمانان آسیا را نمی‌شود بی‌اهمیت دانست اما سیدجلال حسینی و کنعانی‌زادگان هم بازیکنان باکیفیتی هستند و می‌توانند جای خالی شجاع را به خوبی پر کنند به شرط اینکه پرسپولیس مصدوم ندهد که در این شرایط دیگر نمی‌شود کاری کرد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها